  • 1. Data: 2003-11-13 11:44:46
    Temat: Przeniesienie do rezerwy bez odbycia służby - jakie dokumenty ?
    Od: "Biedrona" <no spam_biedrona@o2.pl>

    z godnie z Dz.U.03.131.1220
    a w szczegolności

    § 2. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy do dnia 31 grudnia
    2003 r., przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej, służby w
    obronie cywilnej lub przeszkolenia wojskowego, poborowych, o których mowa w
    § 1:
    1) posiadających na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub osoby,
    względem których poborowego obciąża obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem
    obowiązku wynikającego z umowy, jeżeli łączny przeciętny miesięczny dochód
    osób będących na utrzymaniu poborowego uzyskany w 2003 r. jest niższy od
    minimalnego wynagrodzenia określonego w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 10
    października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200,
    poz. 1679);

    w jaki sposób należy to udokumentować ?

  • 2. Data: 2003-11-13 11:56:49
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    ciach

    > w jaki sposób należy to udokumentować ?

    moja żona poszła do urzędu pracy po zaświadczenie, że nie pracuje i jest bez
    prawa do zasiłku,
    (papier o zarejestrowaniu na bezrobociu) i ja z tym papierem (oryginał -
    chcieli to im go dałem
    bo był mi tylko do tego potrzebny) i odpisem aktu małżeństwa (chyba chcieli
    ksero) pobiegłem
    do wku - może trwało to 15 min. i mam wbite w książeczce...
    (dodałem też, że żona rozpoczęła naukę w celu podniesienia wykształcenia i
    ja również za to płacę
    -nie chcieli nawet papiera - stwierdzili, że "dobrze mi z oczu patrzy to mi
    problemów robić nie będą"...)
    Powodzenia i pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2003-11-13 12:14:08
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    > w jaki sposób należy to udokumentować ?

    Przerabiałem to tydzień temu :-)
    Żona wzięła z zakładu pracy zaświadczenie o zarobkach (spełniały wymagania
    ustawy) i zaniosłem je do swojego WKU. Po trzech dniach przyszedłem z
    książeczką wojskową i zostałem przeniesiony do rezerwy :-))

    Powodzenia!
    Boa.

  • 4. Data: 2003-11-13 19:12:35
    Od: Glexu <g...@o...pl>

> [...]
    > minimalnego wynagrodzenia określonego w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 10
    > października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200,

    Ok, ale w ustawie jest napisane 800pln, ale jest to kwota
    brutto czy netto??
    Bo tego akurat w ustawie nie napisali.

    pzd, Glexu

  • 5. Data: 2003-11-14 07:23:39
    Od: "Biedrona" <no spam_biedrona@o2.pl>

    Użytkownik "Glexu" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poz. 1679);

    Ok, ale w ustawie jest napisane 800pln, ale jest to kwota

    najniższe to jest wynagrodzenie czyli 800 zeta
    ale w ustawi mowa jest o dochodzie
[...]

    Dz.U.00.14.176
    art.2
    2.Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią
    inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich
    uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają
    sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów

    a więc mowa jest o tym co się właściwie dostaje na tzw. łapkę

  • 6. Data: 2003-11-14 17:31:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, it was written:
    [...]
    >+ Ok, ale w ustawie jest napisane 800pln, ale jest to kwota
    >+ brutto czy netto??
    [...]
> [...]
    >+
    >+ a więc mowa jest o tym co się właściwie dostaje na tzw. łapkę

    Nienienie :)
    Dochód to jest przychód - koszty.
    Jak dochodem jest dochód z pracy to koszty są zryczałtowane (też
    w ustawie napisano ile) albo można rozliczyć je biletami miesięcznymi,
    jak dochód jest "z emerytury" itp. to koszty wynoszą zero.
    W ten sposób masz dochód.
    Teraz od dochodu odliczasz jeszcze dodatkowo (w innym miejscu
    ustawy ;)) odliczenia: do nich należy m.in. ZUS.
    Z tego co ci zostało - płacisz podatek.
    I dopiero po wszystkim masz kwotę "na rękę"... nie ma tak dobrze
    jak myślisz, na .podatki widziałem już wyliczenia ile czego
    wychodzi przy "standardowych" 800 zł i ile "na rękę" zostaje.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)