  • Data: 2009-06-01 14:03:54
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 15:49:22 +0200, Emka napisał(a):

    > Nie jest też napisane, że nie wolno tego robić.(...)
    > Przepis nie zabrania tego w sposób jednoznaczny.

    Akurat w takim przypadku nie trzeba zakazu. Trzeba przepisu pozytywnego.

    > Wprawdzie nie dotyczy to stricte tematu, jaki omawiamy, ale chodzi o
    > spór czy faktycznie istnieje diametralna różnica między kserowaniem
    > danych a spisywaniem danych.

    No cóż, przez owe 8 lat nawet sądy administracyjne dojrzały do stosowania
    tej ustawy.
    A dwa, że jak rozumiem przepisy ubezpieczeniowe pozwalają na gromadzenie
    i przetwarzanie tych danych, nie mówiąc o dokumentach. Zaś w odniesieniu
    do stosunku pracy to przepis wskazuje *zamknięty katalog* dokumentów,
    które mogą być kopiowane.

    > BTW - podałeś przepis odnośnie kandydatów na pracowników. Czy
    > pracowników już zatrudnionych, obowiązuje ten sam?

    Oczywiście.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl