  • 1. Data: 2005-05-13 11:50:03
    Temat: naklejki
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    Witam serdecznie zacne grono ;)
    Juz poruszalem ten temat lecz sporo czasu temu i bez
    odpowiedzi...mianowicie:
    Jak w poprzednim poscie wspomnialem, chce otworzyc firme, ktora trudnilaby
    sie sprzedaza naklejek na motocykle. W najblizszym czasie chce w sklepie z
    akcesoriami motocyklowymi zaczac sprzedaz - czy moze do mnie wpasc
    przedstawiciel Hondy czy innej Yamahy i mnie "zakapowac", ze sprzedaje ich
    logotyp?? Czy moze taki gosc przyjsc np. z Policja i mnie "zgarnac" ? Jesli
    tak to dlaczego takie firmy jak www.grafnet.krakow.pl / naklejki na
    motocykle lub np. ten koles:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49976345 sprzedaja naklejki bez
    zgody Hond czy innych Yamah i robia to BEZ problemow?!? Hondy i Yamahy moze
    maja "olew" na takich kolesi?
    Prosze w/w linkow przypadkiem nie traktowac jako donos lub cos w tym
    rodzaju....
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    kuba

  • 2. Data: 2005-05-13 18:14:34
    Temat: Re: naklejki
    Od: e...@o...pl

    Byłbyś zły, gdyby ktoś rozpowszechniał logo Twojej firmy i jeszcze nie
    musiałbyś za to płacić?
    Pozdrawiam
    M.

  • 3. Data: 2005-05-13 18:32:10
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    l3ft napisał(a):
    > Jak w poprzednim poscie wspomnialem, chce otworzyc firme, ktora trudnilaby
    > sie sprzedaza naklejek na motocykle. W najblizszym czasie chce w sklepie z
    > akcesoriami motocyklowymi zaczac sprzedaz.

    Raczej nie spodziewałbym się problemów, ale...

    Prawa do logotypu są w pełnym posiadaniu odpowiednich firm, które w
    każdej chwili mogą Cię wezwać do zaprzestania produkacji materiałów z
    ich logotypem albo nawet wniesienia opłaty licencyjnej. O ile będziesz
    wytwarzał wyłącznie naklejki to mały problem dla obu stron. Zwróć uwagę,
    że wytwarzanie naklejki z logo Adidasa niewiele się różni od strony
    prawnej z wytwarzaniem ubrań z takim logo. A już skutki prawne są dość
    zróżnicowane. O ile nie narazisz właściwiela logotypu na szkody
    finansowe, to nie będzie problemów - robisz tylko dodatkową, bezpłatną
    reklamę.

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115

  • 4. Data: 2005-05-13 19:04:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "l3ft" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    Znaki towarowe są najczęściej zastrzeżone w odpowiednim obszarze.
    podejrzewam, że takie BMW czy HONDA raczej nie zastrzegali ich w
    odniesieniu do naklejek. Co innego, gdybyś zaczął motocykle produkować.
    Dla porządku sprawdź na stronach Urzędu Patentowego zakres zastrzeżenia.

  • 5. Data: 2005-05-13 19:15:00
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > odniesieniu do naklejek. Co innego, gdybyś zaczął motocykle produkować.
    > Dla porządku sprawdź na stronach Urzędu Patentowego zakres zastrzeżenia.

    Ale już wzór graficzny (logotyp) będzie zastrzeżony bez względu na
    zakres zastrzeżenia znaku towarowego (nazwy, marki towaru).

  • 6. Data: 2005-05-13 19:43:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKey" <u...@u...post.pl> napisał w
    wiadomości news:d62ubi$kv6$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ale już wzór graficzny (logotyp) będzie zastrzeżony bez względu na
    > zakres zastrzeżenia znaku towarowego (nazwy, marki towaru).

    To trzeba sprawdzać. W wypadku BMW faktycznie zakres zastrzeżenia jest
    bardzo szeroki i obejmuje również naklejki, jeśli dobrze udało mi się
    przetłumaczyć. Ale w wypadku emblematu HONDA, to już tylko "maszyny i
    obrabiarki; silniki /z wyjątkiem stosowanych do pojazdów lądowych/;
    sprzęgła i pasy napędowe / z wyjątkiem stosowanych do pojazdów
    lądowych/; wielkie narzędzia rolnicze; inkubatory oraz części i osprzęt
    do wyżej wymienionych towarów; pojazdy; urządzenia do jazdy na lądzie, w
    powietrzu i na wodzie oraz części i akcesoria do wyżej wymienionych
    towarów". Tak przynajmniej wychodzi z moich sprawdzeń.

  • 7. Data: 2005-05-14 12:53:10
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > powietrzu i na wodzie oraz części i akcesoria do wyżej wymienionych
    > towarów". Tak przynajmniej wychodzi z moich sprawdzeń.

    Chyba niestety nie zrozumiałeś. Z tego co wiem, to sprawy znaku
    towarowego i wzoru graficznego jest całkowicie rozłącznie. Czyli firma
    Pepsi posiada znak towarowy (nazwę produktu, markę) zastrzeżoną jedynie
    w ściśle sprecyzowanych obszarach. Za to zastrzeżony wzór graficzny
    (logotyp) jest już zastrzeżony całkowicie.

    nazwa towarowa: PEPSI
    zastzreżone wzory graficzne:
    http://tfist.ist.utl.pt/expedicao/V/apoios/Logo%20Pe
    psi.jpg
    (najprawdopodobniej są to dwa oddzielnie zastrzeżone wzory graficzne -
    oddzielnie napis i koło czerwono-biało-niebieskie).

    Czyli może się okazać, że produkcja podpasek albo felg jest możliwa
    pod marką (nazwą towarową) Pepsi, ale wzór graficzny jest już
    niedopuszczalny w takiej samej postaci. I konieczne byłoby opracowanie
    innego, zdecydowanie różniącego się wzoru graficznego - inna czcionka,
    inne koło (lub jego brak), inna kolorystyka.

  • 8. Data: 2005-05-14 13:25:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKey" <u...@u...post.pl> napisał w
    wiadomości news:d64sbi$15d$1@korweta.task.gda.pl...

> [...]
    > innego, zdecydowanie różniącego się wzoru graficznego - inna czcionka,
    > inne koło (lub jego brak), inna kolorystyka.

    Ależ oczywiście, ze masz rację. Zaznacz odpowiednie bazy w wyszukiwarce.
    Ta sama wyszukiwarka również wyszukuje po wzorach znaków towarowych. Ale
    i one są zastrzegane w jakimś tam zakresie. Inaczej, to nie wiadomo by
    było przecież, co jest zastrzeżone. Włącz sobie wyświetlanie obrazków w
    tej wyszukiwarce.

  • 9. Data: 2005-05-14 21:15:17
    Od: "l3ft" <l...@o...pl>

    bry
    dzieki za podpowiedzi :)
    pa
    --
    kuba

  • 10. Data: 2005-05-15 17:56:02
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Byłbyś zły, gdyby ktoś rozpowszechniał logo Twojej firmy i jeszcze nie
    > musiałbyś za to płacić?

    Co za idiotyczne podejście.
    Od tego jest monopol (przyznawany za pieniądze) na wykorzystywanie znaków
    towarowych, zeby nikt inny ich nie wykorzystywał.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide