  • 51. Data: 2007-12-30 16:35:38
    Temat: Re: kradzież czy hakerstwo? przedmiot wirtualny, kasa prawdziwa
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1t24k36xdxyrq.1fdudafyvkel5$.dlg@40tude.net...

    > Myslisz, ze jest to technicznie niemozliwe?

    Dla użytkownika - nie.
    Ktoś już dawał analogię do konta bankowego. Zapis w bazie
    informuje o stanie mojego konta. Technicznie jest możliwa
    zmiana pola opisującego saldo na moim koncie, ale ja tego
    zrobić nie mogę. Żeby pojawiła się tam wyższa kwota muszę
    do bankowej kasy wpłacić pieniadze. A gdybym jakimś cudem
    dokonał zmiany w bazie to byłoby to przestępstwo.
    Podobnie technicznie możliwe jest wybicie monety albo
    wydrukowanie banknotu, ale pokątnie wyprodukowane nie
    są pieniądzem.

  • 52. Data: 2007-12-30 19:25:33
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 17:35:38 +0100, Alek napisał(a):

    > Dla użytkownika - nie.

    Ale dla wlasciciela gry tak. I tu sie sypie cala analogia z kontem
    bankowym.

    --
    KRZYZAK

  • 53. Data: 2007-12-30 19:42:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał

    > Ale dla wlasciciela gry tak. I tu sie sypie cala analogia z kontem
    > bankowym.

    Nic się nie sypie. Po pierwsze nie właściciel gry jest w niniejszej
    sprawie stroną poszkodowaną a jej uczestnik, który na odpowiedni
    stan swojego konta w grze musi długo pracować. Po drugie bankowy
    informatyk też mógłby sfałszować zapisy w bazie, ale zwykle tego
    nie robi.

  • 54. Data: 2007-12-30 19:53:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> writes:

    > Ale dla wlasciciela gry tak.

    Też niezupełnie. Właściciel serwera z grą będzie musiał się
    wytłumaczyć z wprowadzenia odpowiednich modyfikacji w świecie
    gry przed społecznością graczy.

    > I tu sie sypie cala analogia z kontem bankowym.

    Analogia z kontem bankowym polega na tym, że równie dobrze celem
    włamania się do cudzego komputera mogło być pozyskanie zapisanego
    w komputerze hasła do internetowego serwisu bankowego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 55. Data: 2007-12-30 20:07:15
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Zeby napisac ksiazke, to ktos musial w to wlozyc prace i talent.
    > Z jaka praca sie wiaze wpisanie kilku danych do bazy? Z zadna.

    Jesteś może ślusarzem ?

  • 56. Data: 2007-12-30 21:57:38
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia 30 Dec 2007 20:53:30 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Też niezupełnie. Właściciel serwera z grą będzie musiał się
    > wytłumaczyć z wprowadzenia odpowiednich modyfikacji w świecie
    > gry przed społecznością graczy.

    Moze wprowadzic w obieg dodatkowa kase bez zadnych konsekwencji.
    Bo to tylko gra.

    > Analogia z kontem bankowym polega na tym, że równie dobrze celem
    > włamania się do cudzego komputera mogło być pozyskanie zapisanego
    > w komputerze hasła do internetowego serwisu bankowego.

    Mysle, ze mojemu przedpiscy nie o taka analogie chodzilo.
    Pisalem przeciez, ze wlam powinien byc ukarany, niezaleznie od motywacji
    wlamywacza.

    --
    KRZYZAK

  • 57. Data: 2007-12-30 21:58:47
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 20:42:12 +0100, Alek napisał(a):

    > Po drugie bankowy
    > informatyk też mógłby sfałszować zapisy w bazie, ale zwykle tego
    > nie robi.

    Bo pojdzie za to siedziec na dlugie lata.

    --
    KRZYZAK

  • 58. Data: 2007-12-30 22:01:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 21:07:15 +0100, chiroproktolog napisał(a):

    > Jesteś może ślusarzem ?

    Skad wiedziales?

    --
    KRZYZAK

  • 59. Data: 2007-12-30 22:51:53
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> writes:

    > Moze wprowadzic w obieg dodatkowa kase bez zadnych konsekwencji.
    > Bo to tylko gra.

    Chodzi właśnie o to, że w grze uczestniczą również inni gracze.

    > Mysle, ze mojemu przedpiscy nie o taka analogie chodzilo.

    Nie rozumiem.

    > Pisalem przeciez, ze wlam powinien byc ukarany, niezaleznie od
    > motywacji wlamywacza.

    Nie 'włam' tylko 'włam do komputera', czyli uzyskanie dostępu do
    systemu komputerowego przez osobę do tego nieuprawnioną. Różnica
    mniej-więcej taka, jak pomiędzy 'osobą' a 'osobą prawną'.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 60. Data: 2007-12-30 22:53:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> writes:

    > Bo pojdzie za to siedziec na dlugie lata.

    Tak swoją drogą, to na liście dyskusyjnej Internet Society Polska
    ostatnio jest dyskutowany jest druzgocący dla wielu raport na temat
    komputerowych systemów głosowania. Okazuje się, że bezpieczeństwo
    tych systemów pozostawia wiele do życzenia.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl