  • 41. Data: 2008-02-10 13:45:39
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: "Robsio" <d...@u...tenbit.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fomte7$17h$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Z tego co pisałeś miałeś także cracki (tak?), których samo posiadanie jest
    > przestępstwem, jednak ściganym na wniosek pokrzywdzonego.

    No niestety tak, chociaz dokładnie muszę poszukać płytek CD z programami
    jakie znajdowały się na dysku. Jako, że często robie kopie wszystkiego co
    mam na dysku zapewne się znajdzie. Narazie reszty twoich porad komentował
    nie będę po prostu zebrałem wszystko do kupy i tym sie bede bronił. Szczerze
    to Wam tu na forum powiem, że nawet 50% tych porad nie usłyszałem od
    prawnika "na zywo".

  • 42. Data: 2008-02-10 14:01:46
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Robsio pisze:
> [...]
    > nie będę po prostu zebrałem wszystko do kupy i tym sie bede bronił. Szczerze
    > to Wam tu na forum powiem, że nawet 50% tych porad nie usłyszałem od

    Patrz mu na ręce, najlepiej znaj i pilnuj wszystkich spraw samodzielnie.
    Pamiętaj, że jemu się bardziej opłaca przegrać sprawę w pierwszej
    instancji - nie narobi się a zarobi dodatkowo za apelację i ew. jeszcze
    potem. Przecież success fee jest działaniem nieetycznym... :D

    Przed przyjęciem pełnomocnictwa będzie zapewne opowiadał, że sprawa
    trudna ale do wygrania. Zaś przed wyrokiem, że niestety starał się ile
    się dało, sędzia nieobiektywny, dowody niewiarygodne, że Ciebie rozumie
    tylko nie można już nic zrobić. :D

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 43. Data: 2008-02-10 15:27:50
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:fomm9l$iec$1@news.ds.pg.gda.pl...
    > Nie wiem czemu to pytanie do mnie, ale Ci odpowiem jak będzie wnioskował
    > sąd:
    > 1. posiada więc uzyskał
    > 2. uzyskał a nie dowiódł legalności uzyskania, więc uzyskał od osoby
    > nieuprawnionej
    > 3. uzyskał i posiada, więc może zainstalować i używać; bo w jakim celu
    > 4. może używać więc może osiągnąć korzyść majątkową

    To niech Wysoki Sąd przyłoży i za gwałt, bo narzędzie też ma (jak
    przypuszczam) i można zakładać, że w tym właśnie celu 8-)

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 44. Data: 2008-02-10 15:54:21
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 10 Feb 2008 14:14:40 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Złemu chodziło pewnie o oprogramowanie open source.

    Nie nie.
    Ale wiekszosc 'nielegalnego' oprograomwania na dyskach ludzi to photoshopy,
    dreamweavery, winrary etc. A wszystko to mozna legalnie sciagnac i przez
    jakis czas uzywac.
    --
    marcin

  • 45. Data: 2008-02-10 15:54:49
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 10 Feb 2008 14:04:52 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Nie ma takiej korzyści. Prokuratura się myli, ty masz rację ;)

    nie pierwszy raz :P
    --
    marcin

  • 46. Data: 2008-02-10 15:59:02
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 12:13:58 +0100, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    napisał(a):

    > Większość nie oznacza wszystkie. Zaś większość programów, których
    > uzyskanie jest przedmiotem ścigania nie jest rozpowszechniana bezpłatnie
    > przez producenta.

    Nie wszystkie. Jednak znaczaca wiekszosc piratowanych programow to wersje
    do ktorych dodaje sie cracki. Mozna sciagnac program od producenta i cracka
    z jakiejs ruskiej strony

    > Nie wiem czemu to pytanie do mnie, ale Ci odpowiem jak będzie wnioskował
    > sąd:
    > 1. posiada więc uzyskał

    Ale nie program. Posiadaniem nie narusza warunkow licencji.

    > 2. uzyskał a nie dowiódł legalności uzyskania, więc uzyskał od osoby
    > nieuprawnionej

    Producent?

    > 3. uzyskał i posiada, więc może zainstalować i używać; bo w jakim celu

    Zeby mogl uzywac musi zainstalowac. Mam w domu kilka nozy. To znaczy ze
    nalezy mnie zamknac za to, ze moge ich uzyc na sasiedzie?

    > 4. może używać więc może osiągnąć korzyść majątkową

    Pliku instalacyjnego nijak nie moze uzywac.

    > A niektóre w ogóle nie będą wnioskowały,
    > tylko zrobią w uzasadnieniu zlepek bełkotu uznający za niewiarygodne
    > argumenty obrony.

    To juz co innego, ale chyba wlasnie powinno sie dazyc, by cos takiego
    wyeliminowac
    --
    marcin

  • 47. Data: 2008-02-10 20:11:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    zly <b...@p...fm> writes:

    [ciap]

    > Ale wiekszosc 'nielegalnego' oprograomwania na dyskach ludzi to
    > photoshopy, dreamweavery, winrary etc. A wszystko to mozna legalnie
    > sciagnac i przez jakis czas uzywac.

    Co ty nie powiesz...

  • 48. Data: 2008-02-10 20:30:28
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    [ciap]

    > Pamiętaj, że pod względem karnym licencja ma znaczenie
    > tylko wyjątkowo.

    A to ciekawostka. Możesz rozwinąć to 'wyjątkowo'? Bo cały czas
    rozmawiamy na temat ust. 2 art. 278 kk, w przypadku którego licencja
    na rozpowszechnianie utworu ma znaczenie pierwszorzędne.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 49. Data: 2008-02-10 20:31:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robsio" <d...@u...tenbit.pl> writes:

    [ciap]

    > Jako, że często robie kopie wszystkiego co mam na dysku zapewne się
    > znajdzie.

    Tworzenie takich kopii zapasowych całego dysku też nie musi być
    w pełni legalne.

  • 50. Data: 2008-02-10 22:03:16
    Od: "k...@h...com" <k...@h...com>

    zbyszek wrote:

    > A jak należy legalnie postąpić kiedy
    >
    > 1. kupuję pudełko z programem w dużym sklepie
    > 2. robię kopię bezpieczeństwa instalki,
    >
    > 3. niestey orginalne pudełko, rachunek i orginalny nośnik ulega
    > zniszczeniu, dzieckjo wywaliło go do kosza
    >
    > Czy wtedy muszę natychmiast kopię bezpieczeństwa wymazać z dysku???? - bo
    > grozi kara?

    Tak. Nie zwróciłeś się do producenta o wystawienie duplikatu licencji na
    podstawie danych klienta. Taka sama sytuacja jak ze zgubieniem dokumentów i
    nie zawiadomieniem o tym organu wydającego. Obywatelu sam jesteś sobie
    winien i odpowiadasz za swoje niedopatrzenia.

    --
    k...@h...com is spammer