  • 1. Data: 2005-05-13 11:11:01
    Temat: wpis do KW - opłaty
    Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com>

    Witam

    Niewykluczone, że temat już się pojawiał, ale w archiwum (i w ogóle w
    googlach) nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

    Kupuję dom z działką na rynku pierwotnym (od developera). Dom jest na
    niewielkim osiedlu i każda działka będzie miała docelowo założoną osobną
    Księgę Wieczystą. Czy dobrze rozumiem, że oprócz opłaty za akt
    notarialny, za założenie (ewentualnie wyodrębnienie) nowej KW i wniosku
    o wpis, muszę się liczyć z tzw. opłatą za wpisanie nowego właściciela,
    która jak się doczytałam wynosi 1/5 wkładu stosunkowego?

    Pozdrawiam,
    --
    Anita Korzeniowska

    http://foto.bzyk.com
    http://www.biblioNETka.pl

  • 2. Data: 2005-05-13 11:23:12
    Temat: Re: wpis do KW - opłaty
    Od: " b" <b...@g...pl>

    Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> napisał(a):

> [...]
    > o wpis, muszę się liczyć z tzw. opłatą za wpisanie nowego właściciela,
    > która jak się doczytałam wynosi 1/5 wkładu stosunkowego?

    Dokładnie tak. 1/5 wpisu od wartości plus 40 PLN za założenie księgi
    wieczystej.

    regards

    b.