  • 1. Data: 2003-11-13 12:03:17
    Temat: niechciana reklama-ulotki w skrzynkach
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Czy istnieją przepisy prawne pozwalające zablokować wrzucanie niechcianych
    ulotek do skrzynek pocztowych;- spam jest już karalny, można też ścigać
    rozlepiających ogłoszenia na ulicach , czyżby tu była luka. Ostatnio
    wkurzyli mnie kolporterzy MediaMarktu, którzy wrzucili mi do skrzynki 40 szt
    ulotki.-a "powinni tego zabronić". Zawiadomiłem o tym fakcie zleceniodawcę
    reklamy, ale chciałbym radykalnie pozbyc się kłopotu i śmieci.
    przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, usuń z moejego adresu e-mailowego
    zwrot;"@niechcespamu"
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-11-13 22:46:46
    Temat: Re: niechciana reklama-ulotki w skrzynkach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale chciałbym radykalnie pozbyc się kłopotu i śmieci.

    Zawiadom wszystkich nadawców reklam na świecie albo zdejmą skrzynkę.
    Pierwsze proponowane przeze mnie rozwiązanie jest niemożliwe do
    realizacji. Drugie jest o tyle skuteczne, że teraz reklamy będziesz miał
    wciśnięte w drzwi, a nie włożone do skrzynki. Możesz umieścić na skrzynce
    odezwę do kolporterów, że będziesz ich mniej lubił, jak tu coś zostawią,
    ale nie wszystkim zależy na Twojej miłości więc i skuteczność odezwy jest
    ograniczona.

  • 3. Data: 2003-11-14 03:43:52
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

> [...]
    > ale nie wszystkim zależy na Twojej miłości więc i skuteczność odezwy jest

    dziękuje za "praktyczne " porady, ale zapewne przeoczyłeś, czytając mój
    post, że nie o to mi chodziło. Interesuje mnie bowiem, czy istnieje przepis
    prawny, blokujący niechcianą, natrętna reklamę dostarczaną do prywatnej
    skrzynki pocztowej (pod prywatny adres). Nie musi być konieczne (
    teoretycznie) w celu zwalczania tego zjawiska, tak jak piszesz, zdjęcie
    skrzynki pocztowej, tak samo, jak w świetle ostatnich ustaw o zwalczaniu
    spamu nie okazuje się niezbędnym w tym celu rezygnacja z używania
    internetu, albo, przechodząc do świata realnego, w celu zwalczania ogłoszeń
    np na przystankach nie jest konieczny demontaż przystanków. Istnieją tu
    odpowiednie przepisy prawa, które w celu blokowania takiej niepożądanej
    reklamy można wykorzystać. A zatem, czy podobne przepisy istnieją w kwestii
    reklamy domowej?
    Pozdr

  • 4. Data: 2003-11-14 03:53:42
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> wrote in message

    wiadomości

> [...]
    > odpowiednie przepisy prawa, które w celu blokowania takiej niepożądanej
    > reklamy można wykorzystać. A zatem, czy podobne przepisy istnieją w
    Puszukaj w archwum grupy. Było już parę razy.
    Po pierwszedruki bezadresowe przynoszone przez pocztę możesz zablokować na
    poczcie.
    Druki roznoszone przez supermarkety możesz zablokować w supermarketach, albo
    dowiedzieć się jaką firmę wynajmują do roznoszenia ulotek i zgłosić to w tej
    firmie. W większości przypadków zajmują się tym profesjonalne firmy, tak
    samo jak sprzątaniem.
    Po trzecie po nowelizacji przepisów skrzynki mają być dostępne dla
    wszystkich doręczycieli, nie tylko dla poczty więc szkoda twojego zachodu.

  • 5. Data: 2003-11-14 06:23:05
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Po trzecie po nowelizacji przepisów skrzynki mają być dostępne dla
    > wszystkich doręczycieli, nie tylko dla poczty więc szkoda twojego zachodu.

    i tu wlasnie czegos nie rozumiem, to jakas totalna paranoja, jestem ciekaw
    czy to tylko polsy kretyni to wymyslili czy za granica jest tak samo

    trombi sie i naglasnia problem spamu w internecie, ktory w porownaniu z tym
    co sie dzieje w realu nie jest zadnym problemem, bo instaluje sie jeden
    darmowy programik i ma sie czysta poczte, a co do ku.. nedzy mam
    zainstalowac na skrzynce? mine? ;)

    w necie kaza pytac sie smieciarza wlasciciela skrzynki czy moze przesylac
    reklamy a wrealu, czlowieku zapierniczaj po wszystkich mozliwych spamerach z
    poczta na czele i pros aby dali ci spokoj, toz to jakas paranoja i totalne
    nieporozumienie

  • 6. Data: 2003-11-14 06:51:27
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> wrote in message

    > Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > i tu wlasnie czegos nie rozumiem, to jakas totalna paranoja, jestem ciekaw
    > czy to tylko polsy kretyni to wymyslili czy za granica jest tak samo

    za granicą jest tak samo.

  • 7. Data: 2003-11-14 17:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, szerszen wrote:
    [...]
    >+ w necie kaza pytac sie smieciarza wlasciciela skrzynki czy moze przesylac
    >+ reklamy a wrealu, czlowieku zapierniczaj po wszystkich mozliwych spamerach

    No, JAKOŚ ci spamerzy muszą zdobyć informację że nie chcesz ich spamu ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-11-14 19:34:40
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 14 Nov 2003, szerszen wrote:
    > [...]
    >
    > No, JAKOŚ ci spamerzy muszą zdobyć informację że nie chcesz ich spamu ;)

    Ejże, a czy czasem nie odwrotnie, czy to oni nie mają uzyskać zgody na
    przesyłanie reklamy:)?
    Pozdr

  • 9. Data: 2003-11-14 19:51:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    SPAM w Internecie jest problemem, bo przede wszystkim "zapycha" łącza. Po
    za tym, jeśli ktoś pracuje przy pomocy modemu, to zaczyna z tytułu SPAM-u
    ponosić wymierne straty. SPAM w skrzynce pocztowej jest o tyle mniej
    szkodliwy, że de facto nie przynosi strat materialnych. Ulotki możesz nie
    czytając wyrzucić. Podejrzewam, ze z tego powodu spenelizowano SPAM w
    Internecie,a w skrzynkach nie. Zresztą bardzo trudne by było ściganie
    SPAM=u w skrzynkach, bowiem z reguły ciężko ustalić winowajcę. Gdyby to
    było przestępstwem, to różne firmy podsyłały by sobie świnie podrzucając
    takie reklamy. W sieci jest trochę prościej ustalić winnego, choć może to
    być niejednokrotnie niemożliwe.

  • 10. Data: 2003-11-14 22:54:44
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał:
    > SPAM w skrzynce pocztowej jest o tyle mniej
    > szkodliwy, że de facto nie przynosi strat materialnych.

    Z resztą postu jestem gotów się zgodzić, ale co do powyższego - zaprotestuję ;)
    Zauważ, że jeśli ktoś wyjeżdża na dłużej, to taki spam będzie się
    w skrzynce gromadził. Ewentualni włamywacze na tej podstawie bardzo
    łatwo mogą określić, w których mieszkaniach aktualnie nikogo nie ma
    (z dużym prawdopodobieństwem). A włamanie do mieszkania może już
    oznaczać znaczne straty materialne (czego nikomu nie życzę).

    Pozdrawiam,
    Gerard