  • 1. Data: 2007-12-28 21:48:23
    Temat: Umowa najmu a zameldowanie na pobyt staly, liczba osob
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    Witam
    Jestem wlascicielem mieszkania i od 2006 roku jest juz tam zameldowana
    jedna osoba na pobyt staly. Od 01 grudnia 2007 sporzadzilem umowe
    najmu z kolejna osoba i dokonalem jej zameldowania w tym mieszkaniu
    dopiero 14 grudnia 2007.

    1. Czy umowa (punkt 3 w umowie brzmi: umowa zostaje zawarta
    bezterminowo) najmu wygasa z dniem 14 grudnia 2007 (data
    zameldowania), czy trzeba sporzadzic umowe rozwiazujaca wynajem ?

    2. Czy jestem zobowiazany odprowadzic jakis podatek (tylko za te dni,
    ktorych dotyczyla umowa wynajmu, czyli od 01 grudnia 2007 do 14
    grudnia 2007) ?

    3. Ta kolejna osoba bedzie w mieszkaniu prowadzila dzialalnosc
    gospodarcza, czy to jest dopuszczalne (czy sa jakies konsekwencje) ?

    4. Czy moge zameldowac 2 kolejne osoby w tym mieszkaniu (ile osob
    dopuszcza prawo) ?

  • 2. Data: 2007-12-28 22:26:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LprzemekL wrote:
> [...]
    > jedna osoba na pobyt staly. Od 01 grudnia 2007 sporzadzilem umowe
    > najmu z kolejna osoba i dokonalem jej zameldowania w tym mieszkaniu
    to tamta osoba miala sie sama zameldowac, a nie ty ja
    no ale to szczegol

    > 1. Czy umowa (punkt 3 w umowie brzmi: umowa zostaje zawarta
    > bezterminowo) najmu wygasa z dniem 14 grudnia 2007 (data
    > zameldowania), czy trzeba sporzadzic umowe rozwiazujaca wynajem ?

    nic nie rozumiem

    > 2. Czy jestem zobowiazany odprowadzic jakis podatek (tylko za te dni,
    > ktorych dotyczyla umowa wynajmu, czyli od 01 grudnia 2007 do 14
    > grudnia 2007) ?

    nie nie rozumiem

    > 3. Ta kolejna osoba bedzie w mieszkaniu prowadzila dzialalnosc
    > gospodarcza, czy to jest dopuszczalne (czy sa jakies konsekwencje) ?

    co to za mieszkanie? spółdzielcze?, jeśli w lokalu jest prowadzona DG to
    zwykle stawki za prad i czynsz idą w górę.

    > 4. Czy moge zameldowac 2 kolejne osoby w tym mieszkaniu (ile osob
    > dopuszcza prawo) ?

    same sie mają zameldowac i to w ciagu 3 dni od dnia zamieszkania.
    Ma byc zameldowanych tyle ile mieszka

    poczytaj troche googli zanim odpiszesz bo totalnie nie masz pojecia o co
    biega z tym meldunkiem

  • 3. Data: 2007-12-29 10:36:54
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 28 Gru, 23:26, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to tamta osoba miala sie sama zameldowac, a nie ty ja
    > no ale to szczegol

    Witam
    Jak to sama ? Oczywiscie ze ja zameldowalem, to raczej jasne.

    > nic nie rozumiem

    Chodzi o to, ze przed zameldowaniem drugiej osoby na pobyt staly,
    sporzadzilem umowe najmu lokalu dla niej, zawarta na czas
    nieokreslony. Umowa zostala zawarta w dniu 01 grudnia 2007. (Uplywa 14
    dni)
    Nastepnie ta osobe zameldowalem na pobyt staly od dnia 14 grudnia
    2007.
    W zwiazku z tym mam pytanie, czy ta umowa najmu lokalu jest nadal
    wazna, czy stracila waznosc wraz z dniem zameldowania tej osoby, czy
    trzeba sporzadzic umowe rozwiazujaca ?

    > nie nie rozumiem

    A tu chodzi o to, iz od 01 grudnia 2007 do 14 grudnia 2007 ta osoba
    wynajmowala moj lokal, na podstawie zawartej z nia umowy najmu (jak
    wspomnialem wczesniej) w dniu 01 grudnia 2007.
    A w dniu 14 grudnia 2007 ta osobe juz zameldowalem na pobyt staly.
    Chcialbym dowiedziec sie, czy jestem zobowiazany do odprowadzenia
    podatku zwiazanego z wynajmowaniem lokalu przez te 14 dni dla tej
    osoby (podatek od wzbogacenia, czy inne podatki) ?

    > co to za mieszkanie? spółdzielcze?, jeśli w lokalu jest prowadzona DG to
    > zwykle stawki za prad i czynsz idą w górę.

    Jest to wspolnota mieszkaniowa. A kto te stawki ustala za prad ?
    Kobieta z finansow powiedziala, ze gdy osoba jest zameldowana w lokalu
    i prowadzi DG, to nie ma wzrostu podatku od nieruchomosci.

