  • 1. Data: 2004-09-10 12:48:00
    Temat: mandat <foto> czy wazny po 40 dniach?
    Od: "M&M" <m...@p...onet.pl>

    witam
    20 lipca wracalem sobie z gor samochodem mamy i niestety w miejscowosci
    Łączki za Sanokiem ustawiony byl fotoradar. jak sie pozniej okazalo 15
    sierpnia przyszlo zdjecie ze mna w roli w glownej. poniewaz ja juz
    wyjechalem z domu(sandomierz) na studia do krakowa mama na kondzie
    powiedziala ze to ja prowadzilem i podala moj adres w Kr.
    Dzisiaj (10 wrzesien) zadzwonili do mnie z komendy i kazali sie zglosic po
    mandat (od 100 do 200zł).
    Slyszalem ze na wreczenie mandatu maja jeden miesiac, po czym mozna sie
    "klocic" o jego przyjecie. Czy na przesluchaniu moge wiec cos o tym
    powiedziec czy sie tylko wyglupie (a nie chce bo dadza mi 200zl a nie 100).
    dziekuje z gory za odpowiedzi
    pzd M

  • 2. Data: 2004-09-10 13:14:13
    Temat: Re: mandat <foto> czy wazny po 40 dniach?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > "klocic" o jego przyjecie. Czy na przesluchaniu moge wiec cos o tym
    > powiedziec czy sie tylko wyglupie (a nie chce bo dadza mi 200zl a nie 100).

    Teraz to juz po ptokach ... na wystawienie i przyjecie mandatu jest 30
    dni. Potem to tylko sąd grodzki i dodatkowe koszty. Jesli wiec juz
    minelo 30 dni, to mozesz tylko czekac na wezwanie do sądu ... Dziwne w
    ogole, ze do ciebie dzwonili.

  • 3. Data: 2004-09-10 13:28:20
    Od: "M&M" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dni. Potem to tylko sąd grodzki i dodatkowe koszty. Jesli wiec juz
    > minelo 30 dni, to mozesz tylko czekac na wezwanie do sądu ... Dziwne w

    hm, ale to nie jest moja wina, ze tak pozno doszlo.
    na adres mojej mamy (na ktora zarejstrowane jest auto), przyszlo ok 15- 18
    sierpnia i mama nastepnego dnia poszla na komende i podala moj adres, a
    dopiero dzisiaj do mnie pierwszy raz zadzwonili i kazali przyjsc w
    poniedzialek lub we wtorek a i wczesniej nieczego nie wysylali.
    pzd M

  • 4. Data: 2004-09-10 13:45:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "M&M" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > hm, ale to nie jest moja wina, ze tak pozno doszlo.

    nie twoja ale i nie ich, wiec skor chca ci dac mandat a nie jak sugeruje
    krzysiek sad grodzki to idz i sie ciesz, no i nie kombinuj ba mandatlepszy
    od sadu :)
    mandatu mozesz probowac nie zaplacic jak chcesz, ale kwitek przyjmij

  • 5. Data: 2004-09-10 13:58:10
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > hm, ale to nie jest moja wina, ze tak pozno doszlo.

    To nie ma znaczenia czyja to jest wina. Nawet jak policja to przetrzyma,
    to i tak ciebie obciazaja kosztami ...

  • 6. Data: 2004-09-10 14:02:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > od sadu :)
    > mandatu mozesz probowac nie zaplacic jak chcesz, ale kwitek przyjmij

    Dziwna rada, biorac pod uwage, ze mandat przedawni sie po 3 latach, a
    wykroczenie jako takie po dwoch lub ewentualnie po roku. Ja bym sugerowal
    raczej odwrotne rozwiazanie.

    marekz

  • 7. Data: 2004-09-10 14:57:18
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

> [...]

    > poniewaz ja juz wyjechalem z domu(sandomierz) na studia do krakowa
    > mama na kondzie powiedziala ze to ja prowadzilem i podala moj adres w

    a tak z ciekawosci:

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&c2
    coff=1&selm=413de205%241%40news.home.net.pl

    --
    Psychik

  • 8. Data: 2004-09-10 16:09:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MarekZ wrote:
    > Dziwna rada, biorac pod uwage, ze mandat przedawni sie po 3 latach, a
    > wykroczenie jako takie po dwoch lub ewentualnie po roku.

    Myślisz, że sąd sobie nie poradzi?

    KG

  • 9. Data: 2004-09-10 17:37:04
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Myślisz, że sąd sobie nie poradzi?

    Zalezy jakimi zdolnosciami i umiejetnosciami dysponuje "obwiniony". Sad jako
    taki sobie pewnie raczej poradzi (choc szansa na 'zaginiecie po drodze akt'
    tez jest niezerowa), tylko czy wyrok sie uprawomocni przed mozliwoscia
    skutecznego podniesienia zarzutu przedawnienia....

    marekz

  • 10. Data: 2004-09-11 08:54:05
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    > Dziwna rada, biorac pod uwage, ze mandat przedawni sie po 3 latach, a
    > wykroczenie jako takie po dwoch lub ewentualnie po roku. Ja bym sugerowal
    > raczej odwrotne rozwiazanie.

    Niewielki szanse na przedawnienie. Sąd wyda wyrok nakazowy bez
    przeprowadzenia rozprawy.
    Przedawnienie ściągalności grzywny orzeczonej przez Sąd następuje po trzech
    latach.

    ---
    Pzdr