  • 31. Data: 2004-03-20 05:50:35
    Temat: Re: legalne oprogramowanie w firmie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sierp wrote:

    > ja kiedys zadzwonilem do M$ aby sie dowiedziec co jest wymagane
    > aby udowodnic legalnosc softu, i dowiedzialem sie ze
    > "kupujac produkt otrzymuje pan to i to i to i to"
    > oraz
    > "kazdy przypadek jest osobno rozpatrywany"
    > w gruncie rzeczy niczego nowego sie nie dowiedzialem...

    To brzmi trochęjakbym słyszał ministra zdrowia pie*.*cego o tych
    opłatach za leczenie...

    Rozwiązanie jest proste - olać M$. Zmienić system.

    Żeby jeszcze to samo było tak samo proste także w przypadku obecnego
    rządu ;-P

  • 32. Data: 2004-03-20 09:44:15
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:

    > Jak i wielu innych szczegółowych rzeczy!
    > Niestety nikt nie jest w stanie przewidzieć jakie durnoty mogą ludzie
    > powpisywać w umowy.

    Powiem tak. Jeżeli ustawa czegoś wyraźnie nie zakazuje to jest to dozwolone.

    > W tym wypadku wystarczy to, że twórca NIE MA PRAWA kontrolowania
    > obrotu egzemplarzem utworu po jego wprowadzeniu do obrotu i...
    > wszystko na temat!

    Dobra. Widzę, że tu się nie dogadamy. Wprawdzie NSA w żadnym miejscu nie
    napisał, że jest to wprowadzenie utworu do obrotu ale poczyńmy takie
    założenie, o ile polepszy to Panu humor. Czyli kupujemy OEMa jako egzemplarz
    programu. I na czym stoimy dalej?
    Mam płytę, na której jest egzemplarz programu. Nie wiąże mnie w tej chwili
    żadna umowa, bo nikt nie może kontrolować obrotu programem. Ergo - nikt nie
    może mi zakazać jego sprzedazy, podarowania komukolwiek i w jakikolwiek
    sposób. Mam ten utwór zaklęty w ślicznych srebrzystych rowkach na płytce.
    Jest tylko mój i nikt mi go nie odbierze. No, nie moge go wydzierżawić i to
    wszystko.

    Zaczynamy instalować windowsa i co? Warunkiem zainstalowania go jest
    zawarcie umowy z microsoftem określającej warunki uzywania programu. Treść
    warunków umowy pojawia się na ekranie i komputer pyta czy się na nie
    zgadzamy. składamy oświadczenie WOLI zawarcia umowy na podanych warunkach i
    jedziemy dalej. Od tego momentu wiąże nas umowa, której musimy dotrzymać. A
    umowa przewiduje, że uzywac tego programu możemy tylko wówczas, gdy w
    zestawie jest konkretna częśc komputerowa.

    Jak widać niezależie od tego czy traktujemy płytę jako egzemplarz programu
    czy też nie sytuacja jest taka sama - przy instalacji zawieramy umowę i ta
    umowa nas wiąże.

    > A ja nic nie chce kupować.
    > Pytam się ile gotów jesteś postawić na swoje zdanie?
    > Bo wiesz - jak nawet TY SAM nie chcesz postawić złamanego grosza to
    > każdy już rozumie ile ono jest warte, prawda?

    Zakład o to kto ma rację... jakie to prymitywne. Ostatni raz tak zakładałem
    się w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Pozwolę sobie zwrócić uwagę, że
    to ile warte jest moje zdanie ocenią obserwatorzy tej dyskusji i z pewnością
    nie będzie ich interesowało na ile to zdanie "wyceniam". Bo wiarygodości nie
    mozna kupić, i nie mozna jej przeliczyć na pieniądze.

    > Ja na to swoje zdanie jestem gotów postawić każdą rozsądną kwotę,
    > coby nie była odbierana jako hazard - 1 , 5 tys. mogę nawet więcej.
    > A zakład rozstrzygną sądy przyznając rację albo mi stwierdzając,
    > że te zapisy w umowie są sprzeczne z prawem, albo Tobie stwierdzając,
    > że "swoboda umów ble ble ble"

    Chciałbym przypomnieć, że publicznie zapowiadał Pan pozywanie microsoftu o
    odszkodowania za oszustwo. Jeżeli uważa Pan swoje stanowisko za słuszne, to
    prosze odpowiedziec na moje wielokrotnie stawiane pytanie czy w ogóle taki
    pozew został złożony, w jakim sądzie i jaki jest stan sprawy.

    > To jak? Stawiasz jakieś grosze na podparcie swojego zdania czy też
    > przyznajesz, że jest ono nic nie warte?

