  • 1. Data: 2004-04-15 15:02:38
    Temat: nie moja kara za brak biletu
    Od: "Przemo" <w...@i...pl>

    W listopadzie ubiegłego roku zapodziała mi się legitymacja szkolna (studium
    zawodowe). Nie zgłaszałem tego nigdzie bo ze szkoly zrezygnowałem i
    wyjechałem na drugi koniec Polski. Pare dni temu przyszedł mandat pod adres
    zameldowania (z legitymacji) za jaze bez biletu, któego nie dostałem.
    Czy taki mandat jest ważny, czy moge sie jakos od tego odwołać?
    dzięki za pomoc,
    Przemo

  • 2. Data: 2004-04-15 16:55:42
    Temat: Re: nie moja kara za brak biletu
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > zameldowania (z legitymacji) za jaze bez biletu, któego nie dostałem.
    > Czy taki mandat jest ważny, czy moge sie jakos od tego odwołać?

    Mógłbyś sie odwołać przedstawiając papierek z Policji o zgłoszeniu
    zaginięcia / kradzieży dokumentu. Nie zgłaszając tego popełniłeś błąd -
    raczej ciężko będzie Ci teraz udowodnić, że to nie Ty...

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-04-15 17:07:36
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > raczej ciężko będzie Ci teraz udowodnić, że to nie Ty...

    Nie koniecznie, osoba zatrzymana musiała złożyć podpis pod mandatem, sam
    miałem podobną sytuację i anulowano mi opłatę po tym jak porównano mój
    podpis z tym na mandacie za jazdę bez biletu.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-04-15 17:25:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Nie koniecznie, osoba zatrzymana musiała złożyć podpis pod mandatem, sam
    > miałem podobną sytuację i anulowano mi opłatę po tym jak porównano mój
    > podpis z tym na mandacie za jazdę bez biletu.

    1) wcale nie musiala - moglo byc wezwanie z odmowa podpisu
    2) a ja bym takiego mandatu nie anulowal - chyba ze biegly grafolog
    stuprocentowo wykluczyłby ze zainteresowany zlozyl ten podpis (taki grafolog
    podejrzewam moze go drozej kosztowac niz mandat)

    pdr
    Olo

  • 5. Data: 2004-04-15 17:27:19
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
    > 2) a ja bym takiego mandatu nie anulowal - chyba ze biegly grafolog
    > stuprocentowo wykluczyłby ze zainteresowany zlozyl ten podpis (taki grafolog
    > podejrzewam moze go drozej kosztowac niz mandat)

    zastanów się kogo na końcu będzie kosztować ten grafolog...

    KG

  • 6. Data: 2004-04-15 18:12:46
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > 2) a ja bym takiego mandatu nie anulowal - chyba ze biegly grafolog
    > stuprocentowo wykluczyłby ze zainteresowany zlozyl ten podpis (taki grafolog
    > podejrzewam moze go drozej kosztowac niz mandat)

    Chwila, że niby ja bym miał udowadniać swoją niewinność?:)
    Nie ma tak dobrze, to firma kontrolująca bilety powinna w tym przypadku
    zatrudnić grafologa jeśli by upierali się że to mój podpis.

  • 7. Data: 2004-04-15 18:18:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Chwila, że niby ja bym miał udowadniać swoją niewinność?:)
    > Nie ma tak dobrze, to firma kontrolująca bilety powinna w tym przypadku
    > zatrudnić grafologa jeśli by upierali się że to mój podpis.

    Nic podobnego Kolego - firma kontrolująca przedstawia w Sądzie dowód w
    postaci protokołu sporządzonego przez kontrolera na okoliczność przejazdu
    bez ważnego biletu, na którym widnieją dane delikwenta spisane z będącego
    formalnie w jego posiadaniu dokumentu. I tyle. Na tej podstawie Sąd wydaje
    nakaz zapłaty.
    Natomiast jeśli chcesz udowodnić, ze dowody którymi dysponuje strona
    powodowa są niewystarczające to musisz to zrobić swoim nakładem kosztów i we
    własnym zakresie.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-04-15 18:19:43
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > zastanów się kogo na końcu będzie kosztować ten grafolog...

    Na koncu pewnie nikogo bo delikwent jak zobaczy cennik to sie przerazi i co
    zywo uisci mandat. A na drugi raz bedzie zglaszal zagubienie dokumentu
    niezwlocznie po tym fakcie, bo podszywanie sie przy przejazdach
    bezbiletowych jest akurat stosunkowo najmniejszym zlem jakie sie w takich
    sytuacjach moze przydarzyc.

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2004-04-15 18:23:01
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Natomiast jeśli chcesz udowodnić, ze dowody którymi dysponuje strona
    > powodowa są niewystarczające to musisz to zrobić swoim nakładem kosztów i
    we
    > własnym zakresie.

    Natomiast na tejże drodze sądowej raczej mógłby otrzymać zwrot tych kosztów.
    Zresztą sąd w takiej sprawie powołałby biegłych, a kosztami obciążył stronę
    przegraną.
    AS

  • 10. Data: 2004-04-15 18:26:32
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > zastanów się kogo na końcu będzie kosztować ten grafolog...

    na koncu to wiadomo kogo ;)
    zastanawia mnie kogo na poczatku, w koncu to chyba oni musieli by
    udowodnic ze podpis jego a nie on ze nie jego

    --
    pozdrawiam
    szerszen