  • 21. Data: 2004-05-08 20:02:02
    Temat: Re: nauczyciel, czy to sadyzm?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Gdzieś tak od pięciu lat ;-))

    No dobra ale czemu to ma niby słuzyć i ile w takim układzie lekcji dziennie
    mają? :-)

    pdr
    Olo

  • 22. Data: 2004-05-08 20:28:40
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wg jakich kryteriów uznajesz jedne działania za pedagogiczne, inne -
    > podobne - za niepedagogiczne?

    > Dawno nie byłeś w pierwszej klasie, co? :-))

    Chyba nie był.... po latach bezstresowego wychowania w podręcznikach
    pedagogiki zamiast rozdziału "Praca z uczniem zdolnym" powinien się znaleźć
    rozdział "praca z uczniem zdolnym do wszystkiego"

  • 23. Data: 2004-05-08 21:22:10
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > No dobra ale czemu to ma niby słuzyć i ile w takim układzie lekcji dziennie
    > mają? :-)

    Z podstawy programowej:

    I ETAP EDUKACYJNY
    KLASY I - III
    KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE

    Kształcenie na tym etapie jest łagodnym przejściem od wychowania
    przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym. Ma ono charakter
    zintegrowany.

    Zajęcia edukacyjne prowadzi nauczyciel (nauczyciele) według ustalonego przez
    siebie planu, dostosowując czas zajęć i przerw do aktywności uczniów.

    Nauczyciel (nauczyciele) układa zajęcia w taki sposób, aby zachować ciągłość
    nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności.

    Wskazane jest takie organizowanie procesu dydaktyczno - wychowawczego, aby w
    każdym dniu wystąpiły zajęcia ruchowe, których łączny tygodniowy wymiar
    wynosi co najmniej 3 godziny.

    http://www.menis.gov.pl/prawo/rozp_155/zal_2.htm

    Pzdr.

  • 24. Data: 2004-05-08 23:12:25
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Janek Bohatyrowicz wrote:

    > poprostu złóż jej wizytę w szkole i zwróc jej uwage że ten rodzaj kary
    > nie odpowiada tobie i masz prawo zażyczyć by dziecko nie było karane w
    > ten sposób. Przekaż jej żeby karała w sposób pedagogiczny np Napisanie
    > nazwiska gagatka na tablicy i powiedzenia mu "że dostanie uwage do
    > dzienniczka". Dzieci z klas 1-3 boją sie jeszcze takich kar.

    A następnym razem złóż wizytę nauczycielce i powiedz, że nie życzysz
    sobie, aby twoje nazwisko było wypisywane na tablicy, bo dziecko się
    stresuje i boi się wracać do domu, bo boi się pokazać dzienniczka rodzicom.

    A tak na poważnie to chyba trzeba by zacząć od rozmowy z dzieckiem.
    Wytłumaczyć mu dlaczego dostał czerwony krawat i co musi zrobić, żeby go
    następnym razem nie dostać.

    Z nauczycielką myślę też powinieneś porozmawiać i powiedzieć jej o
    rozmowie z dzieckiem. Niech zwróci bacznieszą uwagę na ustanowione
    raguły, tak aby w momencie kiedy dziecko oczekuje, że spełniło
    oczekiwane od niego wymagania rzeczywiście ten krawat został zdięty.

  • 25. Data: 2004-05-09 07:50:13
    Od: Janek Bohatyrowicz <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Roman G. napisał:

    > Wg jakich kryteriów uznajesz jedne działania za pedagogiczne, inne -
    > podobne - za niepedagogiczne?

    czytałem kiedyś jakiś poradnik dotyczący wychowania na lekcji... ale to
    bylo dawno i tylko przypomnialem sobie
    takie działania pedagogiczne. :)

    > Dawno nie byłeś w pierwszej klasie, co? :-))

    oj bardzo dawno :)
    jak jest teraz z dziecmi na lekcjach?
    --
    Janek Bohatyrowicz

  • 26. Data: 2004-05-09 09:05:28
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Piotr 'judash' Kostrzewa wrote:

