  • 1. Data: 2007-09-06 12:34:49
    Temat: Prawo autorskie - serwis www
    Od: Piotrek <f...@o...pl>

    Witam,

    Proszę o poradę w zakresie prawa autorskiego. W internecie pojawiła
    się strona www.polskakolej.info, której wygląd i ogólny układ linków
    jest plagiatem [co widoczne jest na pierwszy rzut oka] istniejącej od
    ponad roku witryny www.podkarpackakolej.net, której uzytkownikiem i
    administratorem mam przyjemnośc być. Czy w związku z zaistniałą
    sytuacją sensownym jest odwoływanie się do odpowiednich władz?
    Interesuje mnie przede wszystkim kwestia, czy w świetle prawa kradzież
    wyglądu strony internetowej jest czynem zabronionym.

  • 2. Data: 2007-09-06 13:02:13
    Temat: Re: Prawo autorskie - serwis www
    Od: pavka <p...@j...pl>

    On 6 Wrz, 14:34, Piotrek <f...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Interesuje mnie przede wszystkim kwestia, czy w świetle prawa kradzież
    > wyglądu strony internetowej jest czynem zabronionym.

    Witaj,

    Nie bardzo sie zaglebialem w tresci witryny ale na pierwszy rzut oka
    widac tylko podobienstwo - zarys polski a wojewodztwa, nic na tej
    stronie glownej pierwszej nie jest skopiowane od Ciebie tylko zrobione
    podejrzewam przez autora, jesli chodzi o tresci to musisz ocenic sam
    czy sa "zywcem" skopiowane od Ciebie czy tez "podobne" i na ile
    podobne. Co do wykorzystania pomyslu to moim zdaniem niewiele
    wskorasz.

    pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 3. Data: 2007-09-06 13:40:10
    Od: Piotrek <f...@o...pl>

> [...]
    > czy sa "zywcem" skopiowane od Ciebie czy tez "podobne" i na ile
    > podobne. Co do wykorzystania pomyslu to moim zdaniem niewiele

    Witam.
    Co do odpowiedzi, może i nie jest nic skopiowanie, ale wygląd strony
    jest identyczny co do mojej, wszystkie buttony, tak samo treść
    pozostałych działów jest identyczna jak na mojej stronie.
    Ogólnie chodzi o to, że moja strona jest rozpoznawalna wśród
    instytucji i osób zajmujących się ta tematyką, a powstała nowa strona,
    zrobiona identycznie jak moja, bazuje już na popularności mojej
    strony. A dodatkowo, że jest z tego samego województwa a nawet miasta,
    może być i będzie mylona lub uważana za część mojej strony.
    Czy w związku z tym nie jest to łamanie praw autorskich?

    A tak na marginesie, to zapytam czy nie jest to to samo co nie tak
    dawno głośna sprawa Hortexu i Hortino? Jeśli ktoś o tym słyszał to
    będzie wiedział o co chodzi.

  • 4. Data: 2007-09-06 13:58:29
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 06 Sep 2007 06:40:10 -0700, Piotrek napisał(a):

    > Co do odpowiedzi, może i nie jest nic skopiowanie, ale wygląd strony
    > jest identyczny co do mojej, wszystkie buttony, tak samo treść
    > pozostałych działów jest identyczna jak na mojej stronie.

    Sprawdź kod strony, jeśli został skopiowany z Twojego - masz gościa w
    saku.

> [...]
    > zajmujących się ta tematyką, a powstała nowa strona, zrobiona
    > identycznie jak moja, bazuje już na popularności mojej strony.

    Hmm a jeśli już to nie autorskie ale nieuczciwa konkurencja, aczkolwiek
    IMHO trudno byłoby Ci to wykazać...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-09-06 19:50:53
    Od: "JanKo" <b...@m...inv>

    Piotrek nadaje:
> [...]
    > może być i będzie mylona lub uważana za część mojej strony.
    > Czy w związku z tym nie jest to łamanie praw autorskich?

    Myślę ze tytuły działów "o nas", "aktualności" i "kontakt" sprawiają
    wrażenie uderzającego podobieństwa do chociażby mojej strony która
    istnieje dłużej niż podkarpackakolej i jest szeroko rozpoznawana w kręgu
    moich znajomych. Wrażenie to potęguje użyta podstawowa czcionka oraz
    kodowanie które jest identyczne jak to na mojej stronie. Dodatkowo takie
    charakterystyczne cechy jak treść wyśrodkowana w okienku przeglądarki
    oraz grafika na górze podstrony a treść pod nią sprawiają wrażenie
    jawnego naśladownictwa. Tyle cech identycznych nie może być dziełem
    przypadku i jasno widzę tu przykład co najmniej głębokiej inspiracji by
    nie rzec plagiatu.

  • 6. Data: 2007-09-06 20:22:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 06 Sep 2007 05:34:49 -0700, od Piotrek :

    > Witam,
    >
    > Proszę o poradę w zakresie prawa autorskiego. W internecie pojawiła
    > się strona www.polskakolej.info,

    link nie działa, czyżby autor się wystraszył i zamknął serwis ??

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net