  • 1. Data: 2007-09-06 14:24:59
    Temat: kupiłem telewizor...
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Witam!

    Kupiłem w sklepie internetowym telewizor i mam mały problem. Telewizor miał
    być w kolorze srebrnym a otrzymałem w kolorze czarnym. Sprzedawca twierdzi
    że to moja wina bo nie zaznaczyłem w zamówieniu o jaki kolor mi chodzi a ja
    mam pytanie. Klikając "do koszyka" jaki wg. Was powinien być kolor tego
    telewizora. Proszę o radę co z tym zrobić. Telewizor ni jak nie pasuje do
    wystroju sklepu gdzie miał być umieszczony.
    http://www.marketmedia.pl/?lang=pl&action=sklep&idm=
    1&ids=3&idss=10&idsa=5081

    Tomek

  • 2. Data: 2007-09-06 14:36:32
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:fbp2jt$mes$1@inews.gazeta.pl,
    Tomek <t...@g...pl> typed:

> [...]
    > Sprzedawca twierdzi że to moja wina bo nie zaznaczyłem w zamówieniu o
    > jaki kolor mi chodzi a ja mam pytanie. Klikając "do koszyka" jaki wg.

    Wg mnie _defaultowo_ srebrny, w końcu sugeruje to opis produktu:

    "Dane techniczne JVC LT 42 A 80 SU:
    Telewizor LCD LT 42 A 80 SU JVC

    (...)

    Dostępny w kolorach Srebrny oznaczenie SU, Czarny oznaczenie ZU"

    No, chyba że przed realizacją zamówienia jest możliwość wybrania koloru
    i widać, że jest zaznaczona opcja "SU - Czarny". Ale tego nie wiem, bo
    nie chce mi się specjalnie rejestrować by to sprawdzić.

    --
    tbr

  • 3. Data: 2007-09-06 15:47:15
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > telewizora. Proszę o radę co z tym zrobić. Telewizor ni jak nie pasuje do
    > wystroju sklepu gdzie miał być umieszczony.

    Zdaje się ,że do 10 dni możesz oddać bez podania powodu.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 4. Data: 2007-09-06 15:53:16
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zenek" <d...@d...dd> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zdaje się ,że do 10 dni możesz oddać bez podania powodu.
    >
    > Pozdrawiam
    > zenek

    witam

    nie tylko zdaje się, ale tak jest - art.7 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów (...) w zw. z art.10 tejże ustawy - sprzedawca winien zresztą
    cię poinformować na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w terminie 7 dni od
    dnia wydania rzeczy; jeżeli nie poinformuje na piśmie oczywiście, to termin
    ten wydłuża się do 3 miesięcy

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-06 15:55:00
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zdaje się ,że do 10 dni możesz oddać bez podania powodu.

    No tak ale jeżeli zwracam bez podania powodu to płacę za przesyłkę a w tym
    wypadku to 100zł niby niewiele ale dlaczego mam płacić jak winą jest opis na
    stronie sklepu market media.

    A tutaj odpowiedź sklepu na mojego maila z informacją że przysłali nie ten
    telewizor:

    Witam.
    Zamówienie zostało na LCD LT 42A80 , w zamówieniu nie widnieje, ze jest to
    kolor srebrny. Na naszej stronie jest zanaczone, że ten model występuje w
    dwóch kolorach (nie jest to wazne czy to na końcu czy na poczatku danych
    technicznych, z którymi nalezy zapoznać sie w całości przed zakupem). To, że
    nie zapoznał się Pan z specyfikacja nie usprawiedliwia niewiedzy. Oczywiscie
    nie bedziemy mogli przyjąć telewizora. Moglibyśmy zgodzic sie na wymianę
    lecz ten model nie jest dostępny obecnie w kolorze srebrnym.
    Pozdrawiamy
    MarketMedia

  • 6. Data: 2007-09-06 15:56:08
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    żytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbp82t$iet$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > terminie 7 dni od dnia wydania rzeczy; jeżeli nie poinformuje na piśmie
    > oczywiście, to termin ten wydłuża się do 3 miesięcy

    jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem - nie musisz podawać powodu
    odstąpienia, no i masz prawo żądać zwrotu w trybie niezwłocznym wydatkowanej
    na ten TV kasy i to z odsetkami ustawowymi od daty dokonania sprzedaży -
    art.7 ust.3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...); termin
    naliczania odsetek liczy się zatem od dnia, w którym otrzymałeś
    potwierdzenie złożenia zamówienia, bo wtedy dochodzi do zawarcia umowy
    sprzedaży na odległość - takie jest moje zdanie

    pzdr

  • 7. Data: 2007-09-06 15:58:58
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oczywiscie nie bedziemy mogli przyjąć telewizora. Moglibyśmy zgodzic sie
    > na wymianę lecz ten model nie jest dostępny obecnie w kolorze srebrnym.

    na twoim miejscu odstąpiłbym od umowy bo i tak nie wygrasz, skoro miałeś
    możliwość wyboru koloru i tak wynika też ze strony która podales; zamów w
    innym sklepie ale uważaj na wszystkie jego cechy techniczne i kolor no i w
    ogóle wnikliwie czytaj wszystko co dotyczy zamówienia; a 100zł na wysłanie
    im towaru z powrotem nie jest dużo, zwłaszcza że masz prawo zażądać
    odsetek - pisałem o tym wczesniej

    pzdr

  • 8. Data: 2007-09-06 16:23:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbp82t$iet$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Mam jednak wątpliwość, czy nasz pytający jest konsumentem. Pisał o
    umieszczaniu telewizora w sklepie.

  • 9. Data: 2007-09-06 16:32:02
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbp8di$je3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]

    > ogóle wnikliwie czytaj wszystko co dotyczy zamówienia; a 100zł na wysłanie
    > im towaru z powrotem nie jest dużo, zwłaszcza że masz prawo zażądać

    czy mogę odstąpić od umowy jeżeli telewizor kupiłem z fakturą na moją firmę?

    pozdr.
    Tomek

  • 10. Data: 2007-09-06 16:35:35
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fbp82t$iet$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Mam jednak wątpliwość, czy nasz pytający jest konsumentem. Pisał o
    > umieszczaniu telewizora w sklepie.

    rzeczywiście - nie zauważyłem; jednakże pytanie czy składając zamówienie,
    składał je jako konsument czy jako przedsiębiorca - tu tkwi istota
    problemu - jeżeli jako konsument - wspomniana przeze mnie ustawa, jeżeli
    jako przedsiębiorca - art.556kc i nast.; tu zatem pytanie do pytającego - w
    jakim charakterze działał? samo stwierdzenie przez niego że TV miał umieścić
    w sklepie, to jeszcze nie oznacza, że umowę kupna tego TV zawarł jako
    przedsiębiorca - mógł ją zawrzeć jako konsument

    pzdr