  • 1. Data: 2007-09-06 13:19:54
    Temat: kolejność zajęć wynagrodzenia za pracę (alimenty)
    Od: "foks" <f...@g...pl>

    Witam.

    Mam nastepujący problem.

    W zeszłym miesiącu odbyła się sprawa o podwyższenie alimentów, na której
    pomiedzy mną a byłą małzonką doszło do podpisania ugody, w której
    zobowiązałem się do przekazywnia jej bez pośrednictwa komornika określonej
    kwoty.

    W związku z tym mam pytanie: Czy jeśli przedstawię w zakładzie pracy odpis
    ugody oraz wystapię z prośbą o przekazywanie alimentów bezpośrednio przez
    pracodawcę to ten zobowiązany jest w pierwszej kolejności pokryć moje
    zobowiazanie alimentacyjne a dopiero później ewentualne inne zajęcie.

    Tak się niestety składa, ze aktualnie częśc mojego wynagrodzenia jest zajete
    na drodze egzekucji administracyjnej.

    Jak zakwalifikowac w tym przypadku alimenty- jako zajęcie dobrowolne czy
    ustawowe bo prawdę mówiąc przepisy w tej kwesti są dosc mętne.
    Z góry dziękuje za pomoc