    Date: Sat, 27 Sep 2014 20:23:11 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: księga wieczysta a odnalezieni dawni właściciele

    > Jest coś takiego jak "rękojmia wiary ksiąg wieczystych".

    Właśnie, czy to jest domniemanie które można wzruszyć czy co zostało
    wpisane to jest zaklepane?

    [...]
    > Przyroda zna przypadki (głównie przy okazji oszustw), kiedy
    > o "uznaniu" własności lokalu przesądzały minuty w których jeden
    > z notariuszy dotarł wcześniej z papierami do wpisu.
    > Kiedyś na tej grupie była dyskusja na ten temat - to samo
    > mieszkanie (w Krakowie bodaj) sprzedano 8 razy (w tym
    > samym dniu, u różnych notariuszy).

    Nie chodzi o taką sytuację, tylko kiedy kupię mieszkanie w kamienicy a
    po roku/dwóch/pięciu po tą kamienicę się ktoś zgłosi.
    [...]

    > Nie można wykluczyć.
    > Ale IMVHO tylko od "bezprawnie zabierającego" właściciela.
    > Jak nieruchomość została sprzedana, to na mój gust (piszę z głowy
    > czyli z niczego, uprzedzam) były właściciel ma roszczenie do "międzywłaściciela"
    > o odszkodowanie za bezprawnie sprzedaną nieruchomość.

    > A kupiłeś kiedy w KW *już* była wpisana zmiana właściciela? :>

    Nie kupiłem, ale myślowo się przymierzam, zakładam że wszystko co mogę
    zrobić, to upewnić się że ten od kogo kupuję jest wpisany w KW.

    Czy to mnie 100% zabezpiecza przed potomkami dawnych właścicieli
    pojawiających się po swoje jakiś czas po kupieniu ale nie tyle późno
    żeby była mowa o zasiedzeniu?

    p. m.