  • 1. Data: 2005-01-17 10:48:43
    Temat: "kontrpozew" w sprawie alimentacyjnej
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Właśnie przeczytałem korespondecję z sądu i dostałem wezwanie na sprawę o
    obniżenie alimentów. Od jakiegoś czasu nosiłem się z wniesieniem pozwu o
    podwyższenie, ale tatko mnie ubiegł. Wiem, że od ostaniego wyroku jego sytuacja
    materialna poprawiła się za sprawą znalezienia nowej pracy. Czy mogę w piśmie
    napisać, że domagam się podwyższenia, czy musiałbym wnosić kolejny pozew ? I czy
    ewentualnie mogę to zrobić przed zakończeniem bieżącej sprawy ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-01-17 11:00:17
    Temat: Re: "kontrpozew" w sprawie alimentacyjnej
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > mogę w piśmie napisać, że domagam się podwyższenia, czy musiałbym wnosić
    > kolejny pozew ? I czy ewentualnie mogę to zrobić przed zakończeniem

    Poprosic o podwyzszenie przy tej okazji zawsze mozna..
    Z tego copamietam sad neijest zwiazanypozwem w tej sprawie..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-17 15:04:35
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że od ostaniego wyroku jego

    *** Fakt, ze tatko ma lepiej platna prace - nie jest wystarczajaca
    przeslanka do podwyzszenia alimentow.

    --
    Pozdr
    miau

  • 4. Data: 2005-01-17 23:16:39
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > *** Fakt, ze tatko ma lepiej platna prace - nie jest wystarczajaca
    > przeslanka do podwyzszenia alimentow.

    Mniejsza z tym. Konkretnie chodzi mi o to, czy w odpowiedzi na pozew mogę
    domagać się podwyższenia alimentów.

    Tomasz.

  • 5. Data: 2005-01-17 23:33:31
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Tomasz napisał(a):

    > Mniejsza z tym. Konkretnie chodzi mi o to, czy w odpowiedzi na pozew mogę
    > domagać się podwyższenia alimentów.

    W odpowiedzi na pozew nie możesz. (a w zasadzie możesz pisać wszystko co ci przyjdzie
    do głowy, ale
    to nic nie da).
    Albo składasz powództwo wzajemne i wtedy obie sprawy bedą rozpoznawane łaćznie, albo
    skałdasz
    odrębny pozew.
    --
    :) Johnson

  • 6. Data: 2005-01-17 23:34:53
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):

    > *** Fakt, ze tatko ma lepiej platna prace - nie jest wystarczajaca
    > przeslanka do podwyzszenia alimentow.

    A czemuż to? Przecież jest to zmiana w zakresie możliwości zarobkowych zobowiązanego.

    --
    :) Johnson

  • 7. Data: 2005-01-18 08:24:24
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Johnson wrote:

    > A czemuż to? Przecież jest to zmiana w zakresie możliwości zarobkowych
    > zobowiązanego.

    Pewnie czlowiekowi chodzilo o to ze podstawowa przeslanka sa
    potrzeby alimentowanego i dopiero do to sie "przykrawa domozliwosci"

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-01-18 08:46:40
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    bo napisał(a):

    > Pewnie czlowiekowi chodzilo o to ze podstawowa przeslanka sa
    > potrzeby alimentowanego i dopiero do to sie "przykrawa domozliwosci"
    >
    > Boguslaw

    Ale po zmianie możliwości jednego z zobowiąznych może inaczej rozłożyć się pokrywanie
    tych potrzeb.
    --
    :) Johnson

  • 9. Data: 2005-01-18 09:05:48
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Johnson wrote:

    > Ale po zmianie możliwości jednego z zobowiąznych może inaczej rozłożyć się
    > pokrywanie tych potrzeb.

    Dokladnie tak..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2005-01-18 09:12:23
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjdzie do głowy, ale
    > to nic nie da).
    > Albo składasz powództwo wzajemne i wtedy obie sprawy bedą rozpoznawane

    A jak się to powództwo wzajemne składa ? Możesz podać szczegóły ?