    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 27 Sep 2014 21:19:43 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: księga wieczysta a odnalezieni dawni właściciele

    On Sat, 27 Sep 2014, m wrote:

    > Właśnie, czy to jest domniemanie które można wzruszyć czy co zostało wpisane
    > to jest zaklepane?

    http://www.edukacjaprawnicza.pl/artykuly/artykul/a/p
    okaz/c/artykul/art/rekojmia-wiary-publicznej-ksiag-w
    ieczystych-nabycie-wlasnosci-od-nieuprawnionego.html
    Tekst od:
    "- Rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych, art. 5–9 KWU"
    IMVHO część bezpłatna starczy, ale jak kupujesz dom to te 6 zł
    może wyskrobiesz ;)

    > Nie chodzi o taką sytuację, tylko kiedy kupię mieszkanie w kamienicy a po
    > roku/dwóch/pięciu po tą kamienicę się ktoś zgłosi.
    > [...]
    > Nie kupiłem, ale myślowo się przymierzam, zakładam że wszystko co mogę
    > zrobić, to upewnić się że ten od kogo kupuję jest wpisany w KW.

    Z dokładnością do "takiej sytuacji" (znaczy że równolegle odbywa się
    inny proces prawny).

    > Czy to mnie 100% zabezpiecza przed potomkami dawnych właścicieli
    > pojawiających się po swoje jakiś czas po kupieniu ale nie tyle późno żeby
    > była mowa o zasiedzeniu?

    A to zostało "zabrane" po 1984 roku? (30 lat)
    IMVHO, zasiedzeniu nic do tego.
    Właściciel nie może zasiedzieć swojej własności.

    pzdr, Gotfryd