    Przykro mi Panie Arnoldzie, ale to ile warta jest moja opinia pozwolę ocenić
    obserwatorom tej publicznej dyskusji i zdam się na ich osąd. NIe wiem jak
    Pan, ale ja nie czuję potrzeby podpierania mojej opini pieniedzmi.

    > No jak to!? Przecież swoboda umów i takie tam.
    > Czemu ścigają M$ i to jeszcze za dogadzanie klientom w postaci
    > dołączenia darmowego odtwarzacza? Toż to skandal!

    Chciałbym zwrcić uwagę, że ten artykuł dotyczy naruszenia zakazów
    nieuczciwej konkurencji a nie umów związanych z oprogramowaniem OEM. Wobec
    tego powołanie go tu jest bezprzedmiotowe.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 33. Data: 2004-03-20 10:44:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Powiem tak. Jeżeli ustawa czegoś wyraźnie nie zakazuje to jest to dozwolone.

    Hmm... przeoczasz jeszcze inne akty wyższego rzędu niż umowa oraz
    konstytucję. A także to, że w umowach musi być zachowana równowaga stron.

    > Dobra. Widzę, że tu się nie dogadamy. Wprawdzie NSA w żadnym miejscu nie
    > napisał, że jest to wprowadzenie utworu do obrotu ale poczyńmy takie

    Ależ pośrednio napisał!. Podał WYCZERPUJĄCO konkretne sytuacje gdy jest
    udzielenie licencji i orzekł, że w pozostałych przypadkach jest sprzedaż
    egzemplarza, czyli jeśli jest to pierwsza jego sprzedaż to jest to
    wprowadzenie go do obrotu.

    [..]
    > Zaczynamy instalować windowsa i co? Warunkiem zainstalowania go jest
    > zawarcie umowy z microsoftem określającej warunki uzywania programu.

    Przepraszam Cię bardzo - ale na jakiej podstawie twierdzisz, że
    ktokolwiek ma prawo decydować o warunkach UŻYWANIA przeze mnie MOJEGO
    egzemplarza programu!?

    Zaczynam dostrzegać w czym jest problem - w nieodróżnianiu przez Ciebie
    pojęć "używania" i "korzystania", które i owszem są sobie pokrewne,
    ale NIE SĄ synonimami !

    [..]
    > umowa przewiduje, że uzywac tego programu możemy tylko wówczas, gdy w
    > zestawie jest konkretna częśc komputerowa.

    I znowu wracamy do tego, że to kliknięcie NIE JEST moim oświadczeniem
    woli i nie ma tu zawarcia żadnej umowy.

    > Zakład o to kto ma rację... jakie to prymitywne.

    To nie jest zakład o to kto ma rację.
    Twoje wypowiedzi kogoś mogą słono kosztować - jeżeli wzbudzą u kogoś
    niepokój i skłonią go do rezygnacji z zakupu OEM na rzecz BOXu.
    A jak widać jedną osobę już skłoniły.

    Dlatego to nie jest zakłada o głupią rację, tylko o to jaką Ty jesteś
    gotów wziąć odpowiedzialność za swoje słowa.
    Jak widać nie bierzesz żadnej nie tylko finansowej, ale nawet nie
    pokazujesz swojej twarzy, jesteś anonimowy.

    > Pozwolę sobie zwrócić uwagę, że to ile warte jest moje zdanie
    > ocenią obserwatorzy tej dyskusji i z pewnością

    Zanim oni ocenili Ty już SAM to zrobiłeś!
    Stwierdziłeś, że nie postawisz na nie nawet złamanego grosza !

    To chyba wszystko mówi, wszystko weryfikuje, prawda?

> [...]
    > prosze odpowiedziec na moje wielokrotnie stawiane pytanie czy w ogóle taki
    > pozew został złożony, w jakim sądzie i jaki jest stan sprawy.

    Został złożony przeciwko M$, a także Cisco i jeszcze dwóm innym małym
    firmom, które zgodziły się podłożyć w roli "adwokata diabła" coby M$
    i Cisco nie zablokowały procesu na lata.

    > Przykro mi Panie Arnoldzie, ale to ile warta jest moja opinia pozwolę ocenić
    > obserwatorom tej publicznej dyskusji i zdam się na ich osąd. NIe wiem jak
    > Pan, ale ja nie czuję potrzeby podpierania mojej opini pieniedzmi.

    Ja też nie, ale nie w tej sytuacji, gdy te opinie mogą kosztować innych
    ludzi konkretne pieniądze. Dlatego ja jasno mówię, że biorę za nie
    odpowiedzialność i jeśli ktoś uważa, że nie mam racji to może mi to
    udowodnić i jeszcze zarobić na tym 1, 5, 10 tys.

    Rzuciłem już wielokrotnie tą rękawicę - jak dotąd widzę, że moich
    oponentów stać jedynie na bicie piany i mącenie wody z niewiadomego
    powodu :(

    A to doskonale coś pokazuje, prawda?

