  • Data: 2009-06-01 13:49:22
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał

    > No to pokaż mi, gdzie jest napisane o dowodzie osobistym, że można go
    > kopiować.

    Nie jest też napisane, że nie wolno tego robić.
    Kwestionariusz osobowy jest rozszerzeniem infomacji z DO o inne informacje
    (zawód, przebieg kariery itp.).
    Jeśli mam prawo dysponować danymi z kwestionariusza, które są zawarte w DO,
    to mogę mieć prawo dysponować tymi danymi w postaci kopii DO. Przepis nie
    zabrania tego w sposób jednoznaczny.

    Znalazłam coś takiego:
    "2. Gromadzenie danych osobowych przez wykonanie kopii dokumentu
    zawierającego te dane jest kwestią techniczną; posługiwanie się taką czy
    inną techniką utrwalania tych danych (kopiowanie lub przepisywanie) nie
    przesądza samo przez się o legalności albo nielegalności tego utrwalania
    (przetwarzania)."
    http://skroc.pl/911b
    Wprawdzie nie dotyczy to stricte tematu, jaki omawiamy, ale chodzi o spór
    czy faktycznie istnieje diametralna różnica między kserowaniem danych a
    spisywaniem danych.

    BTW - podałeś przepis odnośnie kandydatów na pracowników.
    Czy pracowników już zatrudnionych, obowiązuje ten sam?

    E.