  • 31. Data: 2003-11-28 12:40:31
    Temat: Re: legalnosc windows OEM
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Arek w wiadomości <bq76et$hjk$1@news.onet.pl> powiedział(a)
    co następuje:

    > I nie mów tu o przepisach licencyjnych bo M$ klientowi NIE UDZIELA licencji,
    > lecz sprzedaje konkretny egzemplarz programu.
    > I regulują to przepisy prawa, a nie chciejstwo M$.

    Znów się zaczyna... Boże drogi Ty to widzisz i nie grzmisz?!?!?!

    --
    Olgierd
    "W odniesieniu do społeczeństwa wolnych ludzi pojęcie sprawiedliwości

  • 32. Data: 2003-11-28 13:46:12
    Od: "Rafał dzinks Kucharski" <w...@p...fm>

    Użytkownik "MarcinekP" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. To sie nie przyznawaj ze zmieniles plyte glowna, tylko powiedz ze
    > zmielila ci sie konfiguracja komputera
    > 2. jak juz pani mowi ze jak zmina plyty to nie to nich ci tez powie na
    jaki
    > punkt licencji sie opiera twierdzac ze ze jak zmieniles plyte glowna to
    nie
    > mozesz
    > aktywowac produku.

    Pzrecież to parodia, maxymalna. Marcinie czy tak nprawde jest?

    Rafał

  • 33. Data: 2003-11-28 13:51:17
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

    > plyty

    > jaki
    > nie
    Witaj Rafale,
    nie do konca
    1. jak napisalem aktywowalem juz co najmniej dwa razy windowsa i pani sie
    nie czepiala

    a po drugie jak sie by czepila to poprosilbym o podanie na jakiej podstawie
    on twierdzi ze przy zmianie plyty głownej musze upowac nowa licencje
    windowsa

    pozdrowionka

  • 34. Data: 2003-11-28 15:55:17
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Rafał dzinks Kucharski" <w...@p...fm>
    napisał w wiadomości news:bq7ji5$1kh$1@news.onet.pl

    > [.................]
    > Pzrecież to parodia, maxymalna. Marcinie czy tak nprawde jest?

    To nie jest parodia. To jest tragedia!. Miejmy
    nadzieję, że Microsoft w przyszłym roku wycofa
    się z tych monopolistycznych praktyk.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym

  • 35. Data: 2003-11-28 16:11:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "MarcinekP" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bq74j7$n5j$1@nemesis.news.tpi.pl

    > [...................]
    > A napisz mi w takim razie na czym opierasz swoje
    > twierdzenie o tym ze musze posiadac jakis dowod
    > zakupu.
    > Ani w sklepie, ani tym bardziej w licencji nic o tym
    > nie jest napisane.
    >
    > Nigdzie nie ma obowiazku zabierania dowodu zakupu, a tym
    > bardziej posiadania faktury.

    Jest!, ale gdy go nie posiadasz nikt Cię nie powiesi. :)

    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm

    P. Jaką minimalną ilość dokumentacji należy przechowywać
    aby udowodnić, że posiadane produkty programowe są
    legalnie licencjonowane?

    O. Z wyjątkiem produktów uzyskanych w ramach licencji Select
    lub Open, wszystkie legalnie licencjonowane produkty Microsoft
    zawierają umowę licencyjną, będącą głównym dowodem legalności
    nabycia produktu. Zalecamy również przechowywanie oryginalnego
    podręcznika użytkownika (lub co najmniej jego okładki i pierwszej
    strony),
    nośników produktu, Certyfikatu Autentyczności i *faktury zakupu* .

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Trudne problemy zostawione same sobie,

  • 36. Data: 2003-11-29 00:10:43
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub Open, wszystkie legalnie licencjonowane produkty Microsoft
    > zawierają umowę licencyjną, będącą głównym dowodem legalności

    Hmm... dzis kupilem legalny Win XP OEM i dostalem
    tylko CD, cetryfikat (=naklejka) i cos w rodzaju mini-instrukcji.
    Zadnej umowy licencyjnej nie dostalem. Moze to dlatego, ze OEM?

    Latet

  • 37. Data: 2003-11-29 00:42:15
    Od: Piotr Konieczny <p...@p...pl>

    Arek wrote:

    > Ale M$ nie udziela licencji lecz sprzedaje egzemplarze programu.
    > NIE MOŻE więc ich do niczego "przypisać" poza nośnikiem danego egzemplarza.
    >
    > Przestańcie dawać sobie robić wodę z mózgu.

    Napewno tak jest w Ameryce (http://www.microscum.com/ns/mmpafaq/index.htm).
    Ale jak sie to ma do naszego prawa?

    --
    Prokonsul Piotrus aka Piotr Konieczny

    "Words are, of course, the most powerful drug used by mankind."
    - Rudyard Kipling

  • 38. Data: 2003-11-29 00:57:00
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Piotr Konieczny" <p...@p...pl> wrote in message

    > Napewno tak jest w Ameryce
    (http://www.microscum.com/ns/mmpafaq/index.htm).
    > Ale jak sie to ma do naszego prawa?

    Dobre.
    Link ten dedykuję postaci dobrze znanej.

  • 39. Data: 2003-11-29 01:50:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr Konieczny rzecze:
    > Napewno tak jest w Ameryce (http://www.microscum.com/ns/mmpafaq/index.htm).
    > Ale jak sie to ma do naszego prawa?

    Myślę, że w Ameryce też nie jest tak do końca. Ale to tylko gdybanie.

    Natomiast co do prawa polskiego i europejskiego to jest jednoznaczne - jest to
    sprzedaż egzemplarzy programów i producent po ich wprowadzenia do obrotu NIE MA
    prawa do jego dalaszej kontroli. Poza przypadkiem dzierżawy i najmu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 40. Data: 2003-11-29 02:38:35
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bq8u1m$j1l$2@news.onet.pl...
> [...]
    NIE MA
    > prawa do jego dalaszej kontroli. Poza przypadkiem dzierżawy i najmu.
    Par1. pkt.1 prawa wg. AB.