  • 1. Data: 2004-04-15 14:54:16
    Temat: wspolnota mieszkaniowa
    Od: wusik<w...@o...pl>

    Przyjety na walnym plan gospodarczy wspolnoty ustala koszty
    utrzymania nieruchomosci wspolnej wg m2 lokalu, a nie wg udzialow
    (sprzecznosc z ustawa o wlasnosci lokali). Brak mi kasy na zlozenie
    wniosku w sadzie o uchylenie uchwaly. Czy uchwala niezgodna z
    ustawa ma moc prawna? Czy jesli zawiadomie pisemnie zarzad, ze
    bede placil na utrzymanie wspolnej nieruchomosci wg udzialow, a nie
    wg m2 lokalu, bedzie mial jakies nastepstwa windykacyjne lub inne?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-15 17:03:45
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > Przyjety na walnym plan gospodarczy wspolnoty ustala koszty
    > utrzymania nieruchomosci wspolnej wg m2 lokalu, a nie wg udzialow

    a udzial w nieruchomosci nie jest scisle zwiazany z metrazem lokalu?
    pozdrawiam! zbisa

  • 3. Data: 2004-04-15 19:11:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c5m7mo$go5$1@flis.man.torun.pl>, wusik wrote:
    > Przyjety na walnym plan gospodarczy wspolnoty ustala koszty
    > utrzymania nieruchomosci wspolnej wg m2 lokalu, a nie wg udzialow

    A to nie jedna rybka? Jak zwał tak zwał, ale i tak przecież
    udział zależy od posiadanych metrów.

    Renata

  • 4. Data: 2004-04-16 05:54:05
    Od: wusik<w...@o...pl>

    Oczywiscie ze jest zwiazany, ale nie scisle. Gdyby te pojecia byly
    tozsame, to po co w ustawie udzialy. A glosujemy nie metrami
    kwadratowymi, lecz udzialami!
    W moim przypadku roznica wynosi ponad 27 PLN za miesiac na moja
    niekorzysc.
    wusik

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-04-16 06:56:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c5nsdt$9jq$1@flis.man.torun.pl>, wusik wrote:
> [...]
    > kwadratowymi, lecz udzialami!
    > W moim przypadku roznica wynosi ponad 27 PLN za miesiac na moja

    A jak to obliczyłeś? Skąd wiesz ile płaciłbyś za udział?

    Renata

  • 6. Data: 2004-04-16 07:22:48
    Od: wusik<w...@o...pl>

    W planie gospodarczym jest kwota miesiecznych zaliczek na koszty
    utrzymania nieruchomosci wspolnej. Kwota ta jest podzielona na
    powierzchnie uzytkowa lokali i dla mnie przypada konkretna jej czesc,
    wynikajaca z m2 lokalu z piwnica. Natomiast kwota miesiecznych
    zaliczek podzielona wg udzialow daje dla mnie mniejsza wartosc
    zaliczki o ponad 27 PLN miesiecznie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-04-16 10:57:50
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Jaka to jest roznica. Koszty i tak bedziesz mial podzielone wg udzialow. A
    roznica pomiedzy naliczonymi zaliczkami, a kosztami da Ci wynik na koniec
    roku. Jak bedziesz mial naliczone zaliczki teraz i bedziesz dokonywal
    regularnych wplat, to przeciez tych pieniedzy nie stracisz. Po co bijesz
    piane. Szacunkowo sie okresla planowane koszty w oparciu o pow. uzytkowa i
    na tej podstawie ustala sie zaliczke (wyraznie powtorze: ZALICZKE). A jak
    sama nazwa wskazuje zarzad sie musi rozliczyc z pieniedzy, ktore wplaciles.
    Wg udzialow jeste zobowiazany pokrywac koszty zarzadu przypadajace na Twoj
    lokal. W zwiazku z tym, ze udzial procentowy wynika bezposrednio ze stosunku
    powierzchni lokalu do pow. budynku, tak wiec ustala sie szacunkowa zaliczke
    od metra kwadratowego.

> [...]
    > wynikajaca z m2 lokalu z piwnica. Natomiast kwota miesiecznych
    > zaliczek podzielona wg udzialow daje dla mnie mniejsza wartosc

    I co myslisz, ze te 27 PLN starcisz. NIEEEE !!! Jak wplacisz wiecej, to te
    pieniadze beda ujete w rozliczeniu i na koniec roku bedziesz mial nadplate.

    beny76

  • 8. Data: 2004-04-16 15:55:11
    Od: wusik<w...@o...pl>

    Rozliczenia tez sa wg m2 lokalu, ale pytam o cos innego.
    Czy uchwala przyjeta w sprzecznosci z ustawa ma moc prawna?
    Czy jesli plan gospodarczy zostal przyjety w m2 lokalu, to rozliczenia
    mozna zadac wg udzialow?
    wusik

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-04-16 17:32:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c5ovkv$smm$1@flis.man.torun.pl>, wusik wrote:
    > Rozliczenia tez sa wg m2 lokalu, ale pytam o cos innego.
    > Czy uchwala przyjeta w sprzecznosci z ustawa ma moc prawna?

    Mówi o tym art.25. UoWL

    Renata

  • 10. Data: 2004-04-17 12:59:25
    Temat: Odp: wspolnota mieszkaniowa
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    rozliczenie zawsze jest wg udzialow. zawsze.

    beny76

    Użytkownik Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:slrnc8064k.l86.Renata.Golebiowska@154-moo-7.
    cn.waw.pl...