  • 1. Data: 2006-07-07 21:47:15
    Temat: Próbka 30s legalnie? Potrzebna informacja prawna.
    Od: Arqs <a...@S...gazeta.pl>

    Witam.

    Może ktoś sie orientuje:
    Potrzebuję około 10 próbek z różnego rodzaju muzyki do demonstracji
    odtwarzacza (a wiec użytek publiczny). Czy można wykorzystać dowolne
    próbki trwające ok 30 sekund, podobnie jak to robią sklepy on-line
    sprzedające płyty, albo sklepy muzyczne, bez łamania prawa?

    Google wypluwa mi różne rzeczy, ale nie to co trzeba. Jesli ktoś sie
    orientuje proszę o pomoc.

    Arqs

  • 2. Data: 2006-07-07 22:32:54
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > próbki trwające ok 30 sekund, podobnie jak to robią sklepy on-line
    > sprzedające płyty, albo sklepy muzyczne, bez łamania prawa?

    O ile mi wiadomo, prawo autorskie przewiduje, ze nie stanowi jego naruszenia
    dzialalnosc na rzecz i korzysc autora/artysty. W tym przypadku -
    zaprezentowanie probki w celu sprzedania plyty danego artysty - ok.
    Zaprezentowanie probki w celu sprzedania odtwarzacza - niet :-) Jesli sie
    myle - niech ktos mnie poprawi.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-07-08 00:31:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.07.2006 Tiger <c...@c...pl> napisał/a:
> [...]
    > zaprezentowanie probki w celu sprzedania plyty danego artysty - ok.
    > Zaprezentowanie probki w celu sprzedania odtwarzacza - niet :-) Jesli sie

    W tym wypadku bym takiej interpretacji nie ryzykował, ale na szczęście po
    ostatnich nowelach jest coś bardziej wprost:

    Art. 33(3)
    Wolno w celu reklamy wystawy publicznej lub publicznej sprzedaży utworów
    korzystać z egzemplarzy utworów już rozpowszechnionych, w zakresie
    uzasadnionym promocją wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego
    handlowego wykorzystania.

    Z tym, że pytającego dotyczy raczej poniższy przypadek, bo o ile dobrze
    zrozumiałem to chce sprzedawać sprzęt, a nie płyty :)

    Art. 33(4)
    Wolno korzystać z utworów w związku z prezentacją lub naprawą sprzętu.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-07-08 14:07:07
    Od: "Nesti" <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Art. 33(4)
    > Wolno korzystać z utworów w związku z prezentacją lub naprawą sprzętu.

    Hmm..no to nie rozmuniem, dlaczego na wystawie InterMoto 2006 we Wrocławiu
    przyszedł Pan z Zaiksu i wlepiał mandaty ludziom, którzy mieli włączoną muzę
    w swoich autkach (w celu ich prezentacji oraz prezentacji sprzętu
    grającego)..oberwało się też innym...Mówił, że to miejsce publiczne i tak
    nie wolno..

    Ale to tylko tak z autopsji..

    Pozdrawiam
    Nesti

  • 5. Data: 2006-07-08 18:32:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nesti wrote:

    > Hmm..no to nie rozmuniem, dlaczego na wystawie InterMoto 2006 we Wrocławiu
    > przyszedł Pan z Zaiksu i wlepiał mandaty ludziom, którzy mieli włączoną muzę
    > w swoich autkach (w celu ich prezentacji oraz prezentacji sprzętu

    Kiedyś ktoś tym zaiksowcom zacznie po cichutku karki ukręcać... Niedługo
    zaczną żądać opłat za gwizdanie w miejscu publicznym..

  • 6. Data: 2006-07-08 23:40:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.07.2006 Nesti <n...@w...pl> napisał/a:
    > Hmm..no to nie rozmuniem, dlaczego na wystawie InterMoto 2006 we Wrocławiu
    > przyszedł Pan z Zaiksu i wlepiał mandaty ludziom, którzy mieli włączoną muzę

    Mandaty?

    > w swoich autkach (w celu ich prezentacji oraz prezentacji sprzętu
    > grającego)..oberwało się też innym...Mówił, że to miejsce publiczne i tak
    > nie wolno..

    Zapewne unzał, że to nie w wyłącznym celu prezentacji możliwości sprzętu.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-07-09 13:50:03
    Od: Arqs <a...@S...gazeta.pl>

    Dzięki za odpowiedzi, ale nadal nie jest jasne dla mnie czy można, czy nie.

    > Art. 33(4)
    > Wolno korzystać z utworów w związku z prezentacją lub naprawą sprzętu.

    Czy to na podstawie:USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych (http://ks.sejm.gov.pl/proc2/ustawy/86_u.htm)?

    Arqs

  • 8. Data: 2006-07-09 20:49:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.07.2006 Arqs <a...@S...gazeta.pl> napisał/a:

    > Czy to na podstawie:USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
    > prawach pokrewnych (http://ks.sejm.gov.pl/proc2/ustawy/86_u.htm)?

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

    --