  • 11. Data: 2007-01-09 10:25:47
    Temat: Re: mandat za szybkosc
    Od: wombi <w...@n...pl>

    wombi napisał(a):

    > Było o tym na stronie http://www.brpo.gov.pl/ oraz m.in.
    > http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?news_cat_id=259&n
    ews_id=140055&layout=1&page=text&place=Lead01

    i jeszcze tutaj:
    http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewt
    opic&p=289108

  • 12. Data: 2007-01-09 14:36:52
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Mon, 8 Jan 2007 18:26:18 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy obywatel może wnieść wniosek o ukaranie.
    > Oskarżycielem w sprawach wnoszonych przez SM może być policja.
    > I....dupa z całego wywodu ;))

    Nie w tym problem, straż miejska nie może wykonywać takiej kontroli i karać
    ponieważ uprawnienie to nadał im minister a nie ustawa.

    akala

  • 13. Data: 2007-01-09 15:16:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Nie w tym problem, straż miejska nie może wykonywać takiej kontroli i
    > karać
    > ponieważ uprawnienie to nadał im minister a nie ustawa.

    Ale wykroczenie zarejestrowane na fotce nadal jest wykroczeniem.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2007-01-09 15:37:22
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Tue, 9 Jan 2007 16:16:33 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Ale wykroczenie zarejestrowane na fotce nadal jest wykroczeniem.

    Ja tego nie kwestionuję ,czy ktoś przekroczył dopuszczalna prędkość czy nie
    ,to ,że załapałeś kogo na kradzieży wcale nie upoważnia Ciebie do
    wymierzania kary złodziejowi ani też wnoszenia aktu oskarżenia do sądu ile
    ustawa na to nie zezwala.
    Pproblem straży miejskich i fotoradarów jest o wiele bardzie poważny niż
    samo karanie mandatami. Często te urządzenia stanowiły prywatną własność
    różnych " przedsiębiorców" ,którzy czerpią z nakładanych mandatów spore
    zyski. Pozostaje ponadto problem dostępu do danych osobowych ukaranych i
    sprawdzanych kierowców oraz gromadzenie tych danych. Wcześnie czy później
    wynikną z tego problemy.
    akala

  • 15. Data: 2007-01-09 16:26:04
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    ews_id=140055&layout=1&page=text&place=Lead01

    > i jeszcze tutaj:
    > http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewt
    opic&p=289108

    Czyli zero konkretów.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2007-01-09 17:31:49
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Nostradamus napisał(a):

    opic&p=289108
    > Czyli zero konkretów.

    Jeśli chodzi o szczegółowe uzasadnienie kasacji, którą wniósł rzecznik
    to tak.
    Bardziej chodziło mi o identyczność istotnych elementów stanów
    faktycznych sprawy opisanej przez pytającego i tej w której jest kasacja
    RPO.

  • 17. Data: 2007-01-09 20:12:48
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Nostradamus napisał(a):
    > Nie mówimy o konkretnej sprawie a o tym, że "SM nie może karać za
    > fotoradar ".

    a może? pisałeś o policji
    tyle że dopóki policji w postępowania nie ma, to i skargi brak, a więc
    umorzenie

    > Dwa lata to kupa czasu.

    rok
    i wcale nie, szczególnie jeśli chodzi o możliwości pewnych straży

    KG

  • 18. Data: 2007-01-09 23:19:41
    Od: "mar.ko" <a...@p...fm>

    Wcześnie czy później
    | wynikną z tego problemy.

    Czy jeżeli zapłaciłem mandat straży miejskiej to czy mogę wystąpić o zwrot
    kasy??

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2007-01-10 15:21:55
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > a może? pisałeś o policji
    > tyle że dopóki policji w postępowania nie ma, to i skargi brak, a więc
    > umorzenie

    Postępowanie w sprawach o wykroczenie zaczyna się przed sądem. Czynności
    wyjasniające w przypadku fotek sa w zasadzie niepotrzebne. A oskarżycielem w
    sprawach fotek zrobionych przez SM moze być policja. Co tu widzisz
    "nielegalnego" ?

    > rok
    > i wcale nie, szczególnie jeśli chodzi o możliwości pewnych straży

    A co by mieli robić rok?? Miesiąc??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2007-01-10 15:22:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mar.ko" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Wcześnie czy później
    >

    > Czy jeżeli zapłaciłem mandat straży miejskiej to czy mogę wystąpić o zwrot
    > kasy??

    Możesz. Nic nie zabrania ;))

    --
    Pzdr