  • 1. Data: 2003-09-15 15:05:28
    Temat: mycie samochodu przed domkiem
    Od: "M" <m...@o...pl>

    czy przed swoim domkiem jednorodzinnym moge myc samochod?zaznaczam, ze mycie
    samochodu odbywaloby sie w obrebie mojej posesji, na mojej dzialce, ktora jest
    nieogrodzona. czy jest to dozwolone, czy tez straz miejska ma powody do
    wlepienia mandatu?
    pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2003-09-15 18:57:33
    Temat: Re: mycie samochodu przed domkiem
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-15 17:05, M napisał(a):

> [...]
    >nieogrodzona. czy jest to dozwolone, czy tez straz miejska ma powody do

    Moim zdaniem, może Pani robić co chce.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-16 06:07:29
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    "Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bk522u$pt3$1@news.onet.pl...> Dnia 2003-09-15 17:05
    ciach

    Być może ty byś olał sprawę jak znaczna część społeczeństwa naszego kraju i mył
    samochodzik na swoim wspaniałym ogródku. Detergenty zaś wsiąkały by w glebę
    degradując ją skutecznie i prowadząc najpierw do wyłysienia twojego wspaniałego
    trawnika potem np. ogrodu sąsiadów a przy dużej dozie szczęścia za parę lat wody
    gruntowe też by szlag trafił, jeśli jeszcze do czegoś się nadają. Na szczęście
    ktoś mądry, zapewne po szkodzie, wprowadził zakaz takowego procederu i nakazał
    zbieranie ścieków z mycia samochodu i odprowadzanie ich do ścieków a nie długim
    czasie pozostanie ich utylizacja w cyklu zamkniętym jako jedyna alternatywa.

    --
    Stan_Z
    Technika to nie magia,

  • 4. Data: 2003-09-16 07:31:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    i mył
    > samochodzik na swoim wspaniałym ogródku. Detergenty zaś wsiąkały by w

    Ubiegłeś mnie :)))

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-09-17 12:49:41
    Od: "bAnan" <n...@n...pl>

    Stan_Z wrote:
    > kraju i mył samochodzik na swoim wspaniałym ogródku. Detergenty zaś

    "M" zadal to pytanie tutaj i wlasnie tutaj zapewny by uzyskac informacje o
    prawnych, nie ekologicznych, aspektach wymienionej przez niego czynnosci

    osobiscie nie spotkalem sie z zapisem, ze niemozna...wiec wolno :)

    --
    pozdro, bAnan

  • 6. Data: 2003-09-17 13:33:30
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "bAnan" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > osobiscie nie spotkalem sie z zapisem, ze niemozna...wiec wolno :)

    Być może niedokładnie szukałeś.

    USTAWA

    z dnia 27 kwietnia 2001 r.

    Prawo ochrony środowiska.

    Art. 6. 1. Kto podejmuje działalność mogącą negatywnie oddziaływać na
    środowisko, jest obowiązany do zapobiegania temu oddziaływaniu.

    2. Kto podejmuje działalność, której negatywne oddziaływanie na środowisko nie
    jest jeszcze w pełni rozpoznane, jest obowiązany, kierując się przezornością,
    podjąć wszelkie możliwe środki zapobiegawcze.

    Art. 7. 1. Kto powoduje zanieczyszczenie środowiska, ponosi koszty usunięcia
    skutków tego zanieczyszczenia.

    2. Kto może spowodować zanieczyszczenie środowiska, ponosi koszty zapobiegania
    temu zanieczyszczeniu.

    oraz dalsze przepisy dotyczące ochrony wód i gleby

    Dobrze jest też poczytać USTAWE z dnia 24 października 1974 r. Prawo wodne.

  • 7. Data: 2003-10-25 12:45:18
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Stan_Z napisał:

> [...]
    > skutków tego zanieczyszczenia.
    > 2. Kto może spowodować zanieczyszczenie środowiska, ponosi koszty zapobiegania

    A jak bedzie mył samą wodą ?

    Karol

  • 8. Data: 2003-10-25 16:45:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Karol" <a...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak bedzie mył samą wodą ?

    A jak będzie pił samą wodę i w związku z tym zawartość szamba wylewał na
    trawnik?

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-10-25 18:54:44
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:

    > Użytkownik "Karol" <a...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak będzie pił samą wodę i w związku z tym zawartość szamba wylewał na
    > trawnik?

    Napisałem, ze samochód pije wode i sika na trawnik ?
    Zaraz sie okaze, za ustawa zabrania opadów deszczu na samochod.

    Karol

  • 10. Data: 2003-10-25 18:59:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Zaraz sie okaze, za ustawa zabrania opadów deszczu na samochod.

    Naoiszę wprost specjalnie for you.
    "Sama woda" po umyciu samochodu nie jest już samą wodą ale ściekiem.

    Pozdr
    Leszek