    From: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mit ze meldunek to tylko informacja
    Date: Wed, 26 Apr 2006 03:24:58 +0200

    Użytkownik "Harry" <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> napisał
    w wiadomości news:e2ljuj$jtn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > tamten gosc wyprowadzajac sie nie dopelnil obowiazku wymeldowania sie,
    > bo przeniusl sie do innego miejsca wiec to jak cos to on nie dopelnil
    > czegokolwiek

    A skąd to założenie, ze wyprowadził się i tam nie mieszkał.
    Z dotychczasowych wypowiedzi nic takiego nie wynika..
    A przedstawiane argumenty mają dowodzic, że wystarczy, ze właściciel
    mieszkania bedzie w środku, a lokator na zewnątrz i juz ma miejsce sytuacja
    i stan prawny, w którym próba dostania się tego (i to zameldowanego)
    lokatora do mieszkania wbrew woli własciciela powodowac moze skutki dla
    niego karne.
    A ja twierdzę, ze taka sytuacja moze powodować, (jesli meldunek potwierdza
    stan faktyczny, a zwracam uwage, że ciężar dowodu, gdy jest przeciwnie
    spoczywa na włascicielu) skutki nieprzyjemne, z karnymi włącznie, dla
    utrudniającemu lokatorowi dostanie się do użytkowanego lokalu, łącznie z
    sądowym nakazem wprowadzenia do lokalu, odszkodowaniem dla lokatora i
    pokryciem kosztów, nawet, gdy lokator mieszka tam bez tytułu prawnego.
    Takie przypadki zdarzały się w praktyce, takie są przepisy i nie mieszajcie
    w głowach nieszczęsnym włascicielom walczącym z niechcianymi lokatorami, bo
    mozecie spowodowac pogorszenie ich sytuacji.
    Oczywiscie, mozna te metody stosować, ale trzeba byc świadomy przepisów
    prawea i tego, czym się ryzykuje, jesli trafi się na cwanego lokatora
    znajacego swoje uprawnienia.

    PS. Proszę zauważyc, że konsekwencją Waszych poglądów byłaby sytuacja, ze
    właściciel mógłby wyrzucic (przynajmniej na jakis czas, do czasu
    prawomocnego wyroku) zawsze, w dowolnej chwili lokatora i lokator nie miałby
    jakoby żadnej metody przeciwstawianiu się temu prócz pozwu sądowego.
    Niestety tak nie jest.

    --
    Pozdr