  • 11. Data: 2004-05-08 17:22:02
    Temat: Re: nauczyciel, czy to sadyzm?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr 'judash' Kostrzewa wrote:

    > Pewna nauczycielka wymyslila "kare" dla ucznow klas 1-3, dodajmy ze do
    > uczniow "gadatliwych".
    > Wielki, czerwony jezyk przypinany jak krawat...

    Czy ten język go dusi, jak zwykły krawat, czy jest tylko przypięty?

    Dla mnie większym sadyzmem jest zmuszanie ludzi do zakładania garniturów
    i normalnych krawatów...

    > Nie musze mowic jak dziecko to przezywa.

    Musieć nie musisz. A ja nie muszę umieć czytać w myślach.

  • 12. Data: 2004-05-08 17:25:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr 'judash' Kostrzewa wrote:

    > Piekielnie sie wsytydzi, nie chce chodzic do szkoly bo tam jest
    > przesladowane. Uznane za pariasa.

    Prześladowane??? A jak by postawiła w kącie to co by to było? Gwałt?

    Gaduła i histeryk, ot co.

    Jak nauczy się, że na lekcjach się nie przeszkadza gadaniem, to 'znamię'
    zniknie, czyż nie? Nauka związków przyczynowo-skutkowych jest bardzo ważna.

    Ty pewnie zamiast powiedzieć, że na lekcji nie wolno przeszkadzać
    gadaniem niena temat, tylko się użalasz? A może awanturujesz?

    > Poczatkowo nic nie chcialo powiedziec w
    > domu i krylo cala sprawe. :/

    Pewnie dzieciak się bał, że zaraz polecisz 'dać komuś w mordę' i trafisz
    do więzienia.

    Albo bał się, że sam oberwie.

  • 13. Data: 2004-05-08 18:44:46
    Od: Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl>

    hihi.
    Ciekawe, ciekawe.
    To dziecko to ja okolo 14 lat temu.
    Nuczycielka nie byla stara panna - lecz panna zaraz po studiach. Ja
    nie bylem dzieckiem gadajacym ponad miare. To cudo nosila spora czesc
    klasy. Potrafila prac w starym stylu linijka po rekach, trzymac nas po
    lekcjach - na zajeciach pod tytulem lampa-nos-lampa.

    Widac ze dzis wiekszosc ludzi mysli wg kategori "ucznowie daja popalic
    nauczycielom". Szkoda.

    ps. Mam zamiar ja odnalesc.
    Odnalesc i powidziec co mysle po tych wszystkich latach.
    Dzieki niej naprawde znienawidzilem szkole.

    Pozdrawiam.
    Piotr.

  • 14. Data: 2004-05-08 18:55:41
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl> napisał(a):

    > czy to sadyzm?

    słownik języka polskiego PWN:

    sadyzm m IV, D. -u, Ms. ~zmie, blm
    1. &laquo;skłonność do okrucieństwa, dręczenia kogoś, znajdowanie przyjemności w
    zadawaniu i oglądaniu cierpień&raquo;
    2. med. &laquo;zboczenie seksualne polegające na doznawaniu zadowolenia płciowego
    przy zadawaniu bólu partnerowi&raquo;

    Które z tych dwu znaczeń proponujesz odnieść do tego przypadku?

    > Pewna nauczycielka wymyslila "kare" dla ucznow klas 1-3, dodajmy ze do
    > uczniow "gadatliwych".
    > Wielki, czerwony jezyk przypinany jak krawat... Nie musze mowic jak
    > dziecko to przezywa.

    Metoda ma właśnie na celu to, aby dziecko przeżywało. Jak mówi literatura
    pedagogiczna ukształtowanie poczucia winy, wstydu, skruchy w przypadku
    przekroczenia ustalonych norm jest podstawowym warunkiem nauczenia dziecka
    zasad moralnych. Mój syn, jak miał trzy latka, też kiedyś z wielkim wstydem
    przyszedł z przedszkola, bo pani postawiła go do kąta. Nie powtórzył więcej
    tego zachowania.

    Zgodnie z art. 354 par. 2 kc. jako wierzyciel (ojciec) masz obowiązek
    współpracować z dłużnikiem (szkoła) w celu prawidłowego wykonania
    zobowiązania opieki nad Twoim dzieckiem, nauczania go i wychowywania.
    Poprzyj zdecydowanie działania nauczycielki zmierzające do wyeliminowania u
    dziecka zachowań sprzecznych z prawem szkolnym, a zaręczam Ci - jęzora nosił
    nie będzie, w kącie nie będzie stał, przesadzać go pani nie będzie miała
    powodu, ganić też nie. Same pochwały za dobre zachowanie - czyż to nie
    wspaniała perspektywa dla Twojego dziecka?

    Troszkę tylko rodzicielskiego wysiłku i będziesz puchł z dumy na
    wywiadówkach.

  • 15. Data: 2004-05-08 19:02:21
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Janek Bohatyrowicz <no_spam@no_priv.pl> napisał(a):

    > Przekaż jej żeby karała w sposób pedagogiczny np napisanie
    > nazwiska gagatka na tablicy

    Wg jakich kryteriów uznajesz jedne działania za pedagogiczne, inne -
    podobne - za niepedagogiczne?

    > i powiedzenia mu "że dostanie uwage do
    > dzienniczka". Dzieci z klas 1-3 boją sie jeszcze takich kar.

    Dawno nie byłeś w pierwszej klasie, co? :-))

  • 16. Data: 2004-05-08 19:08:32
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Widac ze dzis wiekszosc ludzi mysli wg kategori "ucznowie daja popalic
    > nauczycielom". Szkoda.

    Myslisz ze nie daja? Ciekawe jak Ty bys sobie dawal rade ze zgraja
    rozwrzeszczanych gowniarzy...

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-05-08 19:21:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'judash' Kostrzewa" <hawat@_CUT_wp.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.05.08.15.41.28.502623@_CUT_wp.pl...

    > Pewna nauczycielka wymyslila "kare" dla ucznow klas 1-3, dodajmy ze do
    > uczniow "gadatliwych".
    > Wielki, czerwony jezyk przypinany jak krawat... Nie musze mowic jak
    > dziecko to przezywa.

    Równie dobrze można by za przejaw znęcania uznać dawanie niskich ocen
    uczniom źle uczącym się. W sumie też to przezywają, niektórzy z tego
    powodu nawet chodzą na wagary. Zajęcia w klasach 1-3 odbywają się bez
    przerw. Tak więc dziecko z tym językiem nie lata po szkole. W klasie w
    sumie wiedzą, o co chodzi. Tak więc osobiście ni uważam tego za naruszenie
    prawa.

  • 18. Data: 2004-05-08 19:50:17
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Piotr 'judash' Kostrzewa" <hawat@_CUT_wp.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:pan.2004.05.08.18.44.44.806335@_CUT_wp.pl

    > Ciekawe, ciekawe.
    > [..................]

    Ciekawe komu odpowiadasz? (chyba, że to monolog?)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Młodzież w stanie nietrzeźwym może spowodować potomstwo."

  • 19. Data: 2004-05-08 19:52:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Zajęcia w klasach 1-3 odbywają się bez
    > przerw.

    Tak? Od kiedy?
    Kurcze nie jestem na biezaco w tym nowym systemie....

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2004-05-08 19:58:06
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>