  • 31. Data: 2011-05-28 21:38:31
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.05.2011 22:57, Maruda wrote:
> [...]
    s/000/000/003/660zypwj.asp

    > Szkoda, że przerwałeś cytowanie:
    >
    > "Not coincidentally, these countries have had something close to full
    > gay marriage for a decade or more. Same-sex marriage has locked in and
    > reinforced an existing Scandinavian trend toward the separation of
    > marriage and parenthood."
    >
    > Postempacka Europa wynaturza małżeństwo zaprzeczając jego istocie, a na
    > "wolne miejsce" wchodzą poligamiczni i mnożący-się-jak-króliki muzułmanie.

    Czyli wniosek taki, ze geje robia dzieci w Skandynawii? o_O
    Bo nie bardzo zrozumialem, o co ci chodzi.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 32. Data: 2011-05-28 21:41:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.05.2011 17:38, RadoslawF wrote:
> [...]

    Dziwie sie, ze nikt sie tego zdania nie doczepil.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 33. Data: 2011-05-28 22:25:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.05.2011 17:38, RadoslawF pisze:
    > Skandaliczne to by było gdyby się ożenili, mieli dzieci a państwo
    > za moje podatki musiało by te dzieci finansować i wychowywać.

    Dlaczego skandaliczne? Finansowanie i wychowywanie dzieci zdrowych
    rodziców już nie jest skandaliczne, a chorych tak? Chyba że uważasz, że
    osoby takie słabiej będą się mogły zająć wychowaniem dzieci, więc więcej
    przerzucą na państwo. Ale w takim razie, powinien być zakaz związków
    pomiędzy np. osobami na wózku. A co, jak rodzice ulegną wypadkowi już po
    fakcie? Zabić dziecko?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2011-05-28 23:11:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

> [...]
    > przerzucą na państwo. Ale w takim razie, powinien być zakaz związków
    > pomiędzy np. osobami na wózku. A co, jak rodzice ulegną wypadkowi już po

    Dokładnie, podobną dyskryminacją jest też niemożność zawierania związków
    małżeńskich przez dziesięciolatków. Koniecznie trzeba go znieść, w końcu
    dziesięciolatkowie też nie mogą być dyskryminowani.

  • 35. Data: 2011-05-28 23:20:56
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Dokładnie, podobną dyskryminacją jest też niemożność zawierania związków
    > małżeńskich przez dziesięciolatków. Koniecznie trzeba go znieść, w końcu
    > dziesięciolatkowie też nie mogą być dyskryminowani.
    Zakaz małżeństw osób niepełnosprawnych intelektualnie chyba jest jednak dość
    iluzoryczny skoro się on prześlizgnął. Sugerował przecież, że ma żonę, a
    nawet dziecko (inna sprawa, kto jest biologicznym ojcem).
    Może nie ma więc o co kruszyć kopii?

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2011-05-29 06:09:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał

    > A warto pamiętać, że choroby psychiczne często mają podłoże
    > społeczne i bardzo często chorzy pochodzą z rodzin "zdrowych", ale
    > patologicznych

    Rodzina założona przez osoby chore psychicznie niewątpliwie stanowi
    takie patologiczne środowisko. Nie ma szans na prawidłową realiację
    swoich funkcji. Gwarantuje problemy dla ewentualnego potomstwa i nie
    tylko.

  • 37. Data: 2011-05-29 06:16:59
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > begin amk
    > Skoro takie osoby nie do końca odpowiadają (albo wręcz wcale nie
    > odpowiadają) za swoje czyny, to dlaczego mają dysponować pełnią praw?
    > Albo, albo.

    Dochodzimy do absurdu. Czyżby był to postulat odebrania chorym psychicznie
    prawa do głosowania w wyborach powszechnych? Rozumiem, że takie poglądy
    wynikają z zupełnego niezrozumienia na czym polega choroba psychiczna. Cóż,
    jestem za, aby ustanowić prawo, by alkoholikom odebrać prawo wyborcze i
    zakazać małżeństw. Wszak oni też nie odpowiadają za swoje czyny w stanie
    upojenia alkoholowego. ;- )
    AK

  • 38. Data: 2011-05-29 07:00:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.05.2011 08:09, Alek pisze:
    > Rodzina założona przez osoby chore psychicznie niewątpliwie stanowi
    > takie patologiczne środowisko.

    Zależy w jakim stopniu. Poza tym, jak to badać? Bo przecież alkoholicy
    to również osoby chore. Więc ja bym zaczął od zakazu zakładania rodzin
    dla alkoholików.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2011-05-29 07:06:50
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-29 08:16, amk pisze:

> [...]
    > prawo wyborcze i zakazać małżeństw. Wszak oni też nie odpowiadają za
    > swoje czyny w stanie upojenia alkoholowego. ;- )
    ... a więc, konsekwentnie, przestać ich karać za czyny popełnione w
    tymże stanie?
    Brawo!
    Jako nieregularnie praktykujący alkoholik zdecydowanie jestem za.

    A głosować, oczywiście, chorzy psychicznie mają pełne prawo. Efekty
    widać. Chwilami nawet można by sądzić, że głosowali wyłącznie chorzy
    psychicznie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 40. Data: 2011-05-29 08:09:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 22:23:07 +0200, Jotte napisał(a):

    > A pisząc "państwo" w innych przypadkach pewnie masz jeszcze coś innego na
    > myśli...

    Stosownie do kontekstu.
    --
    XL