    Subject: Re: kredyt na cudze dane
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki,pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 3 Sep 2016 11:37:21 +0200

    W dniu 03-09-16 o 10:25, J.F. pisze:

    > Ale widzisz - one nawet tych kosztow nie ponosza.
    > Konto klientowi zalozyc - prosze bardzo. zadne ryzyko bez limitu
    > debetowego.

    Na tym w wypadku fraudu sporo zarabiają akurat.

    > Karte debetowa wydac - prawie zadne ryzyko.

    No tu już są sposoby na wałek na banku - ale nie będę pouczał :-)

    > Dopiero jak sie klientowi pieniadze wyplaca, to trzeba sprawdzic
    > dokladnie :-)

    Oszust już rzadko przychodzi do banku.

    > Znajomej dowod ukradli czy zgubila - to potem masowo windykacje dzwonily.
    > Ale glownie telewizje satelitarne - tam chyba bylo najlatwiej spozytkowac.

    Po pierwsze tych telewizji satelitarnych, to ja znam dwie. Teoretycznie
    zamawiasz antenę z instalacją, więc o fraud najtrudniej. Po za tym co to
    za korzyść. Nie będziesz płacił, to wyłączą sygnał. Zostanie Ci
    ewentualnie terminal, który za kilka stówek może komuś sprzedasz.

    > Nie pamietam - telefonu chyba na nia nie wzieli.
    > Operatorzy komorkowi lepiej dane sprawdzaja ?

    Mniej się opłaca :-) Telefon łatwy do namierzenia.

    > Przy wszystkich numerach z meldunkiem co sie dziwic.

    No tu jest wiele o zrobienia faktycznie.

    > A teraz jeszcze adres z dowodu usuneli, to juz sie z pisma z e-sadu
    > dowiesz o sprawie.
    > I wystarczy na dluzszy urlop wyjechac ...

    Te przepisy były tworzone, gdy nawet jadąc na urlop musiałeś się
    przemeldować czasowo. Dawniej obowiązek był powyżej 48 godzin. Moim
    zdaniem powinno się jednak bardziej rozwinąć doręczenia elektroniczne.
    E-mail pobierzesz nawet z Ameryki. Tylko, niech przestaną wysyłać to
    jako załączniki, bo te strach otwierać. Normalny e-mail z podpisem
    elektronicznym.

    > Jak widac - nie calkiem dobre.

    Idealnych nie ma.