  • 11. Data: 2010-07-20 11:27:26
    Temat: Re: niezapięte pasy pasażera
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.07.2010 12:54), Jacek Osiecki wrote:

    > Też nie rozumiem tych "wzywających ale odpuszczających"... Ja nie ruszę,
    > dopóki się wszyscy nie zapną - i choć niektórzy znajomi i część rodziny
    > psioczy, to pomrukując w końcu się zapinają... A jak się odepną w czasie
    > jazdy to już nie ma przebacz - auto od razu alarmuje :)

    Powiedzmy że jedziesz z szefem który ma fobię na punkcie wolności
    niezapinania pasów. Jednocześnie cenisz sobie swoje stanowisko pracy,
    jesteś u progu awansu czy coś takiego ....

    Możesz stanąć i leczyć szefa z jego fobii i zmusić go do zapięcia pasów,
    jednak to cię może kosztować stanowisko pracy lub różnicę między obecną
    a spodziewaną pensją. Zaś przy niezapiętych pasach ryzykujesz tylko
    mandat i rozbitą głowę szefa :). Czyli koszt zapięcia pasów jest
    niewspółmiernie wyższy niż ew. konsekwencje ich niezapięcia :).

    p. m.

  • 12. Data: 2010-07-20 11:43:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-07-2010 13:27, mvoicem pisze:

> [...]
    > mandat i rozbitą głowę szefa :). Czyli koszt zapięcia pasów jest
    > niewspółmiernie wyższy niż ew. konsekwencje ich niezapięcia :).

    Tylko wtedy nie ma mowy, żeby szef od kierowcy żądał odszkodowania, a
    tego się delikwent obawia.
    Za to gdyby niezapięty szef swoją osobą lecąca bezwładnie przez samochód
    uszkodził kierowcę, ten ma wszelkie podstawy do roszczeń.

    Mnie tylko irytuje to "wzywanie do zapięcia pasów".
    Normalni ludzie zwykle proszą, żeby zapiąć pasy, ewentualnie nakazują
    zapiąć pasy, dyskutują o zapięciu lub nie pasów.
    Taki język jak z policyjne protokołu śmieszy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-07-20 12:45:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 13:27:26 +0200, mvoicem napisał(a):
    > Powiedzmy że jedziesz z szefem który ma fobię na punkcie wolności
    > niezapinania pasów. Jednocześnie cenisz sobie swoje stanowisko pracy,
    > jesteś u progu awansu czy coś takiego ....

    "Drogi szefie, jak ktoś w nas wjedzie, to nie chciałbym żeby Twoje zwłoki
    mnie zabiły" powinno wystarczyć :)

    > a spodziewaną pensją. Zaś przy niezapiętych pasach ryzykujesz tylko
    > mandat i rozbitą głowę szefa :). Czyli koszt zapięcia pasów jest

    I ewentualnie własną śmierć lub okaleczenie, ot drobiazg...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-07-21 07:42:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-20 13:27, mvoicem pisze:
    > Zaś przy niezapiętych pasach ryzykujesz tylko
    > mandat i rozbitą głowę szefa :).

    W przypadku korzystnym. W niekorzystnym śmierć swoją i innych
    współpasażerów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-07-21 08:46:44
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl>

    > "Drogi szefie, jak ktoś w nas wjedzie, to nie chciałbym żeby Twoje zwłoki
    > mnie zabiły" powinno wystarczyć :)

    > I ewentualnie własną śmierć lub okaleczenie, ot drobiazg...

    Mowa o prawie a nie o tym co nam się zdaje.

  • 16. Data: 2010-07-21 12:50:33
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > No kolega pisze, że straszne problemy by miał jakby nie chciał jechać z
    > niezapiętą pasażerka.
    > Jestem ciekawa jakie to straszne problemy?

    I czy wieksze niz ma teraz?
    Jak to szefowa, to na 99% go zniszczy - prawdopodobnie ja na to stac
    (adwokaci).
    Nie wiem, jak mozna tak swoim zyciem nonszalacko szastac i nie myslec o
    konsekwencjach...
    Jesli to szefwa i by wylala z pracy.. zawsze moze byc nastepna, a tak, same
    klopoty.
    Warto by byloo, by ludzie zaczeli wreszcie dbac o swoje! A nie ulegac presji
    jak ten w smolensku. Bo predzej czy pozniej ale to sie dokladnie tak konczy.

