  • 1. Data: 2006-08-11 07:26:59
    Temat: korzystanie z regulaminu innej strony www - można?
    Od: zynov <z...@g...pl>

    Czy można wkleić na stronę www "regulamin korzystania z serwisu"
    pochodzący z innej strony? Chodzi o to, czy regulamin jest przedmiotem
    prawa autorskiego?

  • 2. Data: 2006-08-11 08:33:04
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

    Użytkownik "zynov" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy można wkleić na stronę www "regulamin korzystania z serwisu"
    > pochodzący z innej strony? Chodzi o to, czy regulamin jest przedmiotem
    > prawa autorskiego?

    Oczywiście że można.... będzie sie jednak odpowidac za naruszenie praw
    autorskich...
    Oczywiscie, ze regulamin jest przedmiotem prawa autorskiego. Polecam w tym
    zakresie publikacje dotyczace ochrony regulaminów bankowych. Kilka lat temu
    było o tym dosć głośno.
    Pozdrawiam,
    Romek

  • 3. Data: 2006-08-11 08:57:15
    Od: stern <s...@0...pl>

    rrr napisał(a):

    > Oczywiscie, ze regulamin jest przedmiotem prawa autorskiego. Polecam w tym
    > zakresie publikacje dotyczace ochrony regulaminów bankowych. Kilka lat temu
    > było o tym dosć głośno.

    mozesz podać jakies blizsze źródła?
    bo mnie się kołącza odwrotne orzeczenia

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 4. Data: 2006-08-11 09:24:24
    Od: stern <s...@0...pl>

    stern napisał(a):

    > mozesz podać jakies blizsze źródła?
    > bo mnie się kołącza odwrotne orzeczenia

    np. kilka orzeczeń NSA z Lublina, że sprawozdania finansowe i opinie,
    jako ze ich tresc jst regulowana przepisami nie są utworem.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-08-11 10:15:10
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

    > mozesz podać jakies blizsze źródła?
    > bo mnie się kołącza odwrotne orzeczenia

    Jest publiakcja na ten temat, z tego co pamietam to prof. Szawaja jest
    autorem. Mam kopię w domu, moge zatem sprawdzić w weekend.
    Być moze chodzi Ci o regulaminy podpadajace pod art. 4 tj. "regulaminy
    urzędowe" tego rodzaju dokumenty oczywiście nie sa chronione. Jednak zarówno
    w przypadku regulaminów bankowych, jak regulaminów świdczenia usług drogą
    elektroncizną (po pewno o tego rodzjau dokument chodziło koledze), to sa to
    dokumenty prywatne, nie podpadajace pod art 4.
    Pozdrawiam,
    Romek

  • 6. Data: 2006-08-11 14:01:26
    Od: zynov <z...@g...pl>

    rrr napisał(a):

> [...]
    > elektroncizną (po pewno o tego rodzjau dokument chodziło koledze), to sa to
    > dokumenty prywatne, nie podpadajace pod art 4.

    Dziękuję za info, trzeba będzie napisać samemu... :|

    pozdreaux.

  • 7. Data: 2006-08-11 18:21:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    rrr napisał(a):

    > Być moze chodzi Ci o regulaminy podpadajace pod art. 4 tj. "regulaminy
    > urzędowe" tego rodzaju dokumenty oczywiście nie sa chronione.

    chyba poczuję się urażony :)

> [...]
    > elektroncizną (po pewno o tego rodzjau dokument chodziło koledze), to sa to
    > dokumenty prywatne, nie podpadajace pod art 4.

    1997.02.19 wyrok NSA I SA/Kr 1062/96 LEX nr 29303
    w Krakowie

    2. Opinie i raporty biegłych rewidentów, powstające w rezultacie
    zastosowania swoistej procedury urzędowej, nie są przedmiotem prawa
    autorskiego.

    1999.06.30 wyrok NSA I SA/Lu 407/98 LEX nr 40048
    w Lublinie
    Sporządzone, w wykonaniu umów o dzieło, opinie i raporty z badania
    sprawozdań finansowych nie są utworami w rozumieniu art. 1 § 1 ustawy z
    1952 roku i art. 1 ust. 1 ustawy z 1994 roku o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych.

    Swoją drogą, czy jeśli pan prof. doszedł do wniosku, że regulamin jest
    utworem, to czy wymyślona przeze mnie umowa sprzedaży też jest utworem?

    Innymi słowy, nie zgadzam się z powyższą interpretacją, bo dojdziemy do
    absurdów.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-08-11 19:46:40
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

> [...]
    > utworem, to czy wymyślona przeze mnie umowa sprzedaży też jest utworem?
    >
    > Innymi słowy, nie zgadzam się z powyższą interpretacją, bo dojdziemy do

    Dlaczego...
    Nie widzę nic dziwnego w tym, że umowa moze być utworem... Mam własnie przed
    sobą umowe "franczyzową" (jeden z więszych "dawców" :) na świecie, 50 stron
    + 150 stron załączników.....:) To przecież mała powieść.. Nawet w jednym z
    ostatnich paragrafów jest postanowienie o tym, że tekst dokumentu umowy jest
    chroniony prawem autorskim ..itp...:).
    Pozostaje tylko kwestia czy dany tekst wykazuje przesłanki twórczosci...
    Poodobnie, nie widzę przeszkód żeby opinia biegłego miała charakter utworu,
    realziowała przesłankę twórczości. Jednak w konkretnym przypadku taka opinia
    "nie będzie podlegać ochronie" czyli może to być dzieło spełniające
    przesłanki utworu, tylko z art 4 pr. aut. , wyłączone będzie spod ochrony.
    We wszystkich cytowanych przez Ciebie orzeczeniach (podobnie jak w kilku
    wyjasnieniach tzw. ministerstwa tzw. sztuki) mowa o opiniach biegłych
    sporzadzanych na podstawie stosownych przepisów podatkowych i skałdanych
    jako załaczniki do sprawozdania fiansowego do sądu. Jednak przeciez można
    zamówić "prywatny" raport biegłego księgowego, dla potrzeb np. nadzoru
    własccielskiego, z rozbudowaną częscią opisową czy zaleceniami. Taki raport
    wcale nie musi spełniac wymogów ustawowych. Moim zdaniem brak podstaw zeby
    odmówić takiemu raportowi, czy opinii ochrony autorskopawnej.

    Podobnie moze być moim zdaniem z umową czy regulaminem. W konkrentej
    sytuacji, gdy taki dokument bedzie sporzadzony w ramach urzędowej procedury
    nie będzie podlegac ochronie (własnie zastanawiam się np. czy nie mozna by
    uznac za dokumenty urzędowe projekty umów dołącznych do materiałów
    przetargowych , jako obowiazujace w przypadku wygrania przetargu, być może
    właśnie takie umowy nie byłby chronione w ramach prawa autorskiego)

    Pozdrawiam,
    Romek