  • 1. Data: 2005-05-13 11:07:17
    Temat: spadek z dlugami
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

    W przypadku kiedy umiera ojciec ktory mial dlugi
    a minelo prawie rok od tego czasu czy spadkobiercy (dzieci)
    ktore do tej pory nie otrzymaly po ojcu nic kompletnie nie podpisaly tez ani
    jednego "papierka" moga nie przyjac tego spadku (dlugow i ewentualnie jakis
    korzysci)
    poprostu powiedziec nic nie chcemy dziekujemy czy jest juz za pozno i musza
    poniesc konsekwencje?

    m.

  • 2. Data: 2005-05-13 11:09:36
    Temat: Re: spadek z dlugami
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    lalala.... napisał(a):

    > poprostu powiedziec nic nie chcemy dziekujemy czy jest juz za pozno i musza
    > poniesc konsekwencje?

    Mogą , ale pod pewnymi warunkami.
    Prawo spadkowe w kodeksie cywilnm czytaj.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2005-05-13 11:29:30
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Mogą , ale pod pewnymi warunkami.
    > Prawo spadkowe w kodeksie cywilnm czytaj.

    A konkretnie art 1019 par 2
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2005-05-13 11:31:28
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

> [...]
    > poniesc konsekwencje?

    >Mogą , ale pod pewnymi warunkami.
    >Prawo spadkowe w kodeksie cywilnm czytaj.

    nie znam sie na prawie
    jedyne co wyczytalem w tym to ze jesli minelo 6 m-c to jest to rownoznaczne
    z przyjeciem spadku

    naprawde nie ma wyjscia z tej sytuacji ???

    Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być
    złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział
    się o tytule swego powołania.
    § 2. Brak oświadczenia spadkobiercy w powyższym terminie jest jednoznaczny z
    prostym przyjęciem spadku. Jednakże gdy spadkobiercą jest osoba nie mająca
    pełnej zdolności do czynności prawnych albo osoba, co do której istnieje
    podstawa do jej całkowitego ubezwłasnowolnienia, albo osoba prawna, brak
    oświadczenia spadkobiercy w terminie jest jednoznaczny z przyjęciem spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza.

  • 5. Data: 2005-05-13 12:13:56
    Od: "lalala...." <a...@w...pl>

    > A konkretnie art 1019 par 2
    Przepraszam ze tak dopytuje ale naprawde dla mnie jest to prawie jezyk obcy
    co wlasciwie znaczy pod wpływem "błędu" ?

    § 2. Spadkobierca, który pod wpływem błędu lub groźby nie złożył żadnego
    oświadczenia w terminie, może w powyższy sposób uchylić się od skutków
    prawnych niezachowania terminu.

    m.

  • 6. Data: 2005-05-13 13:49:04
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik "lalala...." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam ze tak dopytuje ale naprawde dla mnie jest to prawie jezyk
    > obcy
    > co wlasciwie znaczy pod wpływem "błędu" ?

    To jest w jezyku prawniczym jedna z wad oświadczenia woli - przeczytaj art
    84 k.c.
    W Twoim przypadku powinieneś wykazać przed sądem, ze zachodzą przesłanki art
    1019 par 2 w związku z art 84 par 2. Musisz wykazywać, ze nie złożyłeś
    oświadczenia, bo działałeś pod wpływem błedu co do spadku - gdybyś wiedział,
    ze spadek jest obciązony długami, to na pewno złożyłbyś oświadczenie.

    > § 2. Spadkobierca, który pod wpływem błędu lub groźby nie złożył żadnego
    > oświadczenia w terminie, może w powyższy sposób uchylić się od skutków
    > prawnych niezachowania terminu.

    Co do grźby art 87 k.c - no ale to chyba Ciebie nie dotyczy