  • 1. Data: 2003-10-06 14:31:50
    Temat: kradzież czeków sprawa karna w sądzie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    w roku 1999 mojemu bratu skradziono czeki

    otrzymał zawiadomienie z VII wydziału karnego sądu w W-wie , że 8
    października jest rozprawa w sprawie osoby, która zrealizowała kradzione
    czeki

    brat przestraszony groźbami banku jeszcze w 1999 roku zwrócił bankowi
    zadłużenie

    jak to się teraz odbędzie ? ma ktoś doświadczenia ?

    co będzie na tej rozprawie ? czy możliwe jest odzyskanie kasy ?

    czy jedyną możliwością odzyskania kasy jest pozew na drodze cywilnej przeciw
    temu osobnikowi ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-10-06 17:10:29
    Temat: Re: kradzież czeków sprawa karna w sądzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Możecie albo czekać na wyrok w tej sprawie i z tym wyrokiem złożyć pozew
    cywilny albo też złożyć pozew cywilny w postępowaniu adhezyjnym. Pouczenie
    o uprawnieniach powinno być na piśmie, które dostał brat z Prokuratury,
    gdy informowano go o przesłaniu aktu oskarżenia. Tam jest wszystko
    wyłożone, więc nie będę zaśmiecał grupy.

    Ja bym szedł w kierunku postępowania adhezyjnego, bo nic nie kosztuje.
    Zresztą możecie wystąpić jako oskarżyciel posiłokowy i zarządać od sądu
    uzależnienia zawieszenia kary pozbawienia wolności od wyrównania strat.
    Bywa najbardziej skuteczne, bo w praktyce może się okazać, że sprawca nic
    nie ma i z tytułu wykonawczego i tak nic Wam nie przyjdzie.

    Wszystkie te rady będą oczywiście skuteczne tylko pod warunkiem że tamten
    zostanie przez sąd uznany za winnego.

  • 3. Data: 2003-10-07 19:25:37
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Bywa najbardziej skuteczne, bo w praktyce może się okazać, że sprawca nic
    > nie ma i z tytułu wykonawczego i tak nic Wam nie przyjdzie.

    ok - dzięki za rady
    mam jeszcze drobne pytanie

    "Warunkiem jest, aby zostało ono wniesione do momentu rozpoczęcia przewodu
    sądowego na rozprawie głównej."

    jak złożyć taki wniosek skoro rozprawa jest jutro o godzinie 11 rano ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-10-07 19:37:10
    Od: kam <X...@X...plX>

    plusz wrote:

> [...]
    > sądowego na rozprawie głównej."
    >
    > jak złożyć taki wniosek skoro rozprawa jest jutro o godzinie 11 rano ?

    Rozpoczęcie przewodu sądowego to odczytanie aktu oskarżenia. Po prostu
    trzeba pojawić się na rozprawie i złożyć pozew. Możesz też złożyć
    (zamiast pozwu) wniosek o nałożenie obowiązku naprawienia szkody (art.46
    kk), który jest o tylwe skuteczniejszy, że sąd musi coś z nim zrobić. A
    powództwo adhezyjne często zostaje pozostawione bez rozpoznania.

    KG