  • 1. Data: 2009-12-20 20:34:04
    Temat: monitoring osiedla
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Wprowadzilem sie niedawno na nowe osiedle (domy wielorodzinne) i
    operator dostarczajacy internet zaproponowal mieszkancom monitoring
    osiedla kamerami, ktore mialyby patrzec na parkingi i okolice. Obraz z
    kamer mialby byc dostepny w sieci osiedlowej i archiwizowany przez 14 dni.
    Osobiscie jestem przeciwko takim rozwiazaniom, czulbym sie jak w big
    brother.
    Poza tym mam watpliowosci, czy takie udosteponianie obrazu jest zgodne z
    prawem (ochrona danych(?) osobowych, czy ustawa ma az tak szeroki
    zakres ochrony? moze inne zapisy prawa?)
    Rozumiem sytuacje, ze agancja ochrony uzywa monitoringu dla celow
    zabazpieczania osiedla, ale to co tutaj mnie niepokoi to fakt owego
    udostepniania obrazu.
    Co sadzicie (i co mowi prawo) o takim monitoringu?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-12-20 20:46:10
    Temat: Re: monitoring osiedla
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-20 21:34, Użytkownik Laphroaig napisał:

    > Co sadzicie (i co mowi prawo) o takim monitoringu?

    Prawo zezwala na nagrywanie obrazu osiedla.
    Udostępnianie obrazu z kamer w internecie tez jest dozwolone
    powiedział bym nawet że jest dosyć modne ostatnio.
    Zadbajcie aby kamery były odpowiednio dużej rozdzielczości
    aby np. dało się odczytać numer rejestracyjny samochodu
    i rozpoznać idącego sąsiada.
    A w następnej kolejności aby w równie dobrej jakości zostało
    zarejestrowane. Oraz aby faktycznie było archiwizowane
    przez obiecany okres. Inaczej cała instalacja nie ma sensu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-20 20:49:25
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > zarejestrowane. Oraz aby faktycznie było archiwizowane
    > przez obiecany okres. Inaczej cała instalacja nie ma sensu.

    Rzecz w tym, ze ja nie chce aby ta instalacja powstala. Nie zycze sobie,
    aby sasiad mogl kontrolowac moje zycie (z kim przyszedl, ile razy, jak
    dlugo, itp)
    Zgadxam sie natomiast na to, aby obraz byl dostepny tylko dla agencji
    ochrony. I udosteopniany tylko organom scigania na wypadek jakiegos
    zdarzenia.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-12-20 21:06:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Laphroaig pisze:

    > Rzecz w tym, ze ja nie chce aby ta instalacja powstala. Nie zycze sobie,
    > aby sasiad mogl kontrolowac moje zycie (z kim przyszedl, ile razy, jak
    > dlugo, itp)

    Znaczy się jak widzisz sąsiada siedzącego z twarzą w oknie, to zaczynasz
    strzelać? ;->

    > Zgadxam sie natomiast na to, aby obraz byl dostepny tylko dla agencji
    > ochrony. I udosteopniany tylko organom scigania na wypadek jakiegos
    > zdarzenia.

    Teren jest ogólnodostępny, to i może być ogólnooglądany.

  • 5. Data: 2009-12-20 21:12:51
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Gru, 21:49, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Zgadxam sie natomiast na to, aby  obraz byl dostepny tylko dla agencji
    > ochrony. I udosteopniany tylko organom scigania na wypadek jakiegos

    Jak go to bedzie ciekawic to sobie zamocuje lusterko od tira na
    framudze okna. I wygladanie przez okno i ogladanie telewizji trzeba
    poswiecic tyle samo czasu. Jak go nie bedzie interesowac to nie bedzie
    ogladal. No chyb ze w ramach rozrywki imprezowej. Ja u sibie lubie
    ogladac skrzyzowanie przed domem i liczyc ile razy ktos wymusil
    pierwszenstwo albo przejechal na czerwonym.

  • 6. Data: 2009-12-20 21:12:54
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zgadxam sie natomiast na to, aby obraz byl dostepny tylko dla agencji
    > ochrony. I udosteopniany tylko organom scigania na wypadek jakiegos

    a sąsaidowi zabronisz patrzeć przez okno ?, nie bardzo rozzumię twój
    sprzeciw, ja gdy mój samochod stał na zwykłym parkingu natychmiast bym się
    zgodził.Nie musisz stać przed kamerą.
    jhru

  • 7. Data: 2009-12-20 21:22:54
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Rzecz w tym, ze ja nie chce aby ta instalacja powstala. Nie zycze sobie,
    > aby sasiad mogl kontrolowac moje zycie (z kim przyszedl, ile razy, jak

    Sąsiad może równie dobrze wystawić swoją prywatną kamerę na swoim
    balkonie i Cię kontrolować (jak to nazwałeś). Albo i w swoim pokoju,
    za szybą. Może też od świtu do zmierzchu samemu zerkać na parking.

    Piotr

  • 8. Data: 2009-12-20 21:29:13
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > a sąsaidowi zabronisz patrzeć przez okno ?, nie bardzo rozzumię twój
    > sprzeciw, ja gdy mój samochod stał na zwykłym parkingu natychmiast bym się

    Równie dobrze nagrania i możliwość obserwacji może służyć złym ludziom w
    złych celach, siedząc trochę przy takim monitoringu znasz rozkład dnia
    ludzi, wiesz kiedy ich nie ma i o jakich porach się ruszają z domu. Wiesz z
    kim jeżdżą, ile mają dzieci itd itp.
    W pełni podzielam zdanie Laphroaiga - nie należy się godzić na ingerowanie w
    prywatność nawet kosztem jakiegoś tam wydumanego bezpieczeństwa. Monitoring
    niczemu tak naprawdę nie zapobiegnie. Prowadzę zakład instalujący m.in
    sswin i monitoring Znam multum przypadków, gdy obiekty objęte monitoringiem
    zostały napdnięte, okradzione i sprawcy absolutnie z niczym się nie kryli.
    Jako przykład podam jeden ze sklepów z alkoholem z okienkiem do nocnej
    sprzedaży. Sprawca chwycił sprzedawczynię, uderzył o obramowanie okienka,
    wskoczył przez okienko do sklepu, bił sprzedawczynię w skroń do utraty
    przytomności, potem zabrał pieniądze, podał kompanom na zewnątrz mnóstwo
    alkoholu, sam chwycił butelkę i pił pokazując faki, uśmiechy i głupie miny
    do kamer. Potem wyszedł. Wszystko to zostalo nagrane, zarejestrowanie itd.
    Gdyby gość miał nieco więcej oleju w głowie - zabrałby ze sobą lub
    zniszczyłby rejestrator.
    Monitoring i alarmy nie zastąpią ubezpieczenia a obszary narażone powinny
    być objęte ochroną fizyczną.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-12-20 21:31:42
    Od: marjan <k...@g...com>

    j...@g...pl pisze:

    > a sąsaidowi zabronisz patrzeć przez okno ?, nie bardzo rozzumię twój

    Co robisz? ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 10. Data: 2009-12-20 21:52:51
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-20 22:29, Użytkownik Jackare napisał:
> [...]
    > ingerowanie w prywatność nawet kosztem jakiegoś tam wydumanego
    > bezpieczeństwa. Monitoring niczemu tak naprawdę nie zapobiegnie.

    Prywatność to masz mieć w domu a nie na osiedlowej uliczce.
    Na uliczce masz mieć spokój i porządek oraz pewność że
    przebywających tam twoich dzieci nikt nie zaczepi.

    Wedle moich obserwacji pierwsi przeciw kamerom protestują
    osobnicy w kapturach. Im ten monitoring najbardziej przeszkadza.
    Bo jak skroi dzieciakowi telefon to zostanie ślad, jak będą
    z kolegami pili alkohol na ławeczce na osiedlu to też coś
    zostanie. Więc najlepiej zrobić akcje przeciwko i udowodnić
    że kamery nie obroniły sklepu przed napadem. A to że na drugi
    dzień napastnik siedział i sklepu już nikt więcej nie obrobił
    jest oczywiście nieważne.