  • Data: 2006-08-14 06:31:29
    Temat: Re: multikino - zagrzali mnie
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Szerszen napisał(a):
    > bedziecie musieli grzecznie wyjsc, w ostatecznosci jakbeda zdesperowani (w
    > co watpie) moga nawet przerwac seans i powiadomic policje, wtedy macie
    > problem

    jaki?
    co ma policja do umowy między widzem a kinem?

    > zostaniecie wyproszeni z kina i zostanie spisana notatka slozbowa, jak sie
    > bedziecie ciskac, dostaniecie mandat/sad grodzki za zaklocanie porzadku
    > publicznego

    a tak dokładniej to za co i na jakiej podstawie?

    > oczywiscie ty stoisz na przegranej pozycji, nie stosujesz sie do regulaminu
    > miejsca do ktorego wchodzisz

    a ten regulamin to na jakiej podstawie powstał?

    > strasznie zastanawia mnie fakt, ze niektorzy mysla, ze moga wejsc wszedzie
    > na wlasnych warunkach, a niby kurna na jakiej podstawie, czy mozna wejsc do
    > cudzego domu i lazic mu butami po stole?
    >
    > czy mozna wejsc do kazdego muzeum i fotografowac sobie wszystkie eksponaty,
    > czy mozna wejsc do biblioteki i puszczac muzyke?

    Między biblioteką albo muzeum a kinem jest pewna różnica.
    W pierwszych instytucjach istnieje coś takiego jak władztwo zakładowe i
    nierównowaga stron.
    W kinie go nie ma, a wszelkie ograniczenia to kwestia umowy między stronami.
    I o ile nie widzę przeciwwskazań, by umowa takie postanowienia zawierała
    (odrębną kwestią jest to, czy jeśli jest to regulamin, to został
    przedstawiony konsumentowi tak, aby go wiązał), to sankcje za naruszanie
    umowy mogą być wyłącznie cywilnoprawne. Podstawy do innych na razie nie
    widzę, ale mogę dać się przekonać :)

    KG