    > Chciałbym zwrcić uwagę, że ten artykuł dotyczy naruszenia zakazów
    > nieuczciwej konkurencji a nie umów związanych z oprogramowaniem OEM. Wobec
    > tego powołanie go tu jest bezprzedmiotowe.

    To była tylko dygresja do swobody umów. No bo niby dlaczego M$ miałby
    nie móc dołącząć darmowego odtwarzacza do systemu, jak Ty to mówiłeś:
    jest to zakazane gdzieś w ustawie !?
    Ja tego np. nie rozumiem. Znaczy rozumiem ból twórców innych
    odtwarzaczy, ale że to miałoby podpadać pod czyn nieuczciwej konkurencji
    to już przesada.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 34. Data: 2004-03-20 11:54:25
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:

    > Hmm... przeoczasz jeszcze inne akty wyższego rzędu niż umowa oraz
    > konstytucję. A także to, że w umowach musi być zachowana równowaga
    > stron.

    Konkretnie które? Konstytucja nic o tym nie wspomina.

> [...]
    > jest udzielenie licencji i orzekł, że w pozostałych przypadkach jest
    > sprzedaż egzemplarza, czyli jeśli jest to pierwsza jego sprzedaż to

    Rozstrzygnął kwestię traktowania płyt jako nośników oprogramowania i
    obciążenia ich VAT 22%.

> [...]
    >
    > Zaczynam dostrzegać w czym jest problem - w nieodróżnianiu przez
    > Ciebie pojęć "używania" i "korzystania", które i owszem są sobie

    Wyjaśnijmy to. Używanie rozumiem to w potocznym znaczeniu słowa - to jest
    zainstalowanie i wykorzystywanie funkcji programu.

    Natomiast pomija Pan fak\t, ze z programem związana jest umowa, od
    zaakceptowania postanowień której uzależnione jest zainstalowanie programu.
    Jeżeli ona Panu nie odpowiada może Pan programu nie inastlować, nadal przy
    tym pozostajac włascicelem jego egzemplarza.

    > [..]
    >
    > I znowu wracamy do tego, że to kliknięcie NIE JEST moim oświadczeniem
    > woli i nie ma tu zawarcia żadnej umowy.

    Proszę wybaczyć, ale nawet najlepszy dowcip powtarzany wielokrotnie staje
    się nudny.
    Odstyłam do definicji oświadczenia woli w kodeksie cywilnym.
    Jak rozumiem podnosi Pan, że składa oświadczenie pomimo braku woli. Teoria
    prawa zna takie sytuacjie i określa je jako /reservatio mentalis/ , przy
    czym kategorycznie stwierdza, ze pozostaje ono bez wpływu na ocenę skutków
    złozonego oświadczenia.

> [...]
    > Jak widać nie bierzesz żadnej nie tylko finansowej, ale nawet nie
    > pokazujesz swojej twarzy, jesteś anonimowy.

    Nie biorę żadnej odpowiedzialności za moje porady i opinie. Nie twierdzę
    tez, że jestem nieomylny. I robię to w całkowitej zgodzie z jawnym i
    powszechnie dostępnym regulaminem (faq) grupy pl.soc.prawo - patrz punkt
    6.1d.

    > Zanim oni ocenili Ty już SAM to zrobiłeś!
    > Stwierdziłeś, że nie postawisz na nie nawet złamanego grosza !
    >
    > To chyba wszystko mówi, wszystko weryfikuje, prawda?

    Pozwolę sobie odesłać Pana do uzasadnienia mojego stanowiska w tym
    przedmiocie i ponownie oddać się pod ocenę innych dyskutantów.

    > Został złożony przeciwko M$, a także Cisco i jeszcze dwóm innym małym
    > firmom, które zgodziły się podłożyć w roli "adwokata diabła" coby M$
    > i Cisco nie zablokowały procesu na lata.

    Czy mógłnym prosić o podanie sygnatury sprawy i do którego sądu pozew został
    wniesiony? Oraz o podanie na jakim etapie jest owo postępowanie?

> [...]
    > za nie odpowiedzialność i jeśli ktoś uważa, że nie mam racji to może
    > mi to udowodnić i jeszcze zarobić na tym 1, 5, 10 tys.

    Ponownie stwierdzam, że udzielanie porad *darmowych* na tej grupie z
    założenia nie wiąże się z braniem na siebie żadnej odpowiedzialości przez
    udzielających porad. Osoby z nich korzystające czynią to na własne ryzyko.

    > Rzuciłem już wielokrotnie tą rękawicę - jak dotąd widzę, że moich
    > oponentów stać jedynie na bicie piany i mącenie wody z niewiadomego
    > powodu :(
    > A to doskonale coś pokazuje, prawda?

