  • Data: 2009-06-01 13:17:47
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: "Emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał w

    > http://www.polishexpress.co.uk/art,nielegalny_przekr
    et,3268.html

    "podpisywaliśmy, ale nie wiemy co, bo żaden z nas nie zna angielskiego"
    Myślę, że to jest kluczowe. Nie fakt posiadania cudzego dowodu, ale fakt
    podpisania czegoś, czego się nie rozumie.

    > http://www.policja.pl/portal/pol/1/2762/Policjanci_z
    atrzymali_internetowych_oszustow.html

    A tutaj: "Sprawcy uzyskiwali od obcych osób ich dane personalne."

    Dane personalne można uzyskać ze zwykłego kwestionariusza osobowego
    przechowywanego w aktach pracownika.
    W taki sam sposób, w jaki przechowywać można kopie dowodów.

    > Zeby zalozyc konto w inteligo czy mbanku wystarczy miec adres i
    > ksero dowodu. Zakladanie kont jest zdalne wiec nikomu nie pokazuje
    > sie oryginalu dowodu!

    Jeśli jest zdalne, to nie pokazuje się też jak mniemam kserokopii dowodu?

    > A pozniej mozna zaciagac kredyty, debety czy tez
    > prac pieniadze.

    Rozumiem, że w ogóle niepotrzebna jest umowa podpisana przez posiadacza
    rachunku? Nie przeprowadza się żadnej telefonicznej weryfikacji danych spoza
    dowodu (nazwisko panieńskie matki, adres korespondencyjny, inne pytania)?
    Faktycznie dziwne czasy. Jak ja zakładałam konto w mBanku, to mimo wszystko
    musiałam wypełnić masę papierków (w tym umowę) które przyszły na MÓJ adres,
    a nie na adres osoby, która potencjalnie mogła ukraść mój dowód osobisty i
    na moje nazwisko założyć rachunek. Musiałam też odpowiedzieć na szereg
    pytań, które potwierdziły moją tożsamość. I było to w czasach, gdy banki
    zabijały się, by móc udzielić kredytu.

    E.