    From: "Jägermeister" <j...@j...prv.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwi ściągacze długów
    Date: Sun, 27 Jan 2002 13:30:44 +0100

    Użytkownik "elwood blues" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:3c53b805$1@news.vogel.pl...

    > wlasnie ciekawe czy ty pracujesz lub masz firme windykacyjna
    > otoz moja odp. brzmi

    Twoja odpowiedz brzmi raczej jak pytanie totez odpowiadam ja ;)
    Nie.
    Nie zajmuje sie windykacja.
    Kiedys prowadzilem pare spraw ale akurat to jest dla mnie malo atrakcyjne
    zajecie ;)
    Znam natomiast kilka firm windykacyjnych z ktorymi wspolpracowalem od czasu
    do czasu
    lecz tylko w sprawach dotyczacych wywiadu.

    > jezeli kogos nie stac na pokrywanie kosztow bez zaliczki to jest dla mnie
    niewiarygodny

    Po pierwsze:
    -ciekawe czy Ty prowadzac dzialalnosc gospodarcza i sprzedajac cos po raz
    pierwszy sprzedaz ta kredytujesz?
    Zglasza sie do ciebie jakas firma.pierwszy raz,kupuje towar ale zaplaci ci
    przelewem po np.14 dniach.
    Tak bez chocby zaliczki.
    Podobnie wyglada przy windykacjach.
    Spotkalem sie z firmami ktore nie braly zaliczek i juz ich nie ma ;)
    Albo windykuja teraz swoich zleceniodawcow ;)
    Przyklad z wlasnego doswiadczenia: duza znana firma zlecila zaprzyjaznionej
    ze mna firmie windykacyjnej windykacje na terenie Niemiec.Podpisano
    umowe,zrobilismy wstepne rozpoznanie,tlumaczenia dokumentow,nawiazalismy
    kontakt z dluznikiem i gdy mialo dojsc do wyjazdu a zleceniodawca mial
    przeslac zaliczke wycofal sie.
    Na szczescie koszty nie byly takie duze wiec jako sie przelyknelo.

    Po drugie:
    -wskaz mi solidne,uznane i dzialajace od kilkunastu lat firmy windykacyjne
    lub wywiadowcze czy detektywistyczne
    nie pobierajace zaliczek lub innych form przedplaty za usluge.
    Podobno takie znasz?

    > nie interesuja mnie firmy windykacyjne ktore mieszcza sie w teczuszce
    > jakiegos pana biznesmena

    O tym pisalem.
    Nalezy sprawdzic ich referencje.
    W szerokim rozumieniu.
    Wielkosc firmy nie ma tu nic do rzeczy!
    Sa firmy male i maja lepsze osiagniecia niz te duze.
    Zalezy wiele od "kontaktow" ;)
    Co z tego,ze firma jest duza ma samych wyksztalconych prawnikow (czesto
    ledwie po studiach)
    jak brak jej wlasnie "ukladow"? ;)
    Znajomosc prawa to akurat w tej profesji nie wszystko ;)

    > jezeli nie stac go na zus, fiskus, pracownikow, telefony i benzyne i inne
    > koszty firmowe to niech idzie na przodek do kopalni i czeka na
    wczesniejsza emeryture

    To moze powiedz skad osoba prowadzaca dzialalnosc gosp.czerpie pieniadze na
    pokrycie tego wszystkiego?
    Z wlasnej kieszeni?
    No to zycze powodzenia ;)
    Oczywiscie na poczatku mozna zainwestowac ale obecnie ryzyko jest tak
    duze,ze ja bym nie ryzykowal
    wykladania wlasnej kasy na pokrycie wszystkiego o czym napisales ;)
    Co do kopalni to sadze,ze na tam tez raczej "cienko przeda".

    > mam dostep do takich informacji i wiem dobrze jak jest a to ze jest wielu
    > niesciagalnych tez wiem

    Sadze,ze sam pracujesz w jakiejsc z tych "dobrych" firm windykacyjnych ;)
    Skoro tak to zareklamuj sie to na pewno zdobedziesz nowych klientow.
    Sama sucha statystyka (przypuszczalnie jednej,dwoch firm) nie jest wiazaca.
    Przyklad: moja firma(tylko przyklad zebys nie pisal,ze mam firme) ma
    ok.20zlecen windykacyjnych
    w miesiacu.Z tych 20 zlecen 15 dluznikow zalplacilo (tez ciekawe) a 4
    zaplaci wkrotce.
    Wynika,ze 1 tylko jest smyk i nie bedzie placil ;)
    Gdy wspolpracowalem dwa lata temu z jedna dosc duza (10 oddzialow w calej
    Polsce)firma windykacyjna wypadalo 48 spraw na jednego windykatora
    z czego ok.polowa byla do sciagniecia.Tez ci podaje statystyke.
    Na pewno dobrze sciaga sie male kwoty po kilkaset zlociszow (moze to masz na
    mysli?) bo to "pryszcz" ;)
    ale sciagalnosc duzych sum (od 1.000.000zl a nawet od 500.000zl) to juz
    raczej cieniutko ;)
    Czasem nawet te malutkie sumy po kilkaset zlotych sa niesciagalne.
    Przyklad rodzinka wziela sobie kredyt 1000zl na swieta ale pozyczkobiorce
    zwolnili w tym roku z pracy
    (normalka w tym kraju) i nie maja z czego zyc, wiec z czego sciagnac jak
    byla tylko jedna osoba pracujaca
    (dochod:800zl) i maja na utrzymaniu np.dwojke dzieci a w mieszkaniu nie ma
    nic wartosciowego, poza rzeczami codziennego,niezbednego do zycia uzytku?

    Powtorze: gdyby tak dobrze szlo z windykacja to nie pojawialy by sie "gieldy
    wierzytelnosci" ;)

    Tak wiec panie kolego nie jest wcale tak wesolo z ta "statystycznie" dobra
    sciagalnoscia jak przedstawiasz.

    M.