  • Data: 2009-06-01 14:05:35
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Dziewczyno! Nie widzisz różnicy między wyliczanką dokumentów w par. 1
    > ust. 1, a poświadczeniem w kwestionariuszu?

    W kwestionariuszu podaje się dane z dowodu osobistego.
    Tylko o to mi chodzi.

    > Ponieważ pisze się tam także imię i nazwisko -- może zażądasz aktu
    > urodzenia? Albo ślubu?

    Akt urodzenia czy ślubu jest dowodem tożsamości?

    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kopia&sourceid=Mozill
    a-search&od=0

    Czyli również i kserokopia.

    > Nie, składane dokumenty określa par. 1 ust. 1, a o dowodzie nic tam nie
    > ma. Logicznie.

    Nie piszę teraz o składanych dokumentach, tylko o treści kwestionariusza.
    W kwestionariuszu podaje się także numer dowodu.

    > No i właśnie, dwie pieczątki i odpis z KRS, który też mogę za 30 złotych
    > sobie zrobić.

    Zgłoś ten problem do odpowiednich instancji. Po raz kolejny piszę - nie ja
    ustalam takie przepisy.
    Piszę tylko jak to wygląda w praktyce.

    > Cóż, jeśli poglądy takich osób jest dla Ciebie miarodajne, to nie mam
    > więcej pytań.

    To są osoby, które wykonują narzucone im obowiązki.

    > Ależ nawet jeśli potrzebuje tego nieszczęsnego numeru, to chyba przepisze
    > go z okazanego dokumentu, nie z jakiegoś pełnomocnictwa, prawda?

    Nie łącz tych dwóch spraw.
    Podałam dowolny, oderwany od tematu przykład.

    > OK, pierwsze zdanie było skutkiem omyłki.
    > Zapewne jest tam też napisane, że kwestionariusz trzeba podpisać. Czy na
    > tej podstawie chcesz wnioskować, że dołącza się do kwestionariusza
    > długopis, którym podpisano ten dokument?

    Nadal nie rozumiesz. Albo nie chcesz :)
    Jeśli w kwestionariuszu są dane dotyczące numeru dowodu, to one tam SĄ.
    Niezaleznie, czy zostały wpisane w rubryczkę "nr dowodu" czy też w rubryczkę
    "oświadczenie zgodności z dowodem". Pracodawca, który posiada kwestionariusz
    pracownika, siłą rzeczy posiada i przechowuje również te dane. I nawet
    podpis pracownika posiada (nie daj Boże nauczy się go kopiować i będzie za
    pracownika podpisywał różne dokumenty ;-)
    Przecież nie może powiedzieć albo udawać, że ich nie ma. Albo zamaskować je
    tipexem. No bez jaj.

    > 1. życiowo: taka, że dowód osobisty (kopia) to już głębsze wchodzenie z
    > butami w życie

    Nie przesadzaj. Po raz kolejny napiszę, że dokładnie te same dane masz w
    kwestionariuszu, tylko rozmieszczone w inny sposób. A jak ktoś tak bardzo
    boi się używania kserokopii dowodu w celach niezwiązanych z pracą, to może
    skserować ten dowód zakrywając fotografię. Wówczas nikt już takiej kopii nie
    wykorzysta do zaciągnięcia kredytu.

    > 2. prawniczo: bo nie ma podstawy prawnej.

    Nie do wszystkiego potrzebna jest konkretna podstawa prawna.

    E.