  • 17. Data: 2010-07-21 15:25:34
    Od: "Pa.pa5merf" <o...@o...pl>

    Órzytkownik "Jacek Osiecki" napisał:
    > "Drogi szefie, jak ktoś w nas wjedzie, to nie chciałbym żeby Twoje zwłoki
    > mnie zabiły" powinno wystarczyć :)

    pasy bezpieczeństwa tak naprawdę nic wspulnego z bezpieczeństfem nie mają, a
    wręcz pszeciwnie, podobnie jak śfiecenie lampek w dzień, to tylko taki
    pszepis, żeby znajomym biznes się kręcił, żeby mandaty było za co wlepiać i
    tak dalej, niedługo wymyślą obowiązkowe czapeczki dla roważystuf i foteliki
    dla emerytuf:O)

    w rzeczywistosci pasy wcale sie do poprawy bezpieczeństwa nie pszyczyniają,
    często są pszyczyną nawet śmierci, bo albo po wypadku zostaniesz
    unieruchomiony w aucie i nie bedizesz w stanie się z niego wydostać, albo
    pasy poprostu połamią ci kości, taka jest prawda:O)
    znam całą masę wypadków gdzie osoba z pasami zginęła na miejscu, a siedząca
    obok bez pasów przeżyła (wylecoała okne, połamała sobie nogi, ale bez
    większego uszczerbku na zdrowiu przeżyła:O)

  • 18. Data: 2010-07-21 16:20:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-07-20 13:43, Maddy pisze:
> [...]
    > Za to gdyby niezapięty szef swoją osobą lecąca bezwładnie przez samochód
    > uszkodził kierowcę, ten ma wszelkie podstawy do roszczeń.

    Miałaś kiedyś jakiegoś szefa ? Jak się jest kierowcą czy innym
    pracownikiem technicznym (sekretarka itp.) to się z szefem nie dyskutuje.

    Jeszcze nie widziałem szofera co zmuszał swojego szefa do czegokolwiek.

    > Mnie tylko irytuje to "wzywanie do zapięcia pasów".
    > Normalni ludzie zwykle proszą, żeby zapiąć pasy, ewentualnie nakazują
    > zapiąć pasy, dyskutują o zapięciu lub nie pasów.
    > Taki język jak z policyjne protokołu śmieszy.

    Zostań kierowcą i nakaż zapiąć pasy szefowi. Albo nakaż mu wyczyścić
    tapicerkę jak mu upadnie kawałek kanapki czy też wejdzie na dywanik w
    brudnych butach.

    Życzę trochę bardziej realnego podejścia do życia.

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2010-07-22 05:57:52
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Pa.pa5merf" <o...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > obok bez pasów przeżyła (wylecoała okne, połamała sobie nogi, ale bez
    > większego uszczerbku na zdrowiu przeżyła:O)

    Za bardzo uogulniasz.
    Pamietaj, ze wszelki nakzay, zakazy i obowiazki to efekt lobby
    ubezpieczycieli.
    Skoro ubezpieczyciele wymogli by pasy byly obowiazkowe, to znaczy, ze jednak
    wiekszosc ludzi przezywa bedac zapieta pasami lub ma zdecydownie mniejsze
    uszkodzenia niz bez pasow.
    Owszem przy duzych szybkosciach pas to smierc. Ale statystycznie ludzie
    poruszaja sie z predkoscia 30-50 km/h a nie 100km/h.
    Wiec i wypadkow jest statystycznie wiecej przy takich predkosciach ktore bez
    pasow byly by lub to smiertelne lub konczyly by sie duzym uszczerbkiem na
    zdrowiu.
    Wiekszosc obowiazkow zwiazanych z bezpieczenstwem to ubezpieczyciel. Jak
    przegldniesz statystyki to moze sam dojdziesz co bedzie nastepne
    obowiazkowe:)

  • 20. Data: 2010-07-22 06:01:50
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:i276ot$pr4$1@news.onet.pl...

    > Miałaś kiedyś jakiegoś szefa ? Jak się jest kierowcą czy innym
    > pracownikiem technicznym (sekretarka itp.) to się z szefem nie dyskutuje.

    W Polsce pewnie tak.
    Ale to sam sie stawiasz na pozycji tego przegranego.
    Szef to tez czlowiek i ja zawsze tak szefa traktuje. A ze mnie zwolni? Jego
    sprawa. Ja sobie poszukam cos innego.
    Godnosc swoja nalezy miec! A nie dawac sie pomiatac jak jakis malolat.
    10 odejdzie od szefa z tego powodu, jedenasty juz bedzie traktowany jak
    czlowiek.

    > Jeszcze nie widziałem szofera co zmuszał swojego szefa do czegokolwiek.

    To malo widziales...

    > Zostań kierowcą i nakaż zapiąć pasy szefowi. Albo nakaż mu wyczyścić
    > tapicerkę jak mu upadnie kawałek kanapki czy też wejdzie na dywanik w
    > brudnych butach.

    To czy wejdzie w brudnych butach, lub napapra na tapicerke to swiadczy o
    czlowieku tyle.
    Natomiast prawo jest prawem!
    Jesli kierowca odpowiada, to pamietaj, sam narazasz siebie na konsekwencjie
    prawne! Nie ze szef cie zwolni, ale prawne w konsekwencji ktorych i tak szef
    cie zwolni... Czy masz az tak maly szacunek do swojej osoby?
    Czy nie rozumiesz, ze jak sam sie nie szanujesz to nikt cie szanowac nie
    bedzie.

    > Życzę trochę bardziej realnego podejścia do życia.

    Tobie to zycze!
    Barsziej dbaj o wlasne sprawy i swoje zdrowie niz o szefa... on o ciebie
    napewno nie zadba...