  • 1. Data: 2023-08-25 20:03:59
    Temat: list gończy za wykroczenie
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Jak zwykle dziennikarze poprzekręcali i nadinterpretowali, że za
    wykroczenie list gończy i do paki.
    Typ po prostu dostał grzywnę i nie zapłacił, dlatego procedura poszła dalej.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-08-25/krako
    w-list-gonczy-za-przeklenstwa-22-latek-zglosil-sie-n
    a-policje/

  • 2. Data: 2023-08-25 22:01:40
    Temat: Re: list gończy za wykroczenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 20:03:59 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
> [...]
    >
    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-08-25/krako
    w-list-gonczy-za-przeklenstwa-22-latek-zglosil-sie-n

    Procedura procedurą, ale efekt taki, ze za wykroczenie do paki.

    Niektórzy sie dowiadują np na lotnisku.
    No coz, ich wina - mogli sie zameldowac w miejscu zamieszkania :-)

    Ale ale
    https://malopolska.policja.gov.pl/krk/aktualnosci/ko
    munikaty

    https://dolnoslaska.policja.gov.pl/
    dolnoslaska policja nie musi publikować?

    P.S.
    https://malopolska.policja.gov.pl/krk/aktualnosci/ko
    munikaty/37581,Krakow-80-letni-Roman-Gumowski-poszuk
    iwany-listem-gonczym.html

    80-latek poszukiwany odbycia kary 8 miesięcy pozbawienia wolności za
    usiłowanie kradzieży karty bankomatowej (art. 13 § 1 kodeksu karnego w
    zw. z art. 278 § 5 k.k.) i inne przestępstwa.

    Sie zasluzyl.

    "Jednocześnie ostrzegamy, że za ukrywanie osoby poszukiwanej lub
    dopomaganie jej w ucieczce, grozi kara pozbawienia wolności do lat 5."

    Tylko skad mam wiedziec, ze ktos jest poszukiwany, jesli te listy
    goncze nie sa publikowe przez inne komendy ... ale co - mam moze
    jeszcze obowiązek sprawdzac strony, czy tylko meldowac pobyt?

    J.

  • 3. Data: 2023-08-26 00:22:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > goncze nie sa publikowe przez inne komendy ... ale co - mam moze
    > jeszcze obowiązek sprawdzac strony, czy tylko meldowac pobyt?

    Skoro ukrywasz i dopomagasz w ucieczce to chyba wiesz?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-08-26 16:13:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

> [...]
    munikaty/37581,Krakow-80-letni-Roman-Gumowski-poszuk
    iwany-listem-gonczym.html

    > Skoro ukrywasz i dopomagasz w ucieczce to chyba wiesz?

    Kolega lub znajomy, lub ktoś z dalszej rodziny przyjeżdża i mówi:
    "Mam kilka pilnych niespodziewanych spraw do załatwienia. Mogę u
    Ciebie przenocować parę dni?"
    Sprawdzasz wtedy po komendach czy nie jest poszukiwany?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2023-08-26 16:55:55
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' napisał(a):
> [...]
    >

    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-08-25/krako
    w-list-gonczy-za-przeklenstwa-22-latek-zglosil-sie-n

    cyt.
    Przepisy obowiązują od stycznia tego roku.

    Chyba pisiorsto się zagalopowało. Liczba skazanych pełowców dalej 0 pcs.
    0+0=0

    Za to dobrze dyscyplinują szaraków. Obiektywne patrząc taki system
    nie jest dobry dla zwyklego ludka. Mandatów nie ściągali kiedyś przez urzędy
    skarbowe?

  • 6. Data: 2023-08-26 17:03:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 07:55:55 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:

> [...]
    >
    > Za to dobrze dyscyplinują szaraków. Obiektywne patrząc taki system
    > nie jest dobry dla zwyklego ludka. Mandatów nie ściągali kiedyś przez urzędy

    Nadal sciagaja. Do mandatow jest dedykowany US w Nysie.

    A tu nie wiem - to była grzywna z sądu, a grzywny nie sciągają, bo
    obywatel ma prawo grzywny nie płacic - zamiana na areszt.
    Czy mandatu nie potrafili sciągnąc, i stąd zamiana.

    J.

  • 7. Data: 2023-08-26 22:10:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-08-26 o 17:03, J.F pisze:

    > Nadal sciagaja. Do mandatow jest dedykowany US w Nysie.

    chyba w Opolu.
    Władza scentralizowała US dla mandatów, kiedyś chyba szły na konto w
    województwie miejsca zdarzenia, tylko nie wiem czy samorządu czy wojewody.

  • 8. Data: 2023-08-27 00:21:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-26, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Ciebie przenocować parę dni?"
    > Sprawdzasz wtedy po komendach czy nie jest poszukiwany?

    Zrozum, ukrywać, dopomagać w czymś to czynności umyślne. Minimum co musi
    być tu spełnione żeby kogoś ukarać to świadomość, że się kogoś ukrywa
    (pomaga się ukyć). Przenocowanie to co do zasady nie jest ukrywanie.
    Musiałbyś przenocować, z intencją pomocy żeby go nie znaleźli.

    Rozumując jak rozumujesz to kierowca taksówki powinien zostać skazany
    jeśli przewiózł by gościa lub przewożąć, zasłonił go samochodem przed
    widokiem patrolu na ulicy.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-08-27 02:39:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 22:10:53 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > chyba w Opolu.
    > Władza scentralizowała US dla mandatów, kiedyś chyba szły na konto w

    W Opolu ale w Nysie?
    https://www.opolskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-nys
    ie/zalatwianie-spraw/mandaty
    https://www.opolskie.kas.gov.pl/pierwszy-urzad-skarb
    owy-w-opolu/zalatwianie-spraw/mandaty/-/asset_publis
    her/7Em3/content/kontakt-w-sprawie-mandatow-karnych

    > województwie miejsca zdarzenia, tylko nie wiem czy samorządu czy wojewody.

    A mandaty wystawione przez Straz miejska/gminna ?

    J.

  • 10. Data: 2023-08-27 18:27:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 26.08.2023 o 16:55, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    > 0+0=0
    >
    > Za to dobrze dyscyplinują szaraków. Obiektywne patrząc taki system

    Szkoda, że ten co powiedział-przeklął-"spieprzaj dziadu"pozostał bez kary.

    --
    animka