    Pozwolę sobie zatrzymac dla siebie mój komentarz do tego fragmentu
    wypowiedzi. I poddać ten fragment publicnej ocenie innych dyskutantów.

    > To była tylko dygresja do swobody umów. No bo niby dlaczego M$ miałby
    > nie móc dołącząć darmowego odtwarzacza do systemu, jak Ty to mówiłeś:
    > jest to zakazane gdzieś w ustawie !?

    W tym przypadku chodzi o przepisy europejskie zakazujace nadużywania pozycji
    monopolistycznej na rynku.

    > Ja tego np. nie rozumiem. Znaczy rozumiem ból twórców innych
    > odtwarzaczy, ale że to miałoby podpadać pod czyn nieuczciwej
    > konkurencji to już przesada.

    Ja także nie rozumiem wielu orzeczeń. W tym jednak przypadku nie podejmę się
    dyskusji, gdyz nie znam się na prawie konkurencji.

    Aha, i jeszcze jedno. Prosze ustawić sobie sygnaturkę poprzedzoną właściwym
    delimiterem. To ułatwi odpowiadanie i będzie zgodne z netykietą.
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 35. Data: 2004-03-20 14:32:13
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c3h79d$sje$1@news.onet.pl...

    > Przepraszam Cię bardzo - ale na jakiej podstawie twierdzisz, że
    > ktokolwiek ma prawo decydować o warunkach UŻYWANIA przeze mnie MOJEGO
    > egzemplarza programu!?

    Ależ ty sobie twój egzemplarz możesz używać jak chcesz. Możesz sobie tą
    płyttkę wyrzucić, powiesić na ścianie lub użyć do instalacji programu.
    Natomiast program nigdy nie był i nie będzie twój.
    płytę z muzyką też sobie możesz używać do woli, nawet jako papier toaletowy,
    ale odtwarzać jej publicznie ci nie wolno bo to nie jest twój utwór, masz co
    najwyżej jego egzemplarz i z egzemplarzem możesz sobie nawet na księżyc
    polecieć.

  • 36. Data: 2004-03-20 15:02:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Nie biorę żadnej odpowiedzialności za moje porady i opinie.

    I wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 37. Data: 2004-03-20 16:40:34
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3fa91$o1u$1@inews.gazeta.pl...
    > Wysoki sądzie! Tak, zaznaczyłem, że się zgadzam na warunki umowy, ale to
    się
    > nie liczy bo ja się tak naprawde nie zgadzam. A zaznaczyłem bo bez tego
    bym
    > nie zainstalował programu.

    Wysoki sądzie! Oprogramowanie te zostało zainstalowane na moim
    komputerze przez kogoś innego, która to osoba zatwierdziła te warunki, więc
    nie jestem prawnie zobowiązany do ich przestrzegania.

    Znalazłem ogłoszenie, że za 50 zł. ktoś oferuje usługę instalacji
    oprogramowania na komputrze. Zadzwoniłem, pan przyszedł, przywrócił komputer
    do używalności, zapłaciłem 50 zł. i Pan poszedł. O żadnych warunkach nie
    czytałem i niczego nie akceptowałem, powyższemu panu udostępniłem moje
    legalne płyty z oprogramowaniem celem instalacji na moim komputerze i to
    wszystko.

    Rozważmy inną sytuację, ktoś zarejestrował na siebie starter jakiegoś
    prepaida (podpisując tym samym, że zapoznał się z regulaminem świadczenia
    usług i będzie się do niego stosował), po czym mi go podarował. Czy jestem
    zobowiązany do przestrzegania zapisów tego regulaminu pomimo, że się pod tym
    nie podpisałem :)

    Dalej chce Ci się tak śmiać :)

    pozdrawiam,

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 38. Data: 2004-03-20 16:47:15
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Marcin 'Radmar' Wasilewski wrote:
> [...]
    > komputerze przez kogoś innego, która to osoba zatwierdziła te
    > warunki, więc nie jestem prawnie zobowiązany do ich przestrzegania.

    Aaaa, to zmienia postać rzeczy i jest tematem na odrębną dyskusję
    teoretyczną. Ale nie zmienia faktu, że nie można tłumaczyć się tym, że
    zaznaczyło się "akceptuję" nie dlatego że się akcepyuje tylko po to by
    zainstalować.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 39. Data: 2004-03-22 08:18:56
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Co to jest BSE (BSA) ?

    To jest prawdopodobnie choroba szalonych krów, która jak widać przeniosła
    się na populację ludzką. Szaleje od jakiegoś czasu, niosąc za sobą ogromne
    koszty leczenia oraz przerażenie wśród polskiego społeczeństwa. ;o)))

    Jacek "Plumpi"