    Chodzi przede wszystkim o to, czy podczas prowadzenia dzialalnosci nie
    przeszkadza liczba zameldowanych osob. W sumie byloby tam zameldowane
    4 osoby wraz z osoba prowadzaca DG.

  • 4. Data: 2007-12-29 10:42:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > to tamta osoba miala sie sama zameldowac, a nie ty ja
    > no ale to szczegol

    > Witam
    > Jak to sama ? Oczywiscie ze ja zameldowalem, to raczej jasne.

    Mając umowę miała obowiązek iść się zameldować.

  • 5. Data: 2007-12-29 10:50:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    LprzemekL napisał(a):

> [...]
    > W zwiazku z tym mam pytanie, czy ta umowa najmu lokalu jest nadal
    > wazna, czy stracila waznosc wraz z dniem zameldowania tej osoby, czy

    A dlaczego umowa najmu miałaby się rozwiązać w dniu zameldowania? Czy
    w dniu zameldowania przestałeś wynajmować już lokal?

> [...]
    > podatku zwiazanego z wynajmowaniem lokalu przez te 14 dni dla tej
    > osoby (podatek od wzbogacenia, czy inne podatki) ?

    Kwestia podatku nie ma żadnego znaczenia z tym, czy osoba ta jest
    zameldowana, czy nie.

    > Chodzi przede wszystkim o to, czy podczas prowadzenia dzialalnosci nie
    > przeszkadza liczba zameldowanych osob. W sumie byloby tam zameldowane
    > 4 osoby wraz z osoba prowadzaca DG.

    Wszystkie osoby, które mieszkają w danym mieszkaniu (obojętnie, czy
    mają umowę, czy nie), muszą być zameldowane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-12-29 12:40:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    William w <news:fl58c4$1b92$1@news2.ipartners.pl>:

    > Mając umowę miała obowiązek iść się zameldować.

    Pytanie czy podpisanie umowy oznacza zamieszkanie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-12-29 14:13:48
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 29 Gru, 11:50, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > A dlaczego umowa najmu miałaby się rozwiązać w dniu zameldowania? Czy
    > w dniu zameldowania przestałeś wynajmować już lokal?

    Witam
    Moja uwaga skoncentrowana byla przede wszystkim na podatki i stad
    wziela sie ta niepewnosc. A pozatym meldujac pierwsza osobe w 2006
    roku nie zawieralem z nia zadnej umowy, tylko bylo zwykle
    zameldowanie.

    > Kwestia podatku nie ma żadnego znaczenia z tym, czy osoba ta jest
    > zameldowana, czy nie.

    I w tym momencie wszystko mi rozjasniles :) dzieki Liwiusz.

    > Wszystkie osoby, które mieszkają w danym mieszkaniu (obojętnie, czy
    > mają umowę, czy nie), muszą być zameldowane.

    Jakto, a podpisanie samej umowy najmu, to juz za malo ? Np., studentka
    chce studiowac na uczelni w danym miescie i ja (jako wynajmujacy) z
    nia sporzadzam umowe najmu mieszkania na czas nieokreslony, to
    dodatkowo musze ja zameldowac w moim lokalu ?

  • 8. Data: 2007-12-29 14:35:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    LprzemekL pisze:
> [...]
    > wziela sie ta niepewnosc. A pozatym meldujac pierwsza osobe w 2006
    > roku nie zawieralem z nia zadnej umowy, tylko bylo zwykle

    jakąś umowę zawarłeś, choć może nie zdajesz sobie z tego sprawy
    inaczej ta osoba nie miałaby prawa przebywać w lokalu

> [...]
    > nia sporzadzam umowe najmu mieszkania na czas nieokreslony, to
    > dodatkowo musze ja zameldowac w moim lokalu ?

    to ona ma obowiązek zameldować się i może to zrobić okazując umowę najmu
    umowa (najmu czy inna) daje prawo do przebywania w lokalu
    meldunek nie ma nic wspólnego z takim prawem, jest jedynie zgłoszeniem,
    że ktoś mieszka w danym miejscu

    KG

  • 9. Data: 2007-12-29 17:54:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LprzemekL wrote:

> [...]
    >

    > Chodzi przede wszystkim o to, czy podczas prowadzenia dzialalnosci nie
    > przeszkadza liczba zameldowanych osob. W sumie byloby tam zameldowane

    eee, nie mam siły odpowiadać na to poplątanie z pomieszaniem.
    Mylisz meldunek z umową.
    Weź poczytaj trochę w googlach i napisz za jakiś czas.

  • 10. Data: 2007-12-29 17:56:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LprzemekL wrote:

> [...]
    > nia sporzadzam umowe najmu mieszkania na czas nieokreslony, to
    > dodatkowo musze ja zameldowac w moim lokalu ?

    A jak studentka ma kaprys ich chce wynając mieszkanie jako składzik
    gospodarczy a mieszka gdzie indziej?

    Ty jej nie meldujesz, to ona melduje się sama tam gdzie faktycznie
    mieszka. Jej jest potrzebny tylko twój podpis na druczku z biura
    meldunkwoego.

    Jak mieszkanie będzie używała jak pralni to wcale się tam nie musi
    meldować. Wręcz nie wolno jej bo faktycznie tam nie mieszka.