  • 1. Data: 2005-04-15 12:52:09
    Temat: Re: niechciana przesylka
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "trompele" <

    > Czy moga np sobie sami
    > pociagnac pieniadze z karty kredytowej? Jak to prawnie w ogole wyglada w
    > UE ?

    jak im podasz PIN do karty to jasne ze moga

    macso

  • 2. Data: 2005-04-15 13:13:49
    Temat: niechciana przesylka
    Od: trompele <t...@g...pl>

    Zamowilem ostatnio pewien sprzet komputerowy poza granicami Polski (w UE)
    Sprzet dostalem, wszystko cacy. Jednak dodatkowo w paczce byl inny sprzet
    komputerowy warty drugie tyle, ktorego ja nie zamawialem. W paczce nie bylo
    informacji na temat tego dodatkoweo sprzetu, nie bylo go na fakturze, moja
    karta kredytowa nie zostala obciazona. Co dziwne do tego urzadzenia nie
    zostala dolaczona gwarancja (opakowanie w ktorym powinna byc jest puste).
    Nikt z firmy do mnie nie dzwoni, nie upomina sie. Wiem, moralnie powinienem
    zadzwonic i zapytac czy przypadkiem nie zgubili tego sprzetu, ale skoro sie
    nie interesuja to moze im nie potrzebny. Mi sie specjalnie tez nie chce
    zabiegac o to zeby sobie go odebrali. No i ja juz tak sobie tydzien czekam
    i nic. I pytanie, czy moga np po pol roku (o ile w ogole moga) zwrocic sie
    do mnie z prosba o odeslanie zagubionego urzadzenia? Czy moga np sobie sami
    pociagnac pieniadze z karty kredytowej? Jak to prawnie w ogole wyglada w
    UE ?
    Pozdrawiam

    Michal

  • 3. Data: 2005-04-15 13:46:20
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > I pytanie, czy moga np po pol roku (o ile w ogole moga) zwrocic sie
    > do mnie z prosba o odeslanie zagubionego urzadzenia?

    Z prosba to moze zwrócic sie zawsze. Natomiast czy ma prawne narzedzia
    wyegzekwowania zwrotu, to zalezy od prawa w panstwie sprzedawcy.

    > Czy moga np sobie sami
    > pociagnac pieniadze z karty kredytowej?

    Nie.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-04-15 14:23:25
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Uzytkownik "trompele" <
    >

    > jak im podasz PIN do karty to jasne ze moga

    bzdura, moga odciagnac jelsi raz dostali autoryzacje, a ty mozesz sie z tym
    nie zgodzic i wystapic do banku o anulowanie, mialem taka sytuacje w usa, po
    2 tygodniach od zakonczenia zakupu odciagneli mi dodatkowo 10$ bo pomylili
    sie w oplacie za przesylke, oczywiscie zawiadomili mnie wczesniej o tym,
    zgody natomiast nie potrezbowali... po co niby im PIN ??!?!? nie kumam, w
    internecie nie posluguje sie pinem...

  • 5. Data: 2005-04-15 17:03:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2005 13:46:20 GMT, Beniamin napisał(a):

    > Nie.

    Oczywiście że mogą. Tylko że im nie wolno :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2005-04-15 19:00:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "trompele" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sami
    > pociagnac pieniadze z karty kredytowej? Jak to prawnie w ogole wyglada

    Z ich punktu widzenia kluczowym staje się możliwość udowodnienia, ze
    wysłali dwa urządzenia, zamiast jednego. Maja potwierdzenie wysyłki
    jednej paczki. Jeśli ty zaprzeczysz, jakbyś dostał dwa, no to jak
    dowiodą, ze tak było? Ty w dodatku masz prawo przypuszczać, że w
    komplecie są dwa urządzenia, a nie jedno, więc i od tej strony Cię
    ugryźć nie mogą.

    Inna sprawa, to etyka. Jak Ty za to nie zapłacisz, to ktoś tam będzie
    musiał. Może warto jednak ich zapytać, czy im to nie zginęło? Chyba, że
    to jakiś faktycznie drobiazg wart kilka złotych. Wówczas sprawa może nie
    być warta zamieszania.

  • 7. Data: 2005-04-17 15:24:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    trompele wrote:
    > I pytanie, czy moga np po pol roku (o ile w ogole
    > moga) zwrocic sie do mnie z prosba o odeslanie zagubionego urzadzenia?

    Art. 174 kc: "Posiadacz rzeczy ruchomej nie będący jej właścicielem nabywa
    własność, jeżeli posiada rzecz nieprzerwanie od trzech lat jako posiadacz
    samoistny, chyba że posiada w złej wierze."

    Czyli spokój masz (dopiero) po 3 latach. Jeśli w tym czasie się upomną, to
    nie oddając im zaczynasz posiadać w złej wierze.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 8. Data: 2005-04-19 14:56:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    >
    > Czyli spokój masz (dopiero) po 3 latach. Jeśli w tym czasie się
    > upomną, to nie oddając im zaczynasz posiadać w złej wierze.

    Hyhy, najpierw to oni musieliby w ogóle wiedzieć, że to on to posiada
    ;-).
    Walnęli się przy pakowaniu, i nie mają pojęcia do kogo to poszło i czy
    w ogóle poszło w przesyłce, czy też magazynier zwinął.
    Ładnie byłoby gdyby im zwrócił uwagę, i ew. odesłał na ich koszt.
    Czasem warto w ten sposób zjednac sobie ludzi - choć w tym wypadku
    bardzo prawdopodobna jest reakcja - "co za jełop" ;-)
    W podobnej sytuacji moja siostra tak oddała przypadkowo przysłany
    towar, i dziewczyna, którą chcieli obciążyć, była bardzo wdzięczna,
    dając temu wyraz kilkakrotnie juz zapraszając siostrę do siebie, do
    Paryża ;-)

    --
    Pozdro
    Massai