    > Tak sie zastanawiam, czy to nie jest przegiecie ze strony nauczyciela, i
    > czy mozna pociagnac go do odpowiedzialnosci...
    >
    > Pewna nauczycielka wymyslila "kare" dla ucznow klas 1-3, dodajmy ze do
    > uczniow "gadatliwych".
    > Wielki, czerwony jezyk przypinany jak krawat... Nie musze mowic jak
    > dziecko to przezywa.

    ludzie złoci - wszyscy teraz będą sie przejmować biedną nauczycielką.
    Możma ktoś by zauważył że wypłate dostaje z NASZYCH podatków i jej
    zadania jesy wychowanie dziecka (razem z rodzicami). Natomiast metody
    ośmieszania publicznego są na pewno niepedagogiczne i naraża małe
    dziecka na szynany swoich rówieśników (to kto pamieta podstawówe to zna
    to dobrze. Proponuje uda sie do dyrektora i poprosić tą nauczycielke i
    kategorycznie zakazać takich metod wychowawczych na piśmie. W razie
    zignorowania naprawde lepiej zmienić placówke.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 27. Data: 2004-05-09 11:16:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    sebol <i...@a...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > niepedagogiczne i naraża małe dziecka na szynany swoich
    > rówieśników (to kto pamieta podstawówe to zna to dobrze.
    Kary miłe i pozytywnie odbierane przez karanego to się nagrodami
    nazywały, kiedyś.
    Teraz może się faktycznie karze nagrodami-negatywnie-uwarunkowanymi
    a nagradza za przeszkadzanie na lekcjach
    karami-pozytywnie-stymulującymi.
    dekadentyzm, ot co.

    --
    pozdro
    poreba

  • 28. Data: 2004-05-09 11:29:42
    Od: Drwal <w...@s...com>

    sebol 9 maja 2004, 11:05:28, szrajbnął:
    > Natomiast metody
    > ośmieszania publicznego są na pewno niepedagogiczne i naraża małe
    > dziecka na szynany swoich rówieśników (to kto pamieta podstawówe to zna
    > to dobrze.

    No patrz, a za moich czasow (dekade temu) to jakos nikt za podobnego
    typu kary nie beczal...

    > W razie
    > zignorowania naprawde lepiej zmienić placówke.

    To byla by akurat najwieksza KARA ze strony rodzicow w stosunku do
    dziecka...

    P.S.
    Fajny pomysl nauczycielki :)

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 29. Data: 2004-05-09 13:33:28
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sun, 09 May 2004 11:05:28 +0200, sebol wrote:

> [...]
    > dziecka na szynany swoich rówieśników (to kto pamieta podstawówe to zna
    > to dobrze. Proponuje uda sie do dyrektora i poprosić tą nauczycielke i

    Szykany ze strony rówieśników to były i bez udziału i przyczynku ze
    strony nauczycieli - zatem proponuję nie histeryzować. Mali sadyści
    sami z własnej inicjatywy potrafią zadręczyć wybraną ofiarę choćby
    dlatego, że ma niemodną sukienkę czy czapeczkę :>

    > kategorycznie zakazać takich metod wychowawczych na piśmie. W razie
    > zignorowania naprawde lepiej zmienić placówke.

    Tak. I wpłynąć na dyrekcję o wydanie dekretu obligującego nauczycieli
    do własnej inicjatywy, jeśli chodzi o wkładanie sobie np. kubłów do
    śmieci na głowę. Wszak nasze pociechy mogą się zmęczyć, dokonując
    tych jakże wyczerpujących czynności... :>
    Grunt to tzw. "bezstresowe" wychowanie dzieci i młodzieży :>

    --
    Pozdrawia m.

  • 30. Data: 2004-05-09 15:13:22
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    sebol wrote:

> [...]
    > kategorycznie zakazać takich metod wychowawczych na piśmie. W razie
    > zignorowania naprawde lepiej zmienić placówke.

    No i co z tego, że ona jest opłacana z twoich podatków.
    Z tego tytułu żadnych praw nie dostajesz.
    Policjant też jest opłacany z twoich podatków, co wcale nie oznacza, że
    ci się mandat nie będzie należał jak nabroisz.