  • 1. Data: 2002-02-15 15:15:03
    Temat: netto/brutto a wyrok sadowy
    Od: "Valentino" <v...@i...pl>

    Witam serdecznie,
    mam takie pytanie:
    Czy istnieje jakieś orzecznictwo nt. netto/brutto, a moze w jakims akcia
    prawnym jest o tym mowa.
    Uprzejmie prosze o pomoc i o przesłanie na priv odpowiedzi z podaniem aktu
    Pawel

  • 2. Data: 2002-02-15 15:24:16
    Temat: Re: netto/brutto a wyrok sadowy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Valentino" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje jakieś orzecznictwo nt. netto/brutto, a moze w jakims
    akcia
    > prawnym jest o tym mowa.

    A bez metafor?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz "gdzie" go to www.google.com

  • 3. Data: 2002-02-15 16:29:15
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Wyrok sądowy netto, to w zawieszeniu.
    Brutto bez...

  • 4. Data: 2002-02-15 16:30:56
    Od: "Sebastian" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wyrok sądowy netto, to w zawieszeniu.
    > Brutto bez...

    A Tara to niby co.....??

    Nie wiedziałem, że tak można interpretować tą instytucję. A może to jakaś
    nowa reguła interpretacyjna?

    Pozdr.
    S.

  • 5. Data: 2002-02-15 18:19:34
    Od: "Valentino" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A Tara to niby co.....??
    >
    > Nie wiedziałem, że tak można interpretować tą instytucję. A może to jakaś

    Już wyjaśniam raz jeszcze, tyle że dokładniej:
    Sąd w wyroku określił kwotę odszkodowania jakie ma zapłacić firma - 3500 zł.
    Cała kwota została ściągnięta przez komornika z rachunku bankowego firmy, a
    teraz ta firma podnosi że była to kwot anetto i że ona powinna zostać
    pomniejszona o podatek. W czwartek jest rozparwa apelacyjna, firma domaga
    sie zwrotu róznicy między brutto a netto.
    I co wy na to????
    tylko bez filozoficznych podejść i prosiłbym o wypowiedz tych którzy się na
    tym znają a nie początkujących studentów prawa.
    Paweł

  • 6. Data: 2002-02-18 19:29:09
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Jakies absurdy. Netto/brutto - sad okreslil odszkodowanie w wysokosci 3.500
    zl i koniec (pewnie tyle tez domagales sie w pozwie chyba ze sad sam
    miarkowal). Czy ta firma z ktorej to sciagali chce faktury na to czy moze
    RU? Oni tworza jakies nowe zasady ksiegowosci. W orzecznictwie natknalem sie
    na problem netto/brutto ale tylko w odniesieniu do zasadzonego w ramach
    kosztow postepowania wynagrodzenia adwokata. Na to wynagrodzenie adwokat
    musi wystawic fakture stad problem byl istotny. Stanelo na to ze sad zasadza
    zawsze to co ma docelowo dostac czyli brutto. Ale z takimi dziwactwami to
    sie jeszcze nie spotkalem zeby dluznik domagal sie okreslenia czy jego kara
    to brutto czy netto. Na logike ma dac tyle ile stoi w wyroku a podatki i
    inne cuda niech sobie sam oblicza.
    pozdrawiam
    derski

  • 7. Data: 2002-02-19 16:47:35
    Od: j...@y...com (Juliusz)

> [...]
    > pomniejszona o podatek. W czwartek jest rozparwa apelacyjna, firma domaga
    > sie zwrotu róznicy między brutto a netto.

    Tak jak już ktoś wcześniej zauważył, w którymś z niedawnych (sprzed
    kilku m-cy) wyroków SN stwierdził, że sąd zasądza zawsze wynagrodzenie
    za pracę BRUTTO (bez potrącania jakichkolwiek obciażeń
    publicznoprawnych), choć nie musi tego wyrażnie zaznaczać w wyroku.
    Sąd zresztą, nie znając innych dochodów wierzyciela, nie byłby w
    stanie wyliczyć podatku doch., a więc i pozostałej po jego potrąceniu
    kowty netto.
    Inna sprawa, kto fizycznie płeci ew. obciążenia od tej kwoty (np.
    podatek, ZUS) - sam wierzyciel (pracownik), czy jego (dawny)
    pracodawca jako płatnik.
    W przypadku odszkodowań zasadą generalną jest, że - wraz z ew. innymi
    należnościami z tego tytułu (np. ubezpieczeniem) - mają one wyrównać
    poniesioną szkodę.

    Juliusz