  • 1. Data: 2008-03-05 16:58:19
    Temat: nie chcę kosztów sądowych
    Od: "|<onrad" <k...@g...com>

    witam

    W poniedzialek bede mial sprawe o zaklocanie ciszy nocnej. Do
    wszystkiego sie przyznaje (pisalem juz na grupie w grudniu), tyle ze
    sprawa wg mnie trafia nieslusznie do sadu (policjant nie wystawil
    mandatru choc chcialem go przyjac) i kolezanka prawniczka podpowiedziala
    mi ze w takim wypadku mam - co prawda male ale jednak - szanse na to,
    zeby sad nie zasadzil kosztow sadowych, a tylko mandat za samo wykroczenie.

    Pytanie: jak mam sie o to upomniec? Czy mam do sadu isc od razu z
    wnioskiem o niezasadzanie kosztow, czy mam to powiedziec w czasie
    rozprawy, czy tez np czekac az przyjdzie pisemny wyrok, na nim koszty i
    wtedy sie odwolywac?

    Pieniadze są w sumie małe, szanse tez rozumiem ze male, ale pomyslalem
    sobie, ze kto nie probuje, temu na pewno sie nie udaje :)

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2008-03-05 18:24:07
    Temat: Re: nie chcę kosztów sądowych
    Od: kam <...@...pl>

> [...]
    > wnioskiem o niezasadzanie kosztow, czy mam to powiedziec w czasie
    > rozprawy, czy tez np czekac az przyjdzie pisemny wyrok, na nim koszty i

    wnieś w czasie rozprawy ale jak masz jakieś dochody, to raczej nie ma
    podstaw do zwolnienia z kosztów
    w praktyce może być różnie
    pisemny wyrok nie przyjdzie jeśli o to nie wniesiesz (a dokładnie o
    uzasadnienie)

    KG

  • 3. Data: 2008-03-05 19:38:17
    Od: "|<onrad" <k...@g...com>

    kam pisze:
    > wnieś w czasie rozprawy ale jak masz jakieś dochody, to raczej nie ma
    > podstaw do zwolnienia z kosztów
    > w praktyce może być różnie

    No tak jak kiedys pisalem, sytuacja jest dziwna. W wielkim skrocie
    policjant zapytal mnie czy odmawiam przyjecia mandatu, powiedzialem ze
    przyjme, po czym mandatu nie wlepil i skierowal sprawe do sadu.

    > pisemny wyrok nie przyjdzie jeśli o to nie wniesiesz (a dokładnie o
    > uzasadnienie)

    Hm, kiedy mialem juz sprawe i nie poszedlem na nia (nie trzeba bylo wg
    zawiadomienia o terminie) i do domu przyszlo pismo jaki wyrok i gdzie
    mam co wplacic. Teraz dostane to od razu na rozprawie czy musze sobie na
    bierzaco notowac nr konta do wplaty itp?

  • 4. Data: 2008-03-05 20:53:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > wszystkiego sie przyznaje (pisalem juz na grupie w grudniu), tyle ze
    > sprawa wg mnie trafia nieslusznie do sadu (policjant nie wystawil

    nie miał takiego obowiązku.

  • 5. Data: 2008-03-05 21:16:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > No tak jak kiedys pisalem, sytuacja jest dziwna. W wielkim skrocie
    > policjant zapytal mnie czy odmawiam przyjecia mandatu, powiedzialem ze
    > przyjme, po czym mandatu nie wlepil i skierowal sprawe do sadu.

    Ktos kiedys pisal, ze w przypadku wykroczenia sad to standard, normalna,
    naturalna konsekwencja popelnienia wykroczenia. Mandat, to pewien szczegolny
    przywilej, z ktorego czasem mozna skorzystac. Tak sie stalo, ze nie
    zalapales sie na ten przywilej, wiuec bedzie standard.
    Stosowne kwitki i druki przyjda poczta po uprawomocnieniu sie wyroku.

    Pozdrawiam
    SDD