    Date: Sun, 28 Sep 2014 10:27:24 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: księga wieczysta a odnalezieni dawni właściciele

    > http://www.edukacjaprawnicza.pl/artykuly/artykul/a/p
    okaz/c/artykul/art/rekojmia-wiary-publicznej-ksiag-w
    ieczystych-nabycie-wlasnosci-od-nieuprawnionego.html
    > Tekst od:
    > "- Rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych, art. 5–9 KWU"

    [...]
    > A to zostało "zabrane" po 1984 roku? (30 lat)
    > IMVHO, zasiedzeniu nic do tego.
    > Właściciel nie może zasiedzieć swojej własności.

    Mój tok rozumowania jest taki, że nawet jakby się okazało że kupiłem od
    kogoś kto nie jest właścicielem, to jak mieszkam tam 20 lat to i tak
    moje bo zasiedziałem. Źle myślę?

    Ale tak czy inaczej chodziło mi o sytuację kiedy te 20 lat nie minęło.

    Z linku wynika że jestem zabezpieczony. Wobec tego muszę poszukać w
    prasie konkretnych przypadków które sa kanwą obiegowej opinii i z
    ciekawości spróbować dowiedzie się/wywnioskować co w ich przypadku były
    przyczyną że nowi właściciele utracili dom na rzecz dawnych właścicieli.

    p. m.