  • 1. Data: 2008-03-05 17:31:53
    Temat: Spór o domenę, długie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Prosze o opinie. Sprawa wygląda tak:

    * Jan Nowak wystawia na allegro aukcję z domeną globalną z końcówką .net
    * W opisie aukcji jest:
    "Domena xxxxxx.net, ważna do DD/MM/YYYY, zarejestrowana w promocji w firmie
    ABC"
    * Jan Kowalski licytuje i w rezultacie kupuje tą domenę

    Stronami transakcji są dwie osoby fizyczne - Jan Nowak sprzedający oraz Jan
    Kowalski kupujący. Kowalski robi przelew na konto Nowaka oraz zakłada sobie
    konto na stronie firmy ABC, natomiast Nowak załatwia żeby kupiona domena
    została przypisana do konta Kowalskiego (wszystko w ramach firmy ABC).

    Miesiąc później Kowalski dostaje maila z informacją, że ważność domeny
    niedługo się kończy i należy ją przedłużyć. Kowalski wszystkie swoje domeny
    trzyma w firmie DEF, więc odpisuje firmie ABC że chce dostać kod authinfo i
    przenieść domenę do firmy DEF.

    Firma ABC odpisuje, że kod authinfo wyda, ale... dopiero po opłaceniu
    domeny na kolejny rok. Okazuje się jednocześnie, że Jan Nowak od którego
    Kowalski kupił domenę, to jednocześnie firma ABC.

    Kowalski odpisuje firmie Nowaka, że domenę owszem, opłaci na następny rok,
    ale w firmie w której trzyma wszystkie inne swoje domeny. Nowak odpisuje
    natomiast, że... Kowalski kupił domenę w firmie ABC, w promocji "GHIJKLM" i
    obowiązuje go regulamin tejże promocji. Przypomnę, że w opisie aukcji była
    mowa o "promocji", natomiast nie było wiadomo konkretnie jakiej promocji. W
    regulaminie promocji jak byk stoi, że firma wyda authinfo i pozwoli zabrać
    domenę dopiero jak wpłaci im sie równowartość opłaty za następny rok.

    Kowalski kupował domenę od Nowaka, nie od firmy ABC.
    Kowalskiemu nikt nie kazał zapoznawać się z żadnym regulaminem.
    Kowalski nie ma obowiązku znać regulaminów wszystkich promocji firmy ABC
    (prawda, czy nie?).
    Kowalski nie może rozporządzać swoją własnością, bo Nowak w imieniu swojej
    firmy ABC chce wyłudzić od niego opłatę za kolejny rok utrzymania domeny (a
    domena będzie utrzymywana w firmie DEF, a nie ABC).

    Regulamin promocji zawiera ponadto klauzule niedozwolone (np. "Wykładnia i
    interpretacja regulaminu należy wyłącznie do organizatora promocji." ->
    art. 385 (3) pkt 9 KC).

    Firma ABC jest wyraźnie oporna na wszelkie argumenty. Według nich sprawa
    jest jasna, mam zapłacić i dopiero odbiore swoją własność, natomiast jeśli
    nie zapłacę im haraczu to tracę domenę.

    Powoływałem się na art. 385 (1) § 4 Kodeksu Cywilnego - bez skutku.

    Zastanawiam się też, czy przypadkiem pan Nowak działając w imieniu firmy
    ABC w taki sposób jak opisałem powyżej nie naraża się na odpowiedzialność z
    art. 284 § 2 KK?

    Co z tym zrobić? Zależy mi na tej domenie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2008-03-05 17:49:35
    Temat: Re: Spór o domenę, długie
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > domeny na kolejny rok. Okazuje się jednocześnie, że Jan Nowak od którego
    > Kowalski kupił domenę, to jednocześnie firma ABC.

    A w czym problem, aby mieć domenę w jednej firmie i wykierować w ramach
    niej wszystkie hosty gdziekolwiek indziej, po czym, choćby po kilku
    latach, przenieść ją dopiero do innej firmy?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-03-05 17:55:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 18:49:35 +0100, Any User napisał(a):

    > A w czym problem, aby mieć domenę w jednej firmie i wykierować w ramach
    > niej wszystkie hosty gdziekolwiek indziej, po czym, choćby po kilku
    > latach, przenieść ją dopiero do innej firmy?

    W tym, że w innej firmie jest taniej. I w tym, że w tej innej firmie mam
    zaparkowanych 200 pozostałych domen. Gdybym każdą z nich trzymał w innej
    firmie, to bym się pogubił.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-03-05 18:23:23
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A w czym problem, aby mieć domenę w jednej firmie i wykierować w ramach
    > niej wszystkie hosty gdziekolwiek indziej, po czym, choćby po kilku
    > latach, przenieść ją dopiero do innej firmy?

    Chyba nie wiesz co to konkurencja i wygoda. Logiczne : Chce miec wszytskie
    domeny w jednym miejscu i to na pewno taniej

    Fantom

  • 5. Data: 2008-03-05 18:30:34
    Od: "::" <n...@n...pl>

    Od domen jest sad polubowny a autinfo firma musi ci wydac bezwarunkowo, fakt
    ze utrudniaja ale masz prawo w kazdej chwili zmienic operatora.

  • 6. Data: 2008-03-05 18:35:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2008 19:30:34 +0100, :: napisał(a):

    > Od domen jest sad polubowny a autinfo firma musi ci wydac bezwarunkowo, fakt
    > ze utrudniaja ale masz prawo w kazdej chwili zmienic operatora.

    DOMENA GLOBALNA!!!
    Nie domena .pl

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-03-05 19:46:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 18:55:44 +0100, scream napisał(a):

    > W tym, że w innej firmie jest taniej. I w tym, że w tej innej firmie mam
    > zaparkowanych 200 pozostałych domen.

    Ty jesteś jakiś spekulant domenowy, co? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 8. Data: 2008-03-05 19:54:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2008 19:46:19 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Ty jesteś jakiś spekulant domenowy, co? ;-)

    Absolutnie :) Jeszcze nigdy żadnej nie sprzedałem.
    Mógłbyś pomóc, co? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2008-03-05 19:59:42
    Od: "::" <n...@n...pl>

    Napisz co to za domena i gdzie jest zaparkowana jestem ciekawy jaka to firma
    takie utrudnienia robi.

  • 10. Data: 2008-03-05 20:17:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 5 Mar 2008 20:59:42 +0100, :: napisał(a):

    > Napisz co to za domena i gdzie jest zaparkowana jestem ciekawy jaka to firma
    > takie utrudnienia robi.

    Ciekawość to pierwszy stopień do piekła :)
    Napisze potem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl