  • Data: 2009-06-01 13:26:21
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, określa go załącznik do rozporządzenia.

    No więc są tam również dane dotyczące numeru dowodu.

    > Kopia to kopia.

    Czyli? :)

    > Dlaczego "jeśli tak"? I dlaczego w ogóle? "Kopie składanych dokumentów",
    > nie "kopie różnych dokumentów".

    Jeśli w kwestionariuszu podane są dane z DO, to logicznie rzecz biorąc nie
    ma różnicy między spisaniem tych danych, a zrobieniem ksera z DO.

    > Jeśli już chodzi o potwierdzenie wiarygodności pełnomocnictwa to chyba
    > więcej do powiedzenia można mieć na temat podpisu osoby, która je
    > udzieliła? Urzędnicy nie oczekują, żeby ktoś podpisał pełnomocnictwo w
    > ich obecności?

    Nie zawsze.
    Wystarczy im pieczęć firmy, pieczęć reprezentanta firmy i np. dokumentu
    określającego reprezentację (np. KRS), żeby można sprawdzić, czy faktycznie
    ta osoba miała prawo wypisać upoważnienie.
    Ale czasem (banki) faktycznie nie honorują upoważnienia, gdy podpis osoby je
    wydającej nie zgadza się z kartą podpisów.

    > I do tego potrzebuje tych danych w pełnomocnictwie? To już w dowód osoby,
    > która przychodzi nie zagląda?

    To tylko przykład, że czasem logika mówi jedno, a przepisy co innego.

    > Ale nie są. Jakie dokumenty się zbiera określa rozporządzenie.

    Przecież spp podał konkretny zapis, że numer dowodu jest wpisany do
    kwestionariusza.

    > Ale umowa o pracę to jest coś innego, a zbiór danych to jest coś innego.

    Napiszę Ci tak jak Ty mi :) Spójrz na to logicznie :) Jaka jest różnica
    między przechowywaniem w aktach personalnych umowy z pracownikiem (z
    wpisanym numerem dowodu), a kwestionariuszem (z wpisanym numerem dowodu)
    albo kserokopią dowodu (z wpisanym numerem dowodu)?

    E.