  • 21. Data: 2011-05-28 19:21:16
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:irrhm1$848$1@news.onet.pl...

    > Nie ma dowodów, że choroby psychiczne to obciążenie genetyczne. Taki
    > pogląd panował 20 lat temu.
    Doucz się, chłopcze i nie pisz głupot.
    Na początek:
    http://www.pulsmedycyny.com.pl/index/archiwum/10794,
    genetyczne,pod%C5%82o%C5%BCe,chor%C3%B3b.html

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2011-05-28 19:39:53
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Na początek:
    > http://www.pulsmedycyny.com.pl/index/archiwum/10794,
    genetyczne,pod%C5%82o%C5%BCe,chor%C3%B3b.html

    a może to,

    http://www.odnalezcsiebie.pl/przew.asp?por=4

    proponuje przejrzeć trochę więcej linków z wujka Google.
    Posiadanie predyspozycji nie oznacza zachorowanie. Choroby genetyczne w moim
    rozumieniu to takie, za które jest odpowiedzialny konkretny gen. A w
    przypadku chorób psychicznych (zwracam uwagę, że to także depresja) choroba
    nie musi wystąpić.

    Poza tym, pamiętajmy, że osób chorych na schizofrenię jest około 1 % w
    społeczeństwie (różnie podają różne źródła). Obrazowo przedstawiając, gdy
    jedziemy zatłoczonym autobusem w godzinach szczytu w Warszawie (spokojnie
    mieści sie tam 100 osób) to statystycznie przynajmniej jedna z tych osób to
    schizofrenik. Pewno nikt sobie z tego nawet nie zdaje sprawy.

    AK

  • 23. Data: 2011-05-28 19:51:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.05.2011 20:42, RadoslawF wrote:

    > Nie trzeba, tyle że statystyka twierdzi że prawie wszystkie
    > małżeństwa takie dzieci mają.

    A co statystyka mowi na temat dzieci u par bedacych razem 10 lat (bez
    wzgledu na malzenstwo)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2011-05-28 19:52:56
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    genetyczne,pod%C5%82o%C5%BCe,chor%C3%B3b.html
    > a może to,
    > http://www.odnalezcsiebie.pl/przew.asp?por=4
    > proponuje przejrzeć trochę więcej linków z wujka Google.
    A ja proponuję czytanie z myśleniem. Z podanego linka:
    - pkt 1 "choroby psychiczne nie są dziedziczone"
    i zaraz
    - pkt 2 "jakie czynniki poza genetycznymi mogą powodować choroby
    psychiczne?".

    > Posiadanie predyspozycji nie oznacza zachorowanie.
    No to co z tego? Po co zwiększać ryzyko?

    > Choroby genetyczne w moim rozumieniu to takie
    Twoje rozumienie sobie darujmy.

    > Poza tym, pamiętajmy, że osób chorych na schizofrenię jest około 1 % w
    > społeczeństwie (różnie podają różne źródła).
    Ale ty nie podajesz żadnych z nich.
    Zresztą - nie szkodzi.

> [...]
    > szczytu w Warszawie (spokojnie mieści sie tam 100 osób) to statystycznie
    > przynajmniej jedna z tych osób to schizofrenik. Pewno nikt sobie z tego
    I co z tego? Chcesz powiększyć ten odsetek czy po prostu (jak podejrzewam
    coraz bardziej) usiłujesz walczyć o swój merkantylny interes?

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2011-05-28 20:01:23
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-28 21:51, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A co statystyka mowi na temat dzieci u par bedacych razem 10 lat (bez
    > wzgledu na malzenstwo)?

    Niech zgadnę: Wskaźnik "dzietności" jest istotnie niższy, niż u par
    małżeńskich z 10-letnim stażem?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 26. Data: 2011-05-28 20:16:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 21:06:44 +0200, Jotte napisał(a):

    > Jakiej odpowiedzialności można żądać od osoby chorej psychicznie lub
    > umysłowo niedorozwiniętej?
    > I po cóż mówić o odpowiedzialności opresyjnej instytucji pod nazwą
    > "państwo", która to w unikaniu odpowiedzialności dzierży palmę pierwszeństwa
    > na całym świecie?

    Pisząc "państwo" w tym przypadku mam na myśli społeczeństwo.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 27. Data: 2011-05-28 20:23:07
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Pisząc "państwo" w tym przypadku mam na myśli społeczeństwo.
    A pisząc "państwo" w innych przypadkach pewnie masz jeszcze coś innego na
    myśli...

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2011-05-28 20:34:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.05.2011 22:01, Maruda wrote:

    > Niech zgadnę: Wskaźnik "dzietności" jest istotnie niższy, niż u par
    > małżeńskich z 10-letnim stażem?

    Zgaduj dalej, ale zalezy pewnie od kraju:

    http://www.weeklystandard.com/Content/Public/Article
    s/000/000/003/660zypwj.asp

    A majority of children in Sweden and Norway are born out of wedlock.

    Sixty percent of first-born children in Denmark have unmarried parents.

    Podazajac grupowym tokiem rozumowania - jak w Polsce spoleczenstwo
    rowniez uzna malzenstwo za przezytek, to wtedy wprowadzi sie nakaz
    malzenstw dla osob chorych psychicznie? Beda sie "mniej mnozyc", i
    ogolnie wyjdzie wszystkim na zdrowie...?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2011-05-28 20:57:38
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-28 22:34, Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    >

    > A majority of children in Sweden and Norway are born out of wedlock.
    >
    > Sixty percent of first-born children in Denmark have unmarried parents.

    Szkoda, że przerwałeś cytowanie:

    "Not coincidentally, these countries have had something close to full
    gay marriage for a decade or more. Same-sex marriage has locked in and
    reinforced an existing Scandinavian trend toward the separation of
    marriage and parenthood."

    Postempacka Europa wynaturza małżeństwo zaprzeczając jego istocie, a na
    "wolne miejsce" wchodzą poligamiczni i mnożący-się-jak-króliki muzułmanie.

> [...]
    > malzenstw dla osob chorych psychicznie? Beda sie "mniej mnozyc", i
    > ogolnie wyjdzie wszystkim na zdrowie...?

    :)

    (Obyśmy zdrowi byli!)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 30. Data: 2011-05-28 21:33:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin amk

    > Polacy uważają się za naród tolerancyjny. Niestety, Polska wciąż nie
    > ratyfikowała Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych. Wciąż osoby
    > niepełnosprawne, a w szczególności osoby cierpiące na zaburzenia
    > psychiczne, są dyskryminowane w Polsce. Szczególnie bulwersujący jest
    > przepis z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, który zakazuje małżeństw
    > osobom chorym psychicznie i niepełnosprawnym intelektualnie.

    Skoro takie osoby nie do końca odpowiadają (albo wręcz wcale nie
    odpowiadają) za swoje czyny, to dlaczego mają dysponować pełnią praw?
    Albo, albo.