  • 1. Data: 2007-08-06 09:57:47
    Temat: liczenie staży pracy-a niepełny etat
    Od: "Tomi" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak liczy się staż pracy niepełnoetatowca. Pracownik jest po studiach (czyli
    8 lat) i 2 lata pracował na 3/4 etatu? czyli jego staż pracy wynosi 10 lat?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-06 10:17:14
    Temat: Re: liczenie staży pracy-a niepełny etat
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (czyli
    > 8 lat) i 2 lata pracował na 3/4 etatu? czyli jego staż pracy wynosi 10

    witam!

    dokladnie tak, prawidłowo liczysz, jednakże pod warunkiem, że te 2 lata
    pracy następowało po skonczeniu studiów lub przed ich rozpoczęciem

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-06 10:41:02
    Od: "Tomi" <t...@p...onet.pl>

    A jeżeli jeszcze potem pracował przez rok na 1/4 etatu. To razem staż bedzie
    miał 11 lat?
    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f96s09$58n$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2007-08-06 10:48:31
    Od: "Tomi" <t...@p...onet.pl>

    Wynika to z jakiegoś art. z KP czy jakiegos innego przepisu?

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f96u17$cvo$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2007-08-06 10:51:51
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiadomości news:f96s09$58n$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >>> 8 lat) i 2 lata pracował na 3/4 etatu? czyli jego staż pracy wynosi 10

    tak

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-06 12:07:12
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > Wynika to z jakiegoś art. z KP czy jakiegos innego przepisu?
    >
    > Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:f96u17$cvo$1@atlantis.news.tpi.pl...

    w przypadku stażu pracy ustawa - Kodeks pracy nie różnicuje osób które
    pracują na pełen etat, czy na 1/2 czy na 1/4 - liczy się okres w miesiącach
    i latach tej pracy; natomiast ma to znaczenie np. przy urlopach, przy
    przerwach w czasie pracy;
    przepisu ci nie wskaże, bo jest ich wiele, ale żaden z nich, jeżeli traktuje
    o stażu pracy, nie wskazuje o czasie, w jakim pracownik przebywa w pracy -
    czy na pełen etat, czy na 1/4 itp.;
    oczywiście, jeżeli pracownik ma określony staż pracy wynoszący np. 10 lat, i
    przysługuje mu w związku z tym urlop wypoczynkowy w wymiarze 26dni
    roboczych, to tu ma znaczenie czy aktualnie - powtarzam aktualnie - u danego
    pracodawcy pracuje na pełen etat czy na mniej; wówczas ten urlop przysługuje
    mu w wymiarze proporcjonalnym do czasu pracy; jednakże po ukończeniu roboty
    u tego pracodawcy, będzie miał staż taki, ile lat pracował u niego i u
    poprzednich, bez względu na to, czy pracował u niego na 1/2 etatu, a u
    poprzednich na pełen etat, czy może na mniej - nie ma to wtedy znaczenia

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-06 19:07:03
    Od: "wefe" <k...@g...PL>

    a jak się okresla staż pracy jesli pracownik pozostaje rownoczesnie w dwóch
    stosunkach prac?
    sumuje czy wybiera się wariant najdłuższy?

  • 8. Data: 2007-08-07 06:28:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Aug 2007 21:07:03 +0200, wefe napisał(a):

    > a jak się okresla staż pracy jesli pracownik pozostaje rownoczesnie w dwóch
    > stosunkach prac?
    > sumuje czy wybiera się wariant najdłuższy?

    Liczy się czas, w którym był chociaż jeden stosunek pracy. I uwaga: jeśli
    mnie pamięć nie zawodzi, to do niektórych celów liczą sie tylko zakończone
    stusunki pracy.

  • 9. Data: 2007-08-07 10:28:49
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wefe" <k...@g...PL> napisał w wiadomości
    >a jak się okresla staż pracy jesli pracownik pozostaje rownoczesnie w dwóch
    >stosunkach prac?
    > sumuje czy wybiera się wariant najdłuższy?

    jeżeli równocześnie, czyli trwaja od tej samej daty, to liczy się jeden, ten
    najdłuższy - korzystniej dla pracownika, ale nigdy nie sumę, bo wtedy nie
    byloby to logiczne - doszlo by do tego ze pracownik pracujacy u dwoch
    pracodawcow jednoczesnie przez jeden rok liczylby sobie tak jakby pracowal 2
    lata, mimo ze realnie pracowal rok;
    gdyby jednak oba stosunki trwaly od tej samej daty, a jeden sie zakonczyl,
    drugi zas trwa, to przez czas rownoczesnego trwania liczy sie tak jak
    podalem wyzej, a dalej tylko ten co trwa;

    pzdr