  • 1. Data: 2008-02-07 14:27:51
    Temat: dostałem mandat i sąd grodzki
    Od: "hajkju" <d...@h...pl>

    Witam,

    dostałem mandat - przekroczenie predkości w terenie zabudowanym (200 zł) -
    dowód bezsprzeczny zdjęcie z z fotoradaru. ***Chcę zapłacić***, ale pastwi
    się nade mną sad grodzki, który chce mnie obciążyć dodatkowymi kwotami 30 zł
    kosztów + 50 zł jakis bzdur.

    Sad sie odbył bo ORGAN PAŃSWTOWY (nie ja) nie był w stanie wyrobić się w
    ustawowm terminie, ale to JA mam płacić za jego nieudolność. JA za swój błąd
    zapłącę, ale chcę płacić TYLKO ZA SWÓJ.
    Dlatego proszę forumowiczów o jakieś wskazówki.

    Teraz mam 7 dni na ewentualne odwołanie i proces na zasadach ogólnych. Czy
    warto sobie strzępić nerwy (o 80 zł) i coś z tego bede miał (pewnie
    dodatkowe koszty). Argument jaki chce głównie przedstawić to opieszałość nie
    moja tylko POLICJI i niech sobie od nich dochodzą należności (trochę
    złośliwe z mojej strony).

    proszę o pomoc

  • 2. Data: 2008-02-07 15:04:05
    Temat: Re: dostałem mandat i sąd grodzki
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    hajkju pisze:
> [...]
    > błąd zapłącę, ale chcę płacić TYLKO ZA SWÓJ.
    > Dlatego proszę forumowiczów o jakieś wskazówki.

    Gdzieś czytałem, że była już podobna sprawa i facet wygrał przed sądem. Niestety
    nie wiem gdzie to czytałem.

  • 3. Data: 2008-02-07 15:05:54
    Od: "hajkju" <d...@h...pl>

    > Gdzieś czytałem, że była już podobna sprawa i facet wygrał przed sądem.
    > Niestety nie wiem gdzie to czytałem.

    jakby ktoś coś więcej wiedział to prosze o info

  • 4. Data: 2008-02-07 17:17:12
    Od: "mm" <e...@v...pl>

    Użytkownik "hajkju" <d...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > dostałem mandat - przekroczenie predkości w terenie zabudowanym (200 zł) -

    jakbys dostal mandat to nie byloby sprawy w sadzie grodzkim :)
    prawdopodobnie dostales wyrok nakazowy, ktorym wymierzono
    ci grzywne ( 200 zł) oraz obciazono kosztami sadowymi ..
    czy tak ?

  • 5. Data: 2008-02-07 17:32:52
    Od: "hajkju" <d...@h...pl>

    > ci grzywne ( 200 zł) oraz obciazono kosztami sadowymi ..
    > czy tak ?

    tak, czy to coś zmienia w mojej sytuacji - meritum dodatkowe "uczciwe
    koszty"...

    a tak na marginesie to nawet nr konta nie podali....

  • 6. Data: 2008-02-07 18:13:41
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    hajkju pisze:

    > a tak na marginesie to nawet nr konta nie podali....
    Podadzą jak się uprawomocni - dostaniesz oddzielne wezwanie

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 7. Data: 2008-02-07 18:53:18
    Od: "hajkju" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podadzą jak się uprawomocni - dostaniesz oddzielne wezwanie

    jest sens odwoływania sie?

  • 8. Data: 2008-02-07 19:20:17
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    hajkju pisze:

    > jest sens odwoływania sie?

    Zazwyczaj nie.

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 9. Data: 2008-02-07 20:21:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hajkju wrote:
> [...]
    > dodatkowe koszty). Argument jaki chce głównie przedstawić to opieszałość
    > nie moja tylko POLICJI i niech sobie od nich dochodzą należności (trochę

    To nie tak.
    Z definicji należy ci się sąd grodzki, ale w celu uproszczenia jeśli
    organ państwowy się wyrobi może dać ci madnat zamiast kierować sprawę do
    sądu.
    To ich przywilej, a nie twój

  • 10. Data: 2008-02-07 20:21:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:

    > Gdzieś czytałem, że była już podobna sprawa i facet wygrał przed sądem.
    > Niestety nie wiem gdzie to czytałem.
    Chyba w jakiejś bajce