  • 11. Data: 2006-07-08 14:39:26
    Temat: Re: media markt nie chce uznac reklamacji
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:e8oej7$kfe$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Rownie dobrze można by założyć ze zdjecie na plaży sugeruje, ze woda nie
    > powinna mu zaszkodzić

    No wybacz, ale urządzenia przenośne są wykorzystywane nie tylko na
    imieninach u cioci Krysi, ale także podczas grila, wycieczki rowerowej,
    podczas wyjazdu do Egiptu itd...
    Wcale nie mówię, że można nim kopać w piasku, czy moczyć w morzu, ale
    jeśli aparat na plaży był w pokrowcu, a zaszkodziło mu kilka ziarenek
    piasku, które tam się dostały, albo zaszkodziło mu kilka kropel wody, gdy
    dziecko nas chlapneło wodą to bez przesady...
    Producenci kuszą nas do zakupu cukierkowymi fotkami z nad morza, a potem
    się okazuje, że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy? To
    tak samo jak z komórkami, najlepsza wymówka dla serwisów, to "znaleziono
    ślady wilgoci w aparacie", ale do cholery, w końcu telefon komórkowy do tego
    służy aby z nim chodzić, a to, że u nas padają czasami deszcze to wcale
    takie dziwne zjawisko nie jest. Więc jestem zdania, że o ile użytkownik nie
    używał przedmiotu w sposób niezgodny z przeznaczeniem - np. dziecko nie
    bawiło się nim w piasku, to ma prawo reklamować produkt. A foldery reklamowe
    są tu bardzo dobrym argumentem - znajdźcie mi taki, co mówi, że nie można
    robić zdjęć na plaży, w słońcu..., wręcz przeciwnie tam są właśnie tego typu
    fotki, sugerujące jakie to cud zdjęcia będzie miał posiadacz. Czyli
    producent nas zachęca właśnie do takiego zachowania, a później ma pretensje
    o to, że ktoś robił zdjęcia na plaży? Najważniejszy jest zdrowy rozsądek,
    niestety serwisom często go brakuje. Dlatego jak najdalej od gwarancji
    zawierającej jakieś wymysły marketingowca, niezgodność z umową jest bardzo
    dobrą bronią na tego typu zagwostki, jak np. haracz za nieuzasadnioną
    reklamację.

  • 12. Data: 2006-07-08 14:47:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ale on JUŻ wybrał gwarancje i teraz bedzie trudno domniemywać, skor
    > jest opinia gwaranta.

    Jedno nie ma związku z drugim, a opinia z serwisu za wiele w sądzie
    znaczyć nie będzie. Jeśli mm będzie chciało taką sprawę wygrać, to będzie
    musiało wnioskować o powołanie biegłego sądowego. Poza tym, tu meritum nie
    są ziarenka piasku, a wykazanie posiadaczowi używanie wyrobu niezgodnie z
    przeznaczeniem. Gdyby było inaczej to producent koparek wszystkie reklamacje
    by odrzucał argumentując, że znaleziono ślady piasku. A producent parasolek
    argumentując, że produkt miał kontakt z wilgocią. Podobnież producent
    obuwia. Ktoś wypuszczając produkt na rynek powinien mieć świadomość, że
    będzie on używany w warunkach rzeczywistych, a nie w sterylnym labolatorium
    z filtrami przeciwpyłowymi, temp. 22 st. i wilgotnością stale na poziomie
    50%.
    Ciekawe, kiedy producenci zaczną odrzucać reklamację argumentując, że
    produkt był używany, a przecież dostarczony był nowy.

  • 13. Data: 2006-07-08 15:45:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ale jeśli aparat na plaży był w pokrowcu

    A byl?

    > że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy?

    Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie
    kopałam nim w piasku.

    >Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje.

    W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow?

    HaNkA

  • 14. Data: 2006-07-08 16:00:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie
    > kopałam nim w piasku.

    Co nie znaczy, że nie ma w nim syfu i piasku. Pomimo, że teraz działa, a
    nawalił by sam z siebie, to możesz być pewna, że serwis zwalił by na te
    zabrudzenia, podobnie jak to się dzieje z komórkami.

    > W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow?

    Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o
    niego przesadnie, niż w to, że poniewierał go po piasku, a przyczyna awarii
    jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis.

  • 15. Data: 2006-07-08 18:33:10
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o
    > niego przesadnie,

    Litości, sprzet kupuje sie po to aby go uzywac, a nie trzymac za szkłem.
    Poza tym 700zl za cyfrówkę to niższa pólka więc tym bardziej nie ma nad czym
    sie trząść.

    > niż w to, że poniewierał go po piasku

    Na plazy zapewne sie pakuje taki aparacik pod koc, zeby go nie ukradli. A
    tam troche piasku pewnie sie znajdzie

    > a przyczyna awarii jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis.

    Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów?

    HaNkA

  • 16. Data: 2006-07-08 18:45:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów?

    Doświadczenia z dnia powszedniego z polskich autoryzowanych serwisów.
    Proponuję pl.rec.foto, pl.misc.telefonia.gsm poczytać. Poza tym mam kolegę,
    który pracuje w autoryzowanym serwisie. Stały sobie 2 wieże tego samego
    typu, obie niesprawne, gościowi zależało na czasie to zrobili mu usługę
    "express" dodatkowo płatną - z drugiej wieży przełożyli to co było
    niesprawne w pierwszej, skasowali 200 zł, natomiast drugi nieszczęśliwy
    posiadacz zapłacił za wszystkie uszkodzenia ekstra. Inny przykład - oddaję
    służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak naprawa wyniesie ponad
    120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły
    118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.

  • 17. Data: 2006-07-08 19:51:02
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > naprawy wynosiły 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.

    bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności od
    progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi)

  • 18. Data: 2006-07-08 20:02:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności
    > od progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi)

    Co nie zmienia faktu, że w polskich serwisach, to się cuda dzieją.

  • 19. Data: 2006-07-08 20:09:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> wrote:
> [...]
    > 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły
    > 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.

    Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o
    ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą
    gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie
    ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie
    jest z winy użykownika, czy nie :) ).

    P.

  • 20. Data: 2006-07-08 20:19:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie

    Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku
    pasuje idealnie.