  • 1. Data: 2006-08-11 07:32:23
    Temat: prawo komisowe
    Od: "Przemek" <p...@g...plSpam>

    Witam,

    W grudniu 2005 oddałem do komisu fax, umówiłem się z właścicielem komisu na
    150 pln dla mnie. Fax przyjęto, dostałem karteczkę z pieczątką komisu i
    ręcznym dopiskiem "Fax o wartości 150pln". dzwonie po miesiącu - fax jeszcze
    nie sprzedany.OK. I tak co miesiąc powtarza sie historia - fax jeszcze nie
    sprzedany. Parę dni temu dzwonie kolejny raz i mówię że jeśli fax jest nie
    sprzedany to jadę go odebrać, facet zaczął się jąkać, kazał zadzwonić za
    godzine. Okazało się że fax jest sprzedany ale moge dostać za niego tylko 80
    pln, "bo taki był klient i za tyle poszedł". Oczywiście nie zgodziłem się na
    to, moje żądania były takie - fax spowrotem albo 150pln.
    Co teraz zrobić, gdzie się udać???

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2006-08-11 07:46:05
    Temat: Re: prawo komisowe
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > pln, "bo taki był klient i za tyle poszedł". Oczywiście nie zgodziłem się na
    > to, moje żądania były takie - fax spowrotem albo 150pln.

    wezwać do zapłaty
    a jak nie przyniesie skutku - do sądu (o ile jesteś w stanie udowodnić,
    że faks miał być sprzedany za 150 zł) - art.768§1 kodeksu cywilnego

    KG

  • 3. Data: 2006-08-11 07:57:57
    Od: "Przemek" <p...@g...plSpam>

    > wezwać do zapłaty
    > a jak nie przyniesie skutku - do sądu (o ile jesteś w stanie udowodnić, że
    > faks miał być sprzedany za 150 zł) - art.768§1 kodeksu cywilnego
    >
    > KG

    Komisant uważa że mógł sprzedać fax taniej ponieważ nie mieliśmy spisanej
    umowy komisowej (był tylko kwit - przyjęcia do komisu z pieczątką i
    wartościa faxu).
    Czy może mieć rację??

  • 4. Data: 2006-08-11 08:01:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemek napisał(a):
    > Komisant uważa że mógł sprzedać fax taniej ponieważ nie mieliśmy spisanej
    > umowy komisowej (był tylko kwit - przyjęcia do komisu z pieczątką i
    > wartościa faxu).
    > Czy może mieć rację??

    umowa spisana być nie musiała, mogła być ustna
    pytanie czy jesteś w stanie udowodnić, że była - czy kwit wystarczy...
    cóż - dopóki nie spróbujesz - nie dowiesz się :)

    KG

  • 5. Data: 2006-08-11 08:30:27
    Od: wombi <j...@d...pl>

    kam napisał(a):

    > umowa spisana być nie musiała, mogła być ustna
    > pytanie czy jesteś w stanie udowodnić, że była - czy kwit wystarczy...
    > cóż - dopóki nie spróbujesz - nie dowiesz się :)

    Sprobuj tez w ten sposob-powiedz,ze masz nagrana z nim rozmowe z ktorej
    jasno wynika,ze chciales aby fax sprzedany byl za nie mniej niz
    150zl.Moze wtedy zmieknie :)