    From: Laphroaig <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: monitoring osiedla
    Date: Sun, 20 Dec 2009 21:34:04 +0100

    Witam,

    Wprowadzilem sie niedawno na nowe osiedle (domy wielorodzinne) i
    operator dostarczajacy internet zaproponowal mieszkancom monitoring
    osiedla kamerami, ktore mialyby patrzec na parkingi i okolice. Obraz z
    kamer mialby byc dostepny w sieci osiedlowej i archiwizowany przez 14 dni.
    Osobiscie jestem przeciwko takim rozwiazaniom, czulbym sie jak w big
    brother.
    Poza tym mam watpliowosci, czy takie udosteponianie obrazu jest zgodne z
    prawem (ochrona danych(?) osobowych, czy ustawa ma az tak szeroki
    zakres ochrony? moze inne zapisy prawa?)
    Rozumiem sytuacje, ze agancja ochrony uzywa monitoringu dla celow
    zabazpieczania osiedla, ale to co tutaj mnie niepokoi to fakt owego
    udostepniania obrazu.
    Co sadzicie (i co mowi prawo) o takim monitoringu?

    --
    pozdr
